  • 11. Data: 2011-01-20 22:28:24
    Temat: Re: Wyliczenie wełna 20cm czy 30cm ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 20 Sty, 22:58, M <M...@o...pl> wrote:

    > 0,035 W/m K= 35 mW /m K
    > 0,045 W/m K= 45 mW/ m K
    >
    > :-)
    > Różnica wynosi 10.
    > 10^-3 można wrzucić w któryś przedrostek w jednostce.

    Ja to wiem i Ty to wiesz ale Kadar mial watpliwosci ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2011-01-21 06:24:50
    Od: ZS <a...@w...pl>

    Nawet
    > grzejac gazem da sie zauwazyc roznice -> 125 pln. Ze trzy skrzynki
    > browara mozna sobie za to kupic :)

    A ile więcej trzeba zapłacić za wełnę + procenty z kredytu na 20lat?
    Czy to się zwróci w ciągu 20lat paląc węglem lub drewnem?

  • 13. Data: 2011-01-21 08:22:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ok. bardziej jasne. Ale musicie przyznac ze z boku wyglada to bardzo
    niewinnie.

    KADAR

  • 14. Data: 2011-01-21 18:37:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ZS" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nawet
    >
    > A ile więcej trzeba zapłacić za wełnę + procenty z kredytu na 20lat? Czy
    > to się zwróci w ciągu 20lat paląc węglem lub drewnem?

    To nie bierz kredytu. :-)

    Tak naprawde nie ma znaczenia czy bedzie to kredyt czy nie. Pewne rzeczy sa
    niezmienne, welna to nie parkiet na podlodze a oszczednosci, niezaleznie od
    formy finansowania.
    Rozniece w cenie welny nie powalaja jak sie troche poszuka.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-01-21 18:43:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 21 Sty, 19:37, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > To nie bierz kredytu. :-)

    Nawet jak wezmie to koszt kredytu zrownowazy sie ze wzrostem cen
    energii, wiec i corocznych oplat - na jedno wyjdzie, wiec porownywac
    IMHO mozna spokojnie tylko roznice kapitalu :)

    Jak tak patrze po allegro to welna 15cm toprock (0,035) to 17,5. Czyli
    200m2 grubosci 30cm bedzie kosztowalo 7000. Domrock (0,045) to 11 pln
    czyli koszt 200m2 30cm -> 4400 pln. Roznica: 2600 pln.

    Ciezko powiedziec, czy sie zwroci. Patrzec tez nalezy na inne aspekty -
    > w lato poddasze bedzie sie wolniej nagrzewalo. Jak ktos uzywa klimy
    to zwrot bedzie szybszy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2011-01-21 20:59:58
    Temat: Re: Wyliczenie welna 20cm czy 30cm ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    >czyli koszt 200m2 30cm -> 4400 pln. Roznica: 2600 pln.

    >Ciezko powiedziec, czy sie zwroci. Patrzec tez nalezy na inne aspekty -

    Patrzac na osniezone dachy przy temp. w okolicy 0C widac, ze tak naprawde
    nie wiele jest zrobionych dobrze. Mysle, ze latwiej jest zrobic poprawnie
    ocieplenie uzywajac lepszych welen. Sam parametr to akademicka teoria, co
    innego przeniesc ja pod dach.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-01-22 00:57:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

> [...]
    > ocieplenie uzywajac lepszych welen. Sam parametr to akademicka teoria, co

    Zawsze mówię, że wełna nie ma znaczenia. Ważniejsze jest czy się ją dobrze
    zaaplikuje, w co wątpię w 90% przypadków.

  • 18. Data: 2011-01-22 08:14:10
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2011-01-22 01:57, kiki pisze:
    > łna nie ma znaczenia. Ważniejsze jest czy się ją dobrze zaaplikuje, w co
    > wątpię w 90% prz

    Tu się zgodzę. Ostatnio rozmawiałem z kolegą który aby uniknąć
    niedoróbek sam zakładał wełnę i twierdzi że i tak w niektórych miejscach
    ma skosy zimniejsze. U siebie też sam zakładałem i też mi sie wydaje że
    gdzieniegdzie chyba jest chłodniej.
    Najlepszy system to zrobić ocieplenie i przed położeniem płyt KG
    przelecieć kamerą termowizyjną (tylko te ceny:( Na zapadłej wsi obok
    małego miasta to ciężko znaleźć i najlepiej aby było to zimą.

  • 19. Data: 2011-01-22 12:48:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ZS" <a...@w...pl> wrote in message news:ihe3ji$k2t$1@news.dialog.net.pl...

    > Tu się zgodzę. Ostatnio rozmawiałem z kolegą który aby uniknąć niedoróbek
    > sam zakładał wełnę i twierdzi że i tak w niektórych miejscach ma skosy
    > zimniejsze.

    Ma zimniejsze skosy, bo sam coś źle zrobił. Ja ostatnio pilnuję napraw po
    partaczach, a i tak są minimalne miejsca gdzie jest zimniej i wiem czemu. Bo
    tam źle upchnęli wełnę albo nie do końca ubili ją w profilach albo wełna
    odstaje na pół milimetra od płyt i ją podwiewa.
    Co prawda jest nieporównywalnie dobrze zrobione ale w dwa miejsca bedę
    musiał wstrzyknąć po litrze piany, dosłownie ciut ciut żeby zatkać
    prawdopodobny przewiew.

    > U siebie też sam zakładałem i też mi sie wydaje że gdzieniegdzie chyba
    > jest chłodniej.

    Daj zdjęcia, omówimy to. Ja na tym już zęby zjadłem.

    > Najlepszy system to zrobić ocieplenie i przed położeniem płyt KG
    > przelecieć kamerą termowizyjną (tylko te ceny:( Na zapadłej wsi obok
    > małego miasta to ciężko znaleźć i najlepiej aby było to zimą.

    To nie da wiele. jak użyjesz srebrnej folii to kamerą termowizyjną nic nie
    zobaczysz. Natomiast bez płyt nie zobaczysz podwiewania i drobnych strug
    powietrza, które powstaną w źle wypchanych profilach czy podwiewania.

    Daj te zdjęcia to omówimy krok po kroku.

  • 20. Data: 2011-01-22 15:15:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Zawsze mówię, że wełna nie ma znaczenia. Ważniejsze jest czy się ją dobrze
    > zaaplikuje, w co wątpię w 90% przypadków.

    Welna ma znaczenie o ile chce sie jeszcze zaoszczedzic na ogrzewaniu, chce
    sie miec chlodniej na poddaszu latem i nie ma miejsca na grubsza warstwe.
    Jednak to co piszesz to oczywiscie prawda, bo w calej zabawie najwazniejsza
    jest dokladnosc a dopiero pozniej mozna bawic sie w szczegoly. Ale niestety
    lepsza welna zrobic to jest latwiej i skuteczniej. Cos jak zrobic sweter z
    urobku ogolonej owcy czy welny z klebka.

    Pozdro.. TK