  • 51. Data: 2019-03-07 16:22:19
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 07 Mar 2019 14:00:20 +0100, Janusz wrote:
    > Nie ma, jest przyjemne lekkie ciepełko, szczególnie na płytkach i w
    > łazienkach, na panelach w ogóle nic nie czuć.

    Co do komfortu to nikt chyba nie ma żadnych wątpliwości. Ja tu raczej o
    potencjalnych, długofalowych efektach na organizm ludzki - które być może
    jakieś są, a być nie.

    > Może odporność na przeziębienia zanika? A może
    > Nie nie znika.

    W okresie kilku pokoleń podgrzewanych "od dołu" też nie?

    Mateusz

  • 52. Data: 2019-03-07 16:22:26
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 08:06:37 UTC-6 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Thu, 07 Mar 2019 14:31:27 +0100, w
    > <a...@n...neostrada.pl>, Marek <f...@f...com>

    > W samochodzie puszczacie ciepło na nogi czy na głowę? :)

    A zimno z klimy sie puszcza na nogi czy na piers?

    Widze ze tradycyjnie watek sie zamienia na pogaduche starych bab przy plocie...

  • 53. Data: 2019-03-07 16:29:00
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 07 Mar 2019 14:54:35 +0100, Myjk wrote:
    > Ale pomyśl logicznie. Od kiedy ludzie zaczęli myśleć, to zaczęli chronić
    > swoje nogi przed chłodem.

    Uszy też. I ręce. I tyłek. Trochę bez sensu argument. :)

    > Spójrz też na tych co żyli i żyją nadal w
    > ciepłym klimacie. Większość ciepła otrzymują właśnie od nagrzanej
    > słońcem "podłogi"

    Chyba tylko na pustyni. Albo na korcie tenisowym.

    > stamtąd ciepło promieniuje znacznie bardziej niż z podłogówki w
    > nowoczesnym domu.

    Promieniuje w jakiś sposób na pewno, ale jednak zasada "na dole zimniej
    niż na górze" jest w dalszym ciągu aktualna.

    Mateusz

  • 54. Data: 2019-03-07 16:44:11
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-07 o 14:22, Marek pisze:

    > No zostałem  zakrzyczany przez znajomych i rodzinę, że nie wolno robić
    > podlogowki w sypialni bo to źle na  płuca wpływa. Nie pamiętam już.
    Bzdura, podłogówka jest lepsza i na dodatek nie podnosi kurzu tak jak
    grzejniki
    bo nie ma konwekcji powietrza, sam mam w całym domu podłogówkę już
    ponad 10 lat i jest super.

    Więc
    > kompromisowo chce zrobić hybrydowe podłogowa + grzejniki.
    Głupota, te grzejniki nie będą ci prawie grzały bo przepływy są takie że
    całe ciepło
    idzie w podłogę, dopiero jak się ona zagrzeje to zaczną grzać grzejniki
    i żadne mieszacze
    tego nie zmienią. A jak się grzanie wyłączy bo osiągnie odpowiednią temp
    to na dole
    z podłogówką będziesz miał ciepło a tam gdzie grzejniki zimno bo one
    szybko ostygną
    i powietrze także, dlatego mieszane instalacje są do dupy.

    Jsk się nie
    > sprawdzi podlogowka to przełącze na grzejniki. To jakis problem? W
    > pokojach  mało używanych same grzejniki bo po co podlogowka tam gdzie
    > pokój rzadko używany?
    To obniżysz mu temp i będzie tylko do niej grzał, jak go całkiem
    wyłączysz to i tak będzie "ciągnął" ciepło z sąsiednich i je wychładzał
    więc to bez sensu całkowite wyłączanie z grzania.

    > Nie rozumiem. Jak nie było ocieplenia to powinno być zimno, co była gorąca?
    Nie, dom miał duże straty, aby go zagrzać podłogówka musi dać
    odpowiednią moc
    a ztym wiąże się temp podłogi, jak za wysoka to jest mało przyjemnie,
    taki dom trzeba wpierw ocieplić.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 55. Data: 2019-03-07 16:49:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 15:28:44 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    ciepła dostarczyć - a kaloryferem była podłoga.

    > Nie bylo ocieplenia _podlog_.
    > Wiec historia sie nie klei poniewaz o ile podloga ma odpowiednia temperature to
    ucieczka ciepla w dol podlogi nie zmienia jej temperatury na wierzchu.
    > Zmienia sie tylko temperatura wody w podlodze.
    >
    > Co innego jakby ocieplenia nie bylo na scianach czy stropie, wtedy Twoje
    wyjasnienie jest zasadne. Tak jak napisal przedpisca jest bez sensu ono jak i to co
    napisal.

    a gdzieście wyczytali ze nie było ocieplenia podłogi?
    pisałem tak:
    "w budynku gdzie praktycznie nie było ocieplenia podłoga była gorąca i nieprzyjemna."

    Sie mnie wydaje ze jesno jest o ociepleniu budynku :)

    b.

  • 56. Data: 2019-03-07 16:53:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 15:28:31 UTC+1 użytkownik marios napisał:
> [...]
    es/wplyw_ogrzewania_podlogowego_na_iaq.pdf

    > Nikt nie wspomniał - to się wreszcie odezwę.
    > Na stronie fizyka budowli (sa tam wykłady) jest jeden argument, że kurz przy
    > tej temp. unosi się z prędkością V ;) do wysokości ok. 50-60 cm - a więc
    > często do poziomu głowy na łożu. Ogólnie chodziło o cyrkulację ciepłego w
    > pomieszczeniu. Facet ten kazał robić podłogówkę wszędzie, tylko nie w
    > sypialniach (ja się do tego raczej nie zastosuję).
    > To może podłogowe w ścianie?

    nie dałeś linki to nie wiemy co napisał - ale przy ogrzewaniu podłogowym różnice
    temperatur w pomieszczeniu są mniejsze niż przy innych sposobach ogrzewania więc i
    cyrkulacja powietrza jest słabsza. Nie ma to jak mitomania stosowana :-)

    b.

  • 57. Data: 2019-03-07 16:53:27
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:49:42 UTC-6 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    nieprzyjemna."
    > Sie mnie wydaje ze jesno jest o ociepleniu budynku :)

    No zesz! Sam zes zacytowal:

    Jak stare baby przy plocie....

  • 58. Data: 2019-03-07 16:56:34
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 09:53:28 UTC-6 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    wyjasnienie jest zasadne. Tak jak napisal przedpisca jest bez sensu ono jak i to co

    Doba, przyjrzalem si i widze ze te uciecie linii moze zmieniac odbior :)

  • 59. Data: 2019-03-07 17:05:39
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 07.03.2019 o 16:53, Budyń pisze:

> [...]
    cyrkulacja powietrza jest słabsza. Nie ma to jak mitomania stosowana :-)

    Nie pamiętam linka, gdzieś tu podawałem bdb.pl jakos tak ,zaraz .. google
    pomogło:

    https://www.bdb.com.pl/wyklady_internetowe.html

    Nie pamiętam w którym odcinku. Ja się w to nie wbijam, było pytanie o
    argumenty - to jeden pamiętam z przypadkowo obejrzanego materiału.
    A czy to mitomania? - niech każdy oceni swoją głową, a może wymyśli jakieś
    doświadczenie z "rozsypanym kurzem" ;)

  • 60. Data: 2019-03-07 17:43:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 marca 2019 17:05:58 UTC+1 użytkownik marios napisał:

> [...]
    > argumenty - to jeden pamiętam z przypadkowo obejrzanego materiału.
    > A czy to mitomania? - niech każdy oceni swoją głową, a może wymyśli jakieś

    każden ma swoje zdanie ;-) Sąsiad sie buduje. Mówie mu -sciany szczytowe trzeba
    ocieplić od góry. Mowi - wiem. Pytam jakie ocieplenie daje - mówi: 20cm styro.
    Qurcze, świat sie kończy :-)

    b.