-
21. Data: 2012-03-16 18:10:42
Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
>Wystarczyła jedna kratka, skoro masz kanał wentylacyjny w komorze, bo
>będzie ona spełniała zarówno rolę wentylacji pomieszczenia jak i komory
>dekompresyjnej. Kanał wentylacyjny wtedy zostawia się otwarty w komorze.
2 kratki służą do wentylacji komory , trzecia kratka jest połączona rurą
spiro z kominem wentylacyjnym.
Najchętniej zlikwidowałbym chociaz jedną kratkę w komorze dekompresyjnej (tą
jedną pojedyczną) bo ona najbardziej "psuje" mi wygląd obudowy. Z drugiej
strony obudowu nie przeszkadza , bo tamta strona nie jest tak
"reprezentacyjna" więc aż tak nie przeszkadzają te dwie kratki ...
Czyli co sądzisz że mogę dwie kratki w komorze dekompresyjnej zlikwidować i
nie spowoduje to zwiększenia temepratury w komorze dekompresyjnej ?
Wentylacja grawitacyjna wewnątrz komory dekompresyjnej wystarczy ?
-
22. Data: 2012-03-16 18:15:08
Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
>Zresztą i tak nie będzie takiego ciągu, żeby całe zimne powietrze podczas
>palenia wyciągał kominek z tej kratki. Zimne będzie leciało na salon, a
>kominek sobie zassie co będzie chciał.
Mam zamontowaną przepustnicę , więc mogę zamknąć dolot powietrza. Nie do
końca szczelnie ale na pewno dużo szczelniej niż przy otwartej na max
przepustnicy.
W ostateczności mogę rurę spiro zapchać wełna i będzie ciepło ;)
-
23. Data: 2012-03-16 23:00:25
Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
Dzięki wszystkim za pomoc.
Wykonałem kilka modyfikacji.
1. Wywalenie jednej kratki wlotu powietrza 17x17 i zastąpienie dwoma
kratkami 17x30 po obu stronach komina(po jednej z każdej strony). Obecnie
kratka wylotowa i wlotowa ma takie same rozmiary.
2. Z komory dekompresyjnej wywaliłem 2 kratki wentylacyjne. Dodatkowo
wywaliłem połączenie kratki wentylacyjnej z kominem wentylacyjnym. W komorze
dekompresyjnej jest obecnie otwór wentylacyjny w ścianie + 1 kratka w
komorze dekompresyjnej zewnętrzna.
Obecnie cała zabudowa liczy 6 kratek. 4 kratki 17x30 i 2 kratki 17x17.
1 kratka 17x17 to dolot świeżego powietrza z przepustnicą. 2 kratka 17x17
znajduje się w komorze dekompresyjnej i służy za wentylację komory
dekompresyjnej jak i za zwykłą wentylację.
Po modyfikacji wlotu powietrza obudowa lepiej odprowadza ciepło (nie
śmierdzi jak poprzednio jak była tylko 1 kratka wlotowa 17x17 powietrza) i
więcej wywala ciepłego powietrza.
Modyfikacja komory dekompresyjnej spowodowała spadek temperatury w komorze o
około 2-3 stopnie.
Kamień dzisiaj kupiony. Mam nadzieję że w weekend uda mi się położyć kamień
i obrobić kominek.
Dzięki !
-
24. Data: 2012-03-17 05:18:30
Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
Od: wolim <n...@p...tu>
W dniu 2012-03-16 19:10, /// Kaszpir /// pisze:
>> Wystarczyła jedna kratka, skoro masz kanał wentylacyjny w komorze, bo
>> będzie ona spełniała zarówno rolę wentylacji pomieszczenia jak i
>> komory dekompresyjnej. Kanał wentylacyjny wtedy zostawia się otwarty w
>> komorze.
>
> 2 kratki służą do wentylacji komory , trzecia kratka jest połączona rurą
> spiro z kominem wentylacyjnym.
>
> Najchętniej zlikwidowałbym chociaz jedną kratkę w komorze dekompresyjnej
> (tą jedną pojedyczną) bo ona najbardziej "psuje" mi wygląd obudowy. Z
> drugiej strony obudowu nie przeszkadza , bo tamta strona nie jest tak
> "reprezentacyjna" więc aż tak nie przeszkadzają te dwie kratki ...
>
> Czyli co sądzisz że mogę dwie kratki w komorze dekompresyjnej
> zlikwidować i nie spowoduje to zwiększenia temepratury w komorze
> dekompresyjnej ? Wentylacja grawitacyjna wewnątrz komory dekompresyjnej
> wystarczy ?
Tak. Wystarczy jedna kratka w miarę możliwości jak najdalej od kanału
wentylacyjnego. Będzie ona po pierwsze wyciągać powietrze z pokoju,
czyli służyć jako wentylacja, a po drugie zasysane powietrze będzie
chłodzić przy okazji komorę dekompresyjną.
Sam mam tak zrobione i od trzech lat działa bezproblemowo.
-
25. Data: 2012-03-17 05:21:44
Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
Od: wolim <n...@p...tu>
W dniu 2012-03-16 19:15, /// Kaszpir /// pisze:
>> Zresztą i tak nie będzie takiego ciągu, żeby całe zimne powietrze
>> podczas palenia wyciągał kominek z tej kratki. Zimne będzie leciało na
>> salon, a kominek sobie zassie co będzie chciał.
>
> Mam zamontowaną przepustnicę , więc mogę zamknąć dolot powietrza. Nie do
> końca szczelnie ale na pewno dużo szczelniej niż przy otwartej na max
> przepustnicy.
> W ostateczności mogę rurę spiro zapchać wełna i będzie ciepło ;)
>
Czyli będziesz wstawał w nocy i sprawdzał, czy Ci w kominku wygasło,
żeby zamknąć przepustnicę? Bo jak Ci wygaśnie, to tą rurą będzie Ci
nawalać zajebiście mroźne powietrze bezpośrednio do domu.
No i kolejna kratka, których Twoja żona nie lubi :)
A tak zostawiłbyś otwarty dolot pod wkładem i nawet by go widać nie było...
-
26. Data: 2012-03-17 09:30:44
Temat: Re: Zabudowa kominka - kilka pytań
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
>Czyli będziesz wstawał w nocy i sprawdzał, czy Ci w kominku wygasło, żeby
>zamknąć przepustnicę? Bo jak Ci wygaśnie, to tą rurą będzie Ci nawalać
>zajebiście mroźne powietrze bezpośrednio do domu.
Kilka postów wcześniej pytalem czy mogę zostawić rurę pod kominkiem i
zrezygnować z dolnych kratek.
Odpowiedź była że nie bo nie o to chodzi aby lodowate powietrze ogrzewać
tyle że ogrzewa się powietrze z pomieszczenia a dodatkowe powietrze jest do
komory spalania a nie do wentylacji wkładu ..
Przecież też są wkłady które mają dopływ świeżego powietrza od razu do
komory spalania ...
Gdyby chodziło tylko o wentylację wkładu to po co producenci by robili
wkłady z dopływem swieżego powietrza do komory spalania ???
>No i kolejna kratka, których Twoja żona nie lubi :)
Obecnie już się pogodziła z tym ;)
Poza tym zostały zlikwidowane 2 kratki które najbardziej "wkurzały" i psuły
wygląd.
A tak zostawiłbyś otwarty dolot pod wkładem i nawet by go widać nie było...
Z tego co się orientowałem i rozmawiałem to dopływ świeżego powietrza
powinien być albo połączony z komorą spalania bezpośrednio albo tak
wyprowadzony aby świeże powietrze mogło być zasysane do komory spalania.
U mnie dopływ (kratka) jest pod wlotem powietrza do komory spalania ...