  • 41. Data: 2011-01-03 13:17:52
    Temat: Re: Z czego sciana?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    >[..]
    . Odpowiedz brzmi - traci bardzo malo
    > energii :)

    Nie kolego Adamie...
    Energii to on traci sporo, dokładnie tyle, ile musisz potem uzupełnić,
    ale że jest dość ciężki i ma w sobie jej duuużo zmagazynowane, to odbija
    się to niewielkim spadkiem temperatury ;-)

    pozdr
    robercik-us

  • 42. Data: 2011-01-03 14:49:22
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Sty, 14:17, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie kolego Adamie...
    > Energii to on traci sporo, dok adnie tyle, ile musisz potem uzupe ni ,
    > ale e jest do ci ki i ma w sobie jej duuu o zmagazynowane, to odbija
    > si to niewielkim spadkiem temperatury ;-)

    Jezeli masz bardzo dobra izolacje (jak moje 20cm styro) to traci jej
    niewiele :) Idealnie i "pasywnie" zaizolowany drewniany szkieletor tez
    moze powoli tracic energie mimo ze jej nigdzie nie akumuluje :-)

    Dla mnie jednak dom (do codziennego uzytku) = najbardziej akumulacyjny
    i najbardziej energooszczedny (dobrze izolowany). Wtedy jest i wygoda,
    komfort i taniosc eksploatacji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2011-01-03 14:53:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Energii to on traci sporo, dokładnie tyle, ile musisz potem uzupełnić, ale
    > że jest dość ciężki i ma w sobie jej duuużo zmagazynowane, to odbija się
    > to niewielkim spadkiem temperatury ;-)

    Otóz to :-) Porównując dwa budynki o tym samym współczynniku U to w czasie
    "nieogrzewania" wiecej straci energii ten o duzej akumulacyjnosci. Straty
    zależą od dT - w budynku mało akumulacyjnym temperatura szybko spadnie i
    straty będą coraz mniejsze.
    To niby zaleta jakas - ale raczej nieznacząca. Zalety dużej akumulacyjnosci
    są większe.

    b.

  • 44. Data: 2011-01-03 15:08:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    . Zalety dużej
    > akumulacyjnosci są większe.

    Też tak myślę :-)))
    Jak np. coś grzebiesz w kotłowni i wyłączysz na godzinę czy dwie
    ogrzewanie, to w murowańcu przy -20 na zewnątrz domownicy raczej nie
    zauważą, że coś zaszło, natomiast w lekkim domu już może być odczuwalna
    zmiana...

    pozdr
    robercik-us

  • 45. Data: 2011-01-03 16:28:44
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 28.12.2010 09:49, Jasnie pisze:
    > Witam!
    >
    > Z czego polecacie budować ściany domu?
    > Chodzi mi o dobry stosunek jakosci cegły do ich ceny.
    > Mysłałem o Phorothermie 44 (bez zadnych dodatkowych ocieplen).
    > Czy to jest lepsze niz np cegla max + styropian + znow cegla max.
    > Czy jest w ogole gdzies takie porownanie przekikalnosci materialow
    > budowlanych
    > porotherm 44 ma 0,30
    > a np taka cegla xblock 0,14

    Podepne sie pd pytanie ... robie dobudowke do istniejacego juz domu i
    moja artchitekt na sugestie, zeby zrobic ja z ytonga powiedziala, ze
    ytong jest dobry jako system, nie ma wtedy mostkow termicznych. W moim
    przypadku lepiej sciany dobudowki zrobic z porotherm'a i na calosc 15 cm
    styro (mowilem jej o 20cm, ale twierdzi, ze nie ma takiej potrzeby). Na
    podloge na gruncie 20 cm, stropy 7cm styro a na dach 25 cm welny.
    Co myslicie? Zgodzic sie z koncepcja czy zmieniac cos?

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 46. Data: 2011-01-03 20:52:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

> [...]
    > na gruncie 20 cm, stropy 7cm styro a na dach 25 cm welny.
    > Co myslicie? Zgodzic sie z koncepcja czy zmieniac cos?

    Nie budować z porothermu. To największe gówno jakie znam, bo sam mam.
    budować z Ytonga, ona ma rację.

  • 47. Data: 2011-01-03 21:18:27
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 03.01.2011 21:52, kiki pisze:

    > "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > Nie budować z porothermu. To największe gówno jakie znam, bo sam mam.
    > budować z Ytonga, ona ma rację.

    No wlasnie ja mowie jej ytong, a ona porotherm :(

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 48. Data: 2011-01-03 23:16:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.01.2011 09:49, Adam Szendzielorz pisze:

    > Niewazne - pytales czy dom akumulacyjny tyle traci bez ogrzewania
    > (pewnie chodzi o awarie?). Odpowiedz brzmi - traci bardzo malo
    > energii :) Pewnie, ze potem trzeba znacznie wiecej energii wlozyc zeby
    > go "naladowac". W przyrodzie musi byc rownowaga ;-)

    Czyli traci całkiem sporo, tylko ma jej dużo więcej do stracenia.

    > 45cm. Duzo ? Tyle, co kazdy nowoczesny murowany (i mniej niz kazdy
    > przedwojenny murowany). Ciensze od wiekszosci osob ze scianami 1W

    Ponad 2x grubsze, niż moje - składające się głównie z izolacji ;)

    [ciach]

    > Z porothermu 25 ? Nie wierze :D Dawanie 5cm styro to najwieksza
    > glupota jaka mozna zrobic - koszt styropianu gr. 20cm wyszedl mnie ok.

    Sprzedaję jak kupiłem - w projekcie ponoć w ogóle nie było ocieplenia,
    tylko były takie szpary, że aż świstało (mimo tynkowania), więc obrzucił
    jeszcze styropianem (z przyczyn technicznych ponoć nie mógł już dawać za
    grubo - było już za późno).

    Przy czym może faktycznie to nie było 25 tylko 35...

  • 49. Data: 2011-01-04 07:46:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik RadekNet napisał:

    > No wlasnie ja mowie jej ytong, a ona porotherm :(

    Niech se mówi co chce... Jak zaczniesz budowę, to kierbud wpisze Ci w DB
    zmianę materiału konstrukcyjnego i tyle...

    A poza tym... Kto placi? Ona czy Ty...? Jak płacisz i masz swoją wizję,
    to ona ma ją zrealizować, a jak nie chce, to idź do innego projektanta i
    ten zrobi [zaprojektuje] tak, jak chcesz.

    Klient płaci, klient wymaga !!!
    Klient nasz Pan !!!!!

    Inaczej być nie może. Babce się w głowach poprzewracało i tyle.

    pozdr
    robercik-us

  • 50. Data: 2011-01-04 07:49:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > No wlasnie ja mowie jej ytong, a ona porotherm :(

    Bo jest głupia. nie rozumie, że porotherm nie wybacza żadnych błędów
    wykonawczych, wieje pionowymi zamkami. Ja bym ten ytong też kleił pionowo, a
    w ogóle to bym użył zwykłego gazobetonu i zamiast zaprawy murował go na
    cienką warstwę kleju. Spoiny oczywiście i pionowe i poziome.
    Z porothermu wieje z gnizadek, jest zimna ściana, wymaga tynkowania z
    zewnątz przed ociepleniem. Chyba, że ściana w środku to wszystko jedno z
    czego ale żeby nie wystawała ponad sufit i żeby pory były zaklejone
    szczelnie, bo wywieje ze ściany całe ciepło.