  • 41. Data: 2010-01-11 14:23:41
    Temat: Re: Z czego zrobić izolację dźwiękową?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    news:hifauu$n5r$1@inews.gazeta.pl...

    > Altusy byly jenymi z najglosniejszych zestawow glosnikowych.
    > Jako jedne z niewielu w tamtym czasie posiadaly obudowy strojone z
    > otworami rezonansowymi, dzieki czemu mialy przyzwoita efektywnosc czy tez
    > sprawnosc. Konstrukcyjnie blizsze sa zestawom estradowym niz zestawom
    > Hi-Fi :)

    Basreflex bo o tym mowa działa w nich tylko dla tonów niskich. Średniotonowe
    głośniki są w swojej komorze. Tak samo wysokotonowe są konstrukcją
    zamknięta.
    Ale miały kilka niedociągnięć. Niedostateczne wypełnienie matą filcową oraz
    słaby montaż zwrotnicy na blecach plastikowej obudowy średniotonowego. U
    mnie cewka zwrotnicy pod wpływem drgań odpadła w obu kolumnach robiąc sporą
    dziurę. Musiałem kleic i wzmacniać laminatem.

    Marek

  • 42. Data: 2010-01-11 15:57:18
    Od: "lolo" <f...@h...com>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Sąsiad zakupił kino domowe.Postawił pod ścianą konstrukcyjną, czyli
    > oddzielającą mnie od

    Semag - Mata dźwiękoizolacyjna FD1

    plus lektura:

    http://tinyurl.com/ydwvmdm

    Oczywiście zamienić w powyższym przypadku sufit i ścianę

    --
    Pozdrawiam Lolo
    L.O.L.O. Lifeform Optimized for Logical Observation

  • 43. Data: 2010-01-11 16:08:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Basreflex bo o tym mowa działa w nich tylko dla tonów niskich.
    > Średniotonowe głośniki są w swojej komorze. Tak samo wysokotonowe są
    > konstrukcją zamknięta.

    Dokladnie. W sumie kazdy zestaw glosnikowy jaki by nie byl, cierpi na brak
    dolu, dlatego tez jako bass-reflex robi sie w zasadzie tylko doly. Bardzo
    rzadko srodek robi sie jako bass-reflex - chyba, ze jest projektowany jako
    zestaw 4-drozny i zazwyczaj tylko w sprzecie estradowym.

> [...]
    > średniotonowego. U mnie cewka zwrotnicy pod wpływem drgań odpadła w obu
    > kolumnach robiąc sporą dziurę. Musiałem kleic i wzmacniać laminatem.

    Niedociagniec bylo wiele, ale o dziwo wiele zachodnich firm polecalo wlasnie
    zestawy Altus do swoich "wiez". Bylem zaskoczony, kiedy zobaczylem to w
    niemieckich folderach i katalogach.

  • 44. Data: 2010-01-11 17:48:09
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Na szczęście sąsiad nie jest maniakiem niskich tonów, z rzadka "coś tam uruchamia"
    Ale prtezentera
    "Wiadomości" słychać bardzo wyraźnie...
    Zatem sprawa byłaby IMO nieco prostsza- kwestia tonów, jak mniemam, średnich...
    R.

  • 45. Data: 2010-01-11 18:16:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 19:23:05 +0100, robercik-us napisał(a):

    > Poczytaj trochę, ale ze zrozumieniem, na temat - w necie jest trochę
    > materiałów na ten temat, a potem jeszcze raz się skup i przeczytaj o co
    > chodziło pytającemu i...

    Szczególnie materiałów udostepnionych przez producentów, a one są, jak
    wiadomo obiektywne :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 46. Data: 2010-01-11 18:17:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 21:20:46 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Akurat w tym temacie to Ty jesteś w błędzie.
    > Wytłoczki z jajek nie wytłumią hałasu zza ściany, zwłaszcza hałasu o niskich
    > częstotliwościach.

    Nikt nie mówi o niskich częstotliwościach. Tych nie wytłumisz jakąkolwiek,
    jednostronna izolacją, bo one ida konstrukcją. Można jedynie odizowolac
    wszystkie ściany, strop i podłogę, wtedy tak.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 47. Data: 2010-01-11 18:18:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 20:25:53 +0100, M napisał(a):

    > IMHO jajcarnia zmniejsza odbicie dźwięku - wątpię, by działała znacząco
    > na transmisję - a o tę właśnie pytał wątkotwórca.

    A teraz zastanów się w jaki sposób zmniejsza odbicie dźwieku.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 48. Data: 2010-01-11 18:18:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2010 20:58:32 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Nieprawda. Jeden z lepszych i najczęściej stosowanych sposobów tłumienia
    > dżwięku polega właśnie na rozpraszaniu. Elementy, które dokonują tego w

    Na rozpraszaniu pomiędzy elementami pochłaniającymi. Tak, jak jajcarnia.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 49. Data: 2010-01-11 18:36:53
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > A teraz zastanów się w jaki sposób zmniejsza odbicie dźwieku.

    Wiem, o czym myślisz, ale nie jest to IMHO lokalizacja Andersona. :-)

    M.

  • 50. Data: 2010-01-11 19:09:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1i3rdraoqti32$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Na rozpraszaniu pomiędzy elementami pochłaniającymi. Tak, jak jajcarnia.

    To juz jest calkiem inny rodzaj pochlaniania i tu stosuje sie materialy
    pochlaniajace.
    Jajcarnia z reszta jest materialem dosc slabo pochlaniajacym i sprawdza sie
    tylko dla wysokich tonów.

    Dyfuzory zas buduje sie z materialow odbijajacych dzwieki i dzialaja na
    zasadzie odbicia, rozproszenia oraz przesunieci fazowego.
    Dyfuzory wypukle oraz wklesle w formie walca, polwalca lub tez cwiercwalca
    powoduja, ze dochodzacy do nich dzwiek jest rozpraszany w roznych kierunkach
    i w ten sposob jest redukowna jego moc. Podobnie jak w optyce, kiedy
    skupiona wiazka swiatla pada na zwierciadlo wypukle lub wklesle i jest
    odbita w roznych kierunkach. Dokladnie dzieje sie to samo w akustyce.
    Odbity od dyfuzora dzwięk nastepnie odbija sie od scian i na skutek
    przesuniec fazowych ulega redukcji.
    Ponadto dyfuzory mogą posiadac uskoki plaszczyzn odbijających w tym samym
    kierunku. Na skutek takiego odbicia nastepują przesuniecia fazowe, które
    powoduja sumowanie sie przebiegow o tych samych czestotliwosciach, ale
    przesunietych w fazie. Te uskoki plaszczyzn dobiera sie do czestotliwosci,
    ktore chcemy zredukowac. Dyfuzor taki dziala jak filtr obcinajacy
    nieporzadane czestotliwosci - np. czestotliwosci rezonansu walsnego
    pomieszczenia.