  • 1. Data: 2009-04-14 10:44:43
    Temat: Zaprawa, mur dwuwarstwowy
    Od: "Jan Kwiatos" <b...@g...pl>

    Witam po raz pierwszy na grupie

    Czy mogę prosić o opinię na temat rodzaju zaprawy w ścianach
    zewnętrznych dwuwarstwowych (pustak ceramiczny poryzowany 25 + styropian
    12).
    Zastanawiam się czy warto ponieść wydatek na zaprawę termoizolacyjną
    np. POROTHRM TW. Czy ten dodatkowy wydatek, wg mojego szacunku
    2.5 - 3 tys zł zwróci mi sie na opłatach za ogrzewanie, czy też przy
    zastosowaniu
    styropianu efekt będzie pomijalnie mały.

    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2009-04-14 10:52:01
    Temat: Re: Zaprawa, mur dwuwarstwowy
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > 2.5 - 3 tys zł zwróci mi sie na opłatach za ogrzewanie, czy też przy
    > zastosowaniu styropianu efekt będzie pomijalnie mały.

    nie ma sie co zastanawiac w scianach 2W, szkoda kasy.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-14 11:51:43
    Od: "Jan Kwiatos" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > nie ma sie co zastanawiac w scianach 2W, szkoda kasy.

    Dzięki za opinię.
    Zatem i kupno pustaka ceramicznego tej klasy (Leier) to zbędny wydatek.
    Wystarczy zapewne coś tańszego.

    JK

  • 4. Data: 2009-04-14 12:18:14
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Zatem i kupno pustaka ceramicznego tej klasy (Leier) to zbędny wydatek.
    > Wystarczy zapewne coś tańszego.

    w przypadku sciany dwuwarstwowej mozna murowac z czegokolwiek, co zapewni
    odpowiednie parametry wytrzymalosciowe. Za izolacje termiczna i tak
    odpowiada warstwa styropianu/welny.
    W moich okolicach popularne sa tzw maxy. Cena samych pustakow jest
    atrakcyjna, ale zuzywa sie wiecej zaprawy (fugi pionowe) i czasami murarze
    moga wziac wiecej za robote. Nie zawsze wiec proste przeliczenie "X pustakow
    na m2 * powierzchnia scian * cena/szt = koszt" sie sprawdza.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-04-14 13:41:53
    Od: "Jan Kwiatos" <b...@g...pl>

> [...]
    > moga wziac wiecej za robote. Nie zawsze wiec proste przeliczenie "X
    > pustakow na m2 * powierzchnia scian * cena/szt = koszt" sie sprawdza.

    Dzięki jeszcze raz za radę.

    JK

  • 6. Data: 2009-04-14 17:21:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Kwiatos wrote:
    > Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Dzięki za opinię.
    > Zatem i kupno pustaka ceramicznego tej klasy (Leier) to zbędny
    > wydatek. Wystarczy zapewne coś tańszego.

    dokładnie