  • 51. Data: 2010-01-11 20:03:20
    Temat: Re: Z czego zrobić izolację dźwiękową?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 20:09:18 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > To juz jest calkiem inny rodzaj pochlaniania i tu stosuje sie materialy
    > pochlaniajace.

    AAA, no tak, pochłanianie źwięku to kilka rodzajów zamiany energii
    mechanicznej fal akustycznych na ciepło.

    > Jajcarnia z reszta jest materialem dosc slabo pochlaniajacym i sprawdza sie
    > tylko dla wysokich tonów.

    Jeszcze kilka postów temu twierdziłeś, że do średnich i wysokich.
    Kłamałeś wtedy, czy teraz?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 52. Data: 2010-01-11 21:27:28
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:pu43srkm12o6$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Jeszcze kilka postów temu twierdziłeś, że do średnich i wysokich.
    > Kłamałeś wtedy, czy teraz?

    Dla ciebie akustyka to swiat zero-jedynkowy, zas cale pasmo akustyczne
    dzieli sie tylko i wylacznie na 3 zakresy o dokladnie wyznaczonych granicach
    (basy, srednie i wysokie) ?
    Zatem bardzo skromne masz pojecie na ten temat.
    Zapewne fragmentu, ktory wczesniej napisalem tez nie zrozumiales.
    Oto ten fragment: "Niestety ich skutecznosc tlumienia nie jest nadzwyczajna,
    poniewaz wytloczki te sa przezroczyste akustycznie i im dzwiek jest nizszy
    tym bardziej przezroczysta akustycznie jest taka wytłoczka."

  • 53. Data: 2010-01-11 22:38:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 22:27:28 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Dla ciebie akustyka to swiat zero-jedynkowy, zas cale pasmo akustyczne
    > dzieli sie tylko i wylacznie na 3 zakresy o dokladnie wyznaczonych granicach
    > (basy, srednie i wysokie) ?

    Nie, nie jestem przecież Tobą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 54. Data: 2010-01-12 07:22:42
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Niedociagniec bylo wiele, ale o dziwo wiele zachodnich firm polecalo
    > wlasnie zestawy Altus do swoich "wiez". Bylem zaskoczony, kiedy zobaczylem
    > to w niemieckich folderach i katalogach.

    W 1989 wyjechałem do Austrii i tam w kilku sklepach zdarzyło mi się je
    zobaczyć. Niestety ale pod inną nazwą i nigdzie nie było ze to produkt
    polski. Wtedy mnóstwo polskiego sprzętu było brendowane, i tak np. w Anglii
    można było kupić polską wieżę diorowską ale pod egzotyczną nazwą i tą samą
    wieżę w Austrii ale już pod inna nazwą. Żadnego śladu po Unitrze nie było.
    Moje altusy kupiłem w sklepie ZURT w roku 1986r i jak to było często w
    tamtych czasach kupiłem je "po znajomości". Zostały przywiezione do sklepu
    tylko 2 zestawy. Jeden na salę w pewnej restauracji której sąsiad był
    dyrektorem a drugi dla mnie. Oba zestawy załatwiane były bezpośrednio przez
    wspomnianego dyrektora bezpośrednio u producenta.
    Takie mieliśmy czasy.

    Marek

  • 55. Data: 2010-01-13 18:25:51
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:1oqdv5dtnguw4.dlg@oldfield.org.pl...

    > Nie, nie jestem przecież Tobą.

    I całe szczęście, bo ze wstydu bym się spalił, gdybyś wypisywał pod moim
    nazwiskiem lub nickiem te pierdoły, które piszesz na grupach dyskusyjnych.
    Tak więc "panu już podziękujemy za występ".

  • 56. Data: 2010-01-14 14:43:14
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > zestawy załatwiane były bezpośrednio przez wspomnianego dyrektora
    > bezpośrednio u producenta. Takie mieliśmy czasy.

    obawiam się, że było odwrotnie
    to Diora robiła na licencji czyjeś rzeczy... coś mi świta Sanyo...
    i tylko dlatego nadawało się do do słuchania

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 57. Data: 2010-01-14 16:51:26
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > obawiam się, że było odwrotnie
    > to Diora robiła na licencji czyjeś rzeczy... coś mi świta Sanyo...
    > i tylko dlatego nadawało się do do słuchania

    Oj mylisz się bardzo i niedoceniasz szkodząc. Nawet słynny mechanizm do
    kaseciaków K520 bodaj tak się nazywał został opracowany przez polaków. Cała
    wieża z tzw szufladą to polski wyrób. Na licencji to jakieś grundigi,
    thomsony ale to raczej magnetofony przenośne mono.
    Oczywiście co innego robił Kasprzak, co innego Diora i Radmor.

    Marek

  • 58. Data: 2010-01-16 20:08:55
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    marko1a wrote:
> [...]
    > jakieś grundigi, thomsony ale to raczej magnetofony przenośne mono.
    > Oczywiście co innego robił Kasprzak, co innego Diora i Radmor.

    nie wiem w czym się mylę:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Diora
    http://unitra.eu.org/node/285

    niestety - w tamtym czasie bez japońskich technologii (transystorów) g.
    można było zrobić
    więc zapewne - jakieś rozwiązania były polskie - ale oparte o technologie
    japońską... czy Grundiga

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 59. Data: 2010-01-17 10:53:40
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > nie wiem w czym się mylę:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Diora

    Szkoda słów na dyskusje z tobą bo mącisz strasznie. i na dodatek podajesz
    linki które zaprzeczają twoim teoriom.

    Wcześniej napisałeś wyraźnie że te zmienione nazwy sprzętu w zachodnich
    sklepach to i tak sprzęt n alicencji obcych firm jak Sanyo.
    Kilk aegzemplarzy jak przykładowy Elizabeth owszem produkowana była na
    licencji ale to przecież nie jedyny sprzęt jaki produkowano w Unitra.

    Jeżeli już podajesz starą konstrukcję Elizabetht to racz przeczytać ze
    zrozumieniem

    "1973 - Elizabeth - To już naprawdę nowoczesny odbiornik. Opracowany we
    współpracy z japońską firmą Tokyo-Sanyo Electric Co. Ltd. Po raz
    pierwszy zastosowano w nim tak nowoczesne wtedy podzespoły jak układy
    scalone, układy grubowarstwowe, diody LED, filtry ceramiczne"

    Wiesz co znaczy "we współpracy"?

    "W 1948 roku powstał pierwszy polski radioodbiornik - Pionier, w różnych
    odmianach wyprodukowany w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Konstrukcja
    Pioniera przetrwała pod nazwą Promyk aż do 1968 r. "

    Dalej.

    "W sumie opracowano i wdrożono do produkcji kilkadziesiąt modeli odbiorników
    radiowych, z których warto wymienić

    1950 - Pionier B2 - Pierwszy odbiornik z zasilaniem bateryjnym;
    1952 - Mazur - Odbiornik z układem Pioniera U z zastosowaniem transformatora
    sieciowego i lamp serii "E";
    1955 - Polonez - Pierwsza polska konstrukcja odbiornika z
    gramofonem;
    1956 - Śląsk - Pierwszy, w którym obrotowy przełącznik zakresów zastąpiony
    został przełącznikiem klawiszowym oraz dodano zakres UKF (na przystawce
    superreakcyjnej);
    1957 - Nokturn i Sonatina - Odbiorniki uniwersalne z układem Pioniera U z
    klawiszowego przełącznika zakresów;
    1959 - Calypso - Odbiornik wyposażony w pełny tor FM;
    1960 - Kos 6290 - W tym modelu zrezygnowano z klasycznego montażu na
    szkielecie metalowym (chassis) i wprowadzono technologię montażu na płytce
    drukowanej;
    1965 - Krokus 10501 - Pierwszy przenośny odbiornik Diory zbudowany na
    tranzystorach, dodatkowo z możliwością zamontowania w samochodzie;
    1972 - Meluzyna - Pierwszy polski radioodbiornika klasy hi-fi, zbudowany na
    43 tranzystorach. Stereofoniczny tuner i wzmacniacz w oddzielnych
    skrzynkach;

[...]

    1975 - Klawesyn - Ostatni odbiornik lampowy z Diory;
    1976 - Amator-Stereo DSS-101 - "Wymarzone radio dla każdego", przez wiele
    lat był najpopularniejszym standardowym radioodbiornikiem stereofonicznym. W
    zmienionych wersjach był produkowany do roku 1985

    Jeżeli umiesz czytać to doczytałbys że sporo sprzętu opracowanego w unitrze
    a tylko nieliczne egzemplarze były produkowane na licencji. Napisano to co
    ja napisałem że często produkowano na export pod zmienioną nazwą.

    "Ważnym aspektem egzystencji zakładów była produkcja na eksport. Diora
    produkowała urządzenia dla tak cenionych firm jak Thomson czy Brandt, ale
    produkowano także pod szyldem mniej znanych jak MacWatts, Geton, Crown Japan
    itp. Wersje eksportowe w sposób znaczący różniły się od wersji krajowych
    stosowano zagraniczne podzespoły m.in. głowice firmy ALPS oraz nierzadko
    nowatorskie rozwiązania"

    > http://unitra.eu.org/node/285

    No i co? Myślisz że nie wiem o tym? A gdzie reszta sprzętu? Nie produkowali?
    Rozumiem dla kogoś jak ty Wikipedia to źródło mądrości alfa i omega Szkoda
    tylko że nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

    > niestety - w tamtym czasie bez japońskich technologii (transystorów) g.
    > można było zrobić

    Nie pisze sę transystorów lecz tranzystorów i to jest dowodem na to że masz
    blade pojęcie o elektronice i sprzęcie RTV.

    Tych tranzystorów było tyle co w naparstku. Praktycznie całe lata 80te to
    był sprzęt tylko i wyłacznie polski i z polskich podzespołów bo mieliśmy
    embargo na technologie i podzespoły i to zmusziło nas aby stosować nasze
    podzespoły.
    Oczywiścei tego nie wiesz.

    A czy wiesz że w innych krajach zachodnich korzystano z tych twoich
    japońskich "transystorów" na potęgę w każdym niemieckim grundigu siedziało
    tego od zajebania ile z nich było niemieckich?. Dolicz jeszcze do tego
    "transystory" produkowane w USA.

    > więc zapewne - jakieś rozwiązania były polskie - ale oparte o technologie
    > japońską... czy Grundiga

    Nie wszystkie więc twoje teorie to wielkie jedno gówno prawda.
    Żeby zabierać głos to najpierw trzeba mieć o tym jakieś pojęcie. Porozkręcaj
    i ponaprawiaj trochę sprzetu z tamtych lat. Jak znajdziesz w wieży
    diorowskiej jakiś tranzystor albo technologię gruźlika to zgłoś się.

    Marek

  • 60. Data: 2010-01-21 14:02:56
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Bardzo podobne pytanie, ale dotyczące podłogi. Chcę zastosować jakąś izolację
    akustyczną na podłogę w pokoju. Podłoga jest jakieś 3 cm niżej niż przedpokój.
    Na podłodze jest płyta wiórowa. Mam zamiar położyć panele, ale co pod nie? Chcę
    wyrównać do poziomu podłogi z przedpokoju.

    Robert