  • 1. Data: 2014-09-10 19:01:35
    Temat: Wyrównanie płytek pod panel
    Od: "endju" <a...@a...pl>

    Witam

    Mam w domu, w korytarzu na parterze (1x5metrów) położone płytki ceramiczne
    (5x10 cm) na które chcę teraz dać panele.
    Niestety płytki położone nie trzymaja poziomu (spad w jedną stronę gdzieś
    tak od połowy szerokości).
    Wcześniej nikt się tym nie przejmował bo poprzedni właściciel miał tak
    pomieszczenia gospodarcze, a ja teraz robię tam małe mieszkanie.Płytek nie
    muszę usuwać bo chcę trochę podnieść poziom podłogi.

    Stąd pytanie - jak to teraz wyrównać bez usuwania płytek, w prosty, tani i
    skuteczny sposób?
    Czy wchodzi w grę jakaś masa samopoziomująca lub warstwa zaprawy
    wyrównawczej położona na płytki?

    Będę wdzięczny zawszelką pomoc :-)
    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    andrzej

  • 2. Data: 2014-09-10 21:01:43
    Temat: Re: Wyr�wnanie p�ytek pod panel
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 10 września 2014 19:01:35 UTC+2 użytkownik endju napisał:
> [...]
    >
    > (5x10 cm) na kt?re chc? teraz da? panele.
    >
    > Niestety p?ytki po?o?one nie trzymaja poziomu (spad w jedn? stron? gdzie?
    >
    > tak od po?owy szeroko?ci).
    >
    > Wcze?niej nikt si? tym nie przejmowa? bo poprzedni w?a?ciciel mia? tak
    >
    > pomieszczenia gospodarcze, a ja teraz robi? tam ma?e mieszkanie.P?ytek nie
    >
    > musz? usuwa? bo chc? troch? podnie?? poziom pod?ogi.
    >

    > St?d pytanie - jak to teraz wyr?wna? bez usuwania p?ytek, w prosty, tani i
    >
    > skuteczny spos?b?
    >
    > Czy wchodzi w gr? jaka? masa samopoziomuj?ca lub warstwa zaprawy

    A ile tego spadku? Inne rozwiązanie będzie jak 3mm a inne jak 3 centymetry.

  • 3. Data: 2014-09-11 09:40:41
    Temat: Re: Wyrównanie płytek pod panel
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "endju" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Stąd pytanie - jak to teraz wyrównać bez usuwania płytek, w prosty, tani i
    > skuteczny sposób?

    Na płytki specjalny jakby grunt z piaskiem aby stworzyć tzw. warstwę
    kontaktową. A na to w zależności od wymaganej grubości albo jakaś masa
    samopoziomująca (gdy cienko) albo gotowa wylewka betonowa (gdy grubo)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-09-11 15:46:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-09-10 19:01, endju pisze:

    > St?d pytanie - jak to teraz wyr?wna? bez usuwania p?ytek, w prosty, tani i
    > skuteczny spos?b?
    > Czy wchodzi w gr? jaka? masa samopoziomuj?ca lub warstwa zaprawy
    > wyr?wnawczej po?o?ona na p?ytki?

    Jak różnice są niewielkie, to wystarczy pod podkład podłożyć choćby
    kartony po panelach. Tak u mnie robili fachmani w miejscach, w których
    posadzkarze spieprzyli robotę i posadzka opadała. 5 lat już panele leżą
    i jest ok. Tylko musisz umiejętnie podkładać, tak, żeby nic nie
    klawiszowało, ani się nie uginało, bo inaczej będą się w tych miejscach
    zamki rozchodzić.

    Pozdrawiam,
    MW