  • 41. Data: 2019-03-07 14:43:22
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 07 Mar 2019 14:30:47 +0100, Marek

    > Ok zaczynam się przekonywać.
    > Chciałabym tylko wiedzieć skąd te info w narodzie o niezdrowej
    > podłogowce w sypialni.

    Typowe urban legend. Ktoś coś palnął, być może nawet z sensem, ale do
    palnął niesteyt do debila który nic z tego nie zrozumiał, i się powieliła
    głupota i urosła niestety w siłę.

    Z pewnością wynika to z faktu, że jak wyszliśmy spod żelaznej kurtyny to
    łykaliśmy wszystko jak leci. Łącznie z podłogówką. Problem w tym, że ta
    podłogówka trafiała do mocno energochłonnych domów, bez ocieplenia na
    ścianach i suficie oraz podłodze (jeszcze teraz są tacy co twierdzą że
    styro na ściany nie dadzą, bo się z domu termos robi -- to przecież ten sam
    sort co twierdzi że podłogówka szkodzi) ludzie pompowali w podłogę 50-60sC
    swoimi węglotrutkami żeby utrzymać znośną temperaturę. No to nic dziwnego
    że były z tego kłopoty. Teraz przy najbardziej siarczystych mrozach w
    podłogę idzie 35sC a przeciętnie nie więcej niż 26-28sC.

    > Teraz mi się jeden argument przypomniał (nie mój, tylko mi sprzedany)
    > że Niemcy wycofują się z podlogowki bo niezdrowa. A oni byli liderem
    > skali w takim ogrzewaniu.

    Nadal nie wiem kto tak twierdzi. Być może wynika to z budowy domów blisko
    albo pasywnych, gdzie najkorzystniej (najtaniej) jest dogrzewać powietrze
    (pompami ciepła powietrze-powietrze vel klimatyzatorami). Ale w domach
    energooszczędnych z pewnością nikt z podłogówki nie rezygnuje, szczególnie
    na rzecz kalafiorów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 42. Data: 2019-03-07 14:54:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 07 Mar 2019 14:31:27 +0100, Marek

    > O właśnie, też tak mi mówili :)

    Ale pomyśl logicznie. Od kiedy ludzie zaczęli myśleć, to zaczęli chronić
    swoje nogi przed chłodem. Spójrz też na tych co żyli i żyją nadal w ciepłym
    klimacie. Większość ciepła otrzymują właśnie od nagrzanej słońcem "podłogi"
    -- stamtąd ciepło promieniuje znacznie bardziej niż z podłogówki w
    nowoczesnym domu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2019-03-07 15:05:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 07 Mar 2019 14:31:27 +0100, w
    <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>
    napisał(-a):

    > O właśnie, też tak mi mówili :)

    W samochodzie puszczacie ciepło na nogi czy na głowę? :)

  • 44. Data: 2019-03-07 15:28:12
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 07.03.2019 o 14:30, Marek pisze:
> [...]
    es/wplyw_ogrzewania_podlogowego_na_iaq.pdf

> [...]
    > Niemcy wycofują się z podlogowki bo niezdrowa. A oni byli liderem skali w

    Nikt nie wspomniał - to się wreszcie odezwę.
    Na stronie fizyka budowli (sa tam wykłady) jest jeden argument, że kurz przy
    tej temp. unosi się z prędkością V ;) do wysokości ok. 50-60 cm - a więc
    często do poziomu głowy na łożu. Ogólnie chodziło o cyrkulację ciepłego w
    pomieszczeniu. Facet ten kazał robić podłogówkę wszędzie, tylko nie w
    sypialniach (ja się do tego raczej nie zastosuję).
    To może podłogowe w ścianie?

  • 45. Data: 2019-03-07 15:28:42
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 07:39:03 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:

    > jesli sa duze straty ciepła to kaloryfer musi być gorący aby dostatecznie duzo
    ciepła dostarczyć - a kaloryferem była podłoga.

    Nie bylo ocieplenia _podlog_.
    Wiec historia sie nie klei poniewaz o ile podloga ma odpowiednia temperature to
    ucieczka ciepla w dol podlogi nie zmienia jej temperatury na wierzchu.
    Zmienia sie tylko temperatura wody w podlodze.

    Co innego jakby ocieplenia nie bylo na scianach czy stropie, wtedy Twoje wyjasnienie
    jest zasadne. Tak jak napisal przedpisca jest bez sensu ono jak i to co napisal.

  • 46. Data: 2019-03-07 15:33:24
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 05:15:00 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Nie żebym miał w tej sprawie jakieś szczególne stanowisko, ale jednak
    > przy ogrzewaniu podłogowym rozkład temperatur - ekonomicznie bardzo
    > korzystny - to duża nowość dla ludzkiego organizmu, który przez miliony
    > lat nauczył się (i dostosował), że na dole zimno a na górze ciepło. Czy
    > ta zmiana ma jakikolwiek negatywny wpływ na nasze zdrowie? Może zastawkom
    > w nogach ciężej pracować? Może odporność na przeziębienia zanika? A może
    > nic? Ja tego nie wiem.

    A moze byc tez tak ze jedne osoby odbieraja to inaczej niz inne?
    Tak jak z byciem rannym ptaszkiem i nocnym markiem.

    Jak ktos, tak jak piszesz jest bardziej czuly na zimno gornej partii ciala to zeby mu
    tam w ramiona bylo cieplo musi miec goraca podloge i wtedy mu nie komfortowo bo
    podloga drazni?

    Najprosciej, co nie znaczy ze prosto, pozyc pare dni w domu z podlogowka i zobaczyc
    czy rodzinie to odpowiada.

    Alternatywnie, drozej, zrobic podlogowke po calosci ale dociagnac rury do
    kaloryferow, na wszelki wypadek.

  • 47. Data: 2019-03-07 15:49:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 15:28:31 UTC+1 użytkownik marios napisał:

    > Na stronie fizyka budowli (sa tam wykłady) jest jeden argument, że kurz przy
    > tej temp. unosi się z prędkością V ;) do wysokości ok. 50-60 cm - a więc
    A pamiętasz jaką temp podłogi tam zakładał?

  • 48. Data: 2019-03-07 15:53:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 15:28:44 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    ucieczka ciepla w dol podlogi nie zmienia jej temperatury na wierzchu.
    > Zmienia sie tylko temperatura wody w podlodze.

    Coś chyba nie tak
    Np patelnię na kuchence
    Kuchenka to podłogówka, patelnia to podłoga
    Wg tego co napisałeś zwiększenie temperatury kuchenki nie powinno zmieniać
    temperatury patelni
    A jak smażysz jajca to jest jakby inaczej.

  • 49. Data: 2019-03-07 16:12:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 07.03.2019 o 09:17, Marek pisze:

    > Ja chcę też zrobić mieszane. Ciągle  nikt nie przedstawił konkretnych
    > argumentów czemu mieszane jest zle. Co w przypadku gdy nie zaleca się
    > podłogowego np. w sypialni bo to niezdrowe?

    Na przykład dlatego mieszane jest złe, że albo robisz sobie wybajeżoną
    automatykę, czujnikami i sterownikami, które zrobią, że jak będzie zimno
    w pomieszczeniach z kalafiorami, to kocioł i tak odpali i coś sensownego
    podgrzeje mimo, że tam gdzie podłogówka jest OK i z automatu odetnie
    jeszcze podłogówkę od mocniejszego grzania albo masz prostą kotłownie i
    z kaloryferów i tak średni zysk, bo po pierwsze muszą być sporo większe,
    żeby nagrzać z niskiej temperatury (i tak będą maksymalnie ledwie letnie
    zazwyczaj albo wręcz zimne), po drugie zazwyczaj i tak będzie brakowało
    ciepła w obwodzie do szybkiego nagrzania, żeby skorzystać z podstawowej
    zalety kaloryferów, bo woda w obwodzie będzie i tak przygotowana pod
    podłogówkę i żeby tam zapewnić odpowiedni komfort.
    Siłą rzeczy kończysz tak, że albo kombinujesz z rozbudowaną instalacją i
    automatyką albo masz za gorącą podłogę albo za zimno w pokojach z
    kaloryferami i nie ma z czego dogrzać.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 50. Data: 2019-03-07 16:16:13
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 08:53:56 UTC-6 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    temperatury patelni
    > A jak smażysz jajca to jest jakby inaczej.

    Rece opadaja.
    Podumaj nieco. analogie dobrales niepotrzebnie. Podloga izolowana lub nieizolowana.
    Podumaj czy da sie w obu przypadkach uzyskac te sama temperature powierzchni gornej.

    Jesli tak to nie jest istotne czy jest izolowana z punktu widzenia komfortu w
    pomieszczeniu.