  • 31. Data: 2011-05-09 18:10:36
    Temat: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:iq7sr5$4r3$1@news.onet.pl...

    > a kto ci każe każdą cegłę kupować z innej cegielni.

    Przeciez to ta sama firma. Zamawiasz w Wienerbergerze a przywoza to co maja.

    > to jest efekt Kikiego o którym nikt inny nie słyszał, trzeba odróżnić
    > problemy psychiczne od problemów budowlano technicznych.

    Oj nie, to nie tylko Kiki pisal. Zjawisko konwekcji w scianie jest faktem i
    nie ma o czym dyskutowac.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2011-05-09 18:15:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości
    Dnia 08-05-2011 o 21:08:38 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Jeśli miała by to być pianka do golenia to na pewno bym nie budował, ale
    >na tej pianie z systemu DRYFIX budowałbym bez oporów - pod warunkiem, że
    >ekipa była by wystarczająco staranna i było by mnie stać na tą technologię
    >(bo zgaduję, że prywatnego inwestora wychodzi drożej)

    A no. Trudno tu o wady na pierwszy rzut oka, choc mnie niepokoi ta przerwana
    spoina. Nie chce mi sie szukac, bo i po co mi to, ale ciekawe jak wysokie
    sciany mozna na tym stawiac? Jezeli jest jak pisza - mocne i trwale to nic
    tylko brac. Czysto, szybko i kto wie czy nie taniej jak odliczy sie dniowke
    betoniarza, zwir, wode, prad i wiecznie niezgadzajace sie palety spod
    cementu.
    Ja niestety nie jestem bezkrytycznym optymista i rozne cuda widywalem.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2011-05-09 18:23:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >Próbowali to rozwalać kopniakami i trzymało lepiej niż spoina
    >cieńkowarstwowa.

    Jako, ze budowe wlasna mam za soba i sporo czasu na niej spedzilem to smialo
    moge powiedziec, iz nie wierze, ze panom udalo sie kopniakiem rozwalic
    sciane Wienerbergera budowana na zaprawie. A jezeli tak to gratulacje dla
    tworcy zaprawy.

    >Radziłbym więcej ufności w myśl techniczną i rozsądek inżynierów
    >Wienerbergera. Na pewno nie stać ich na kompromitację i wprowadzenie do
    >obrotu technologii typu totalny bubel.

    Ja jednak radzil bym mniej ufnosci do inzynierow od marketingu. Podobno
    rekuperator dawal oszczednosci a dzis juz nie koniecznie. Nie chodzi o
    inzynierow a o marketing. Nie da sie cale zycie sprzedawac tylko cementu. Co
    raz trzeba sie czyms wyroznic i stworzyc kolejne potrzeby. Jedna z
    rewolucyjnych technologii byl kiedys pustak ze styropianu a byly tez z
    gipsu. Dzis malo kto o czyms takim pamieta a wymyslili to tez inzynierowie.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2011-05-09 18:33:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.05.2011 20:23, Maniek4 pisze:

    > raz trzeba sie czyms wyroznic i stworzyc kolejne potrzeby. Jedna z
    > rewolucyjnych technologii byl kiedys pustak ze styropianu a byly tez z

    Masz na myśli taką ścianę, co się budowało z "klocków" styropianowych, a
    potem się w to wlewało beton?

  • 35. Data: 2011-05-09 20:26:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

    > Ale miewasz czasami wlasne przemyslenia?

    całe życie nic innego nie robię, gromadzę dane, analizuje, przetwarzam,
    wyciągam wnioski i tak wkoło Macieju.

  • 36. Data: 2011-05-09 20:28:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Twardziel z tego czlowieka, naprawde oderwal pustak na zaprawe, czy
    > tylko medrkowal?
    > Fascynujace, ze nikt z Was nie ma kompletnie zadnych watpliwosci. Kto
    > dzis pamieta faliste pokrycie dachowe Onduline - niby doskonale do
    > krycia finalnego. Jak sie skonczylo? A moze hydraulicy pamietaja
    > instalacje CO robione z klejonego PCV? Przeciez to tez bylo
    > dopuszczone do stosowania.

    no i co? Instalacje w Nibco funkcjonują w róznych miejscach

  • 37. Data: 2011-05-09 22:02:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > całe życie nic innego nie robię, gromadzę dane, analizuje, przetwarzam,
    > wyciągam wnioski i tak wkoło Macieju.

    Hehe, OK.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2011-05-09 22:05:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Piana nie klei na styk. Styk ma być jak najmniejszy.
    > Chyba po to szlifują powierzchnie.
    > Piana wchodzi w kanały i tak usztywnia i łączy pustaki/cegły.

    O to chodzi, ze pustaki ceramiczne idealne nie sa.
    Kogutek nizej pisze o uzupelnianiu zaprawa nierownosci jako podstawowa
    funkcja zaprawy. Na moj gust ma to sens, bo na krawedzie nierownych pustakow
    w pierwszych warstwach beda dzialaly inne sily jak na murowane zaprawa.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-05-09 22:07:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > no i co? Instalacje w Nibco funkcjonują w róznych miejscach

    Tyle, ze funkcjonuja roznie. Moj kolega mial z tym nie male problemy. Do
    poki nie sprzedal domu to co raz mial wycieki na laczeniach.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2011-05-09 22:26:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Maj, 23:23, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > wieniec i strop tak samo jak fundamenty. Ale ten kto budowal to wie, ze dom
    > to nie budowa z idealnie pasujacych do siebie klockow. Pradoksalnie mam dom
    > z Porothermu i co cegielnia to inny wymiar. Nie jakies tam rozbieznosci jak
    > strzal z armaty, ale ten centymetr nie byl niczym niezwyklym. Kolejny temat

    Nie doczytales, ze do murowania na piane nadaja sie wylacznie pustaki
    SZLIFOWANE i jakostam dodatkowo poziomo wzmacniane - przypuszczalnie
    maja tolerancje wymiarowa jak ytong :) Przypuszczalnie tez piana sie
    rozszerza (jak to piana) i wypelnia wiekszosc przestrzeni miedzy
    pustakami, wiec wydaje mi sie, ze nieprawda jest mowienie ze to sie
    trzyma na dwoch paseczkach pianki :)

    A pomysl przypuszczalnie wzial sie stad, ze mozna tym murowac takze w
    zimie do -5stC, kiedy nikt o zdrowych zmyslach i majac np. w
    perspektywie mrozna noc nie wzialby sie za murowanie zwykla zaprawa,
    czy klejem - ot znalezli dziure w rynku i ja wypelniaja ;)

    Ja bym osobiscie z tego domu nie chcial - glownie ze wzgledu na cene -
    jezeli chodzi o sama technologie to chyba bym zaufal - moze sam bym
    wtedy mury postawil i zaoszczedzilbym na murarzu :)
    pozdr.

    --
    Adam