  • 11. Data: 2010-02-10 20:11:32
    Temat: Re: Zabudowa grzejnika w kuchni...
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Zrobiłem tak: (chałupa prywatna, więc można szaleć do woli;-))
    Podkułem nieco ścianę poniżej parapetu- zrobiła się cieńsza niemal o połowę.Nie
    martwi mnie to, bo
    na zewnątrz budynku pójdzie dycha styropianu.Zrobiłem wnękę na grzejnik.Wnęka jest
    większa od
    grzejnika i nie ma kształtu prostopadłoscianu, ale jest zakrzywiona w pionie, coś na
    kształt tych
    gigantycznych kominów(wymienników ciepła) w e-ciepłowniach.Kształt taki po to,żeby
    masakrycznie nie
    osłabić ściany i maksymalnie jej nie odchudzić.No i zapewnić laminarny przepływ
    powietrza.
    Na szerokość okna wpakowałem grzejnik 2 płytowy wysokości 30 cm.Założyłem,że biorąc
    pod uwagę
    straty, trzeba go przewymiarować i wsadzić maksymalny jaki się zmieści ( kocioł
    kondensacyjny)Całość
    zabudowałem płytą GK, z wyciętym u dołu otworem wysokości 20cm na długość
    grzejnika.Płyta jak i
    ściana zewnętrzna przed montażem grzejnika została oklejona 1cm styropianem, a na to
    folia Alu.
    Zero strat miejsca w szafkach.Wylot grzejnika tuż pod ażurowym parapetem. Sterowanie
    zawór
    termostatyczny i głowica z kapilarą 3metrową.

  • 12. Data: 2010-02-10 20:57:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Która wersja jest bliższa prawdy? Jak taka zabudowa może wpłynąć na
    > podzielniki ciepła?
    >
    > Domyślam się, że najlepiej byłoby przenieść grzejnik. Czy byłby to duży
    > problem i koszt w mieszkaniu w bloku?

    Obydwie wersje są prawdziwe. Robi się - to fakt, szafka traci na
    funkcjonalności - to fakt. Ograniczenie wydajności grzejnika - zależy jaki
    grzejnik. Jeżeli konwekcyjny (grzejnik płytowy lub inaczej "panelowy" z
    radiatorami konwekcyjnymi pomiedzy płytami) to ograniczenie nie będzie
    wielkie jeżeli zapewni się wlot i wylot powietrza, jeżeli grzejnik zeliwny
    żeberkowy - ograniczenie będzie znaczne a grzejnik będzie ogrzewał szafkę.
    Jeżeli zdecydujesz się na zabudowę warto pomyśleć o wyklejeneiu szafki od
    strony grzejnika tapetą styropianową lub ekranem styropianowym podokiennym.
    Przeniesienie to dla instalatora dysponującego odpowiednimi narzędziami
    absolutnie żaden problem. U mnie np koszt robocizny takiej operacji to 170
    zł + materiały + 7% vat. i przyznam, że wykonujemy mnóstwo takich
    przeniesień. Alternatywą w takich przypadkach może być zmiana grzejnika
    wiszącego na stojący, poziomego na pionowy z fajnym dizajnem lub zamiana
    grzejnika na kanały grzewcze z tym że to już zupełnie inna skala
    rozpierduchy.
    --
    Jackare