eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWysokość rury spiro turbiny w komorze spalania kominka › Wysokość rury spiro turbiny w komorze spalania kominka
    From: "steaven" <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Wysokość rury spiro turbiny w komorze spalania kominka
    Date: Thu, 1 Mar 2012 20:10:49 +0100

    Witam,
    właśnie jestem na ostatnim etapie budowy kominka i mam problem - chcę
    ustawić rurę spiro turbiny na odpowiedniej wysokości. Nie wiem jednakże jaka
    wysokośc będzie najlepsza, aby rura nie zasysała bezpośrednio powietrza z
    kratki górnej wywiewnej 50x17. Dolot powietrza jest u dołu wkładu (z
    pomieszczenia) i ma on powierzchnie kilkukrotnie większą od kratki wylotowej
    50x17 górnej.

    Dodatkowe informacje:
    - turbina jest na 400m3, ale nie będę używał raczej więcej niż 250m3 (mam
    regulator obrotów do turbiny);

    Teraz mam umieszczony otwór spiro zaraz obok górnej części przewodu
    spalinowego, czyli ok 50cm poniżej kratki. Nie wiem czy podnieść go jeszcze
    wyżej, czy naciągnąć, aby był jeszcze bliżej wkładu i niżej w komorze.

    Doradźcie proszę jak najlepiej postąpić.

    Tutaj schemat poglądowy obecnej sytuacji i do zgadniecia jest X :)
    http://www.voila.pl/347/eds60/index.php?get=1&f=1

    Póki co planuję zabudować całość i napalić w kominku, jak do turbiny będzie
    leciało gorące powietrze i przez kratkę będzie też buchało ciepłem to chyba
    zostawię, a jak coś to odkręcę płytę GK i obniże/podwyższę spiro.

    Dziękuję za rady.