  • 1. Data: 2009-04-14 11:02:38
    Temat: Dzialka z wjazdem od poludnia
    Od: d...@w...pl

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów, a zwłaszcza tych, ktorzy
    mieszkaja w domach na dzialce z wjazdem od poludnia.
    Na takiej wlasnie dzialce, szerokiej na 23 m i dlugiej na 65 m, chce
    zbudowac swoj dom, ale z powodu jej orientacji wzgledem stron swiata
    mam duzy klopot w wyborem gotowego projektu. I wlasnie opinia tych,
    ktorzy w takich domach mieszkaja byla by dla mnie najcenniejsza.

    Południowcy - napiszcie jak macie zlokalizowane swoje domy i jak się w
    związku z tym w nich czujecie?

    - czy z przodu dzialki, z ogrodem schowanym za domem, ale za to
    znajdujacym sie w cieniu tego domu?

    Wszędzie mówią o tym, że od pólnocy ze wzgledow ekonomicznych
    praktycznie jest w ogole nie umieszczac okien, ale w tym wariancie nie
    mialbym widoku na ogród

    - czy moze z tylu dzialki, z ogrodem przed domem, ale za to
    wystawionym na widok dla przechodzacych/przejezdzajacych droga?

    Jak macie zlokalizowany salon?

    Najblizej mi do projektu "Milka 1" w lustrzanym odbiciu z pracowni
    DOMUS (http://www.domus.wroc.pl/projekt1.html?id=79)
    Czy w tak usytuowanym salonie nie bedzie mrocznie? Albo za gorąco z
    powodu okien od zachodu?

    Moze macie jakies pomysly na korekte w/w projektu sprawiajace, ze
    bedzie pasowal do mojej dzialki?

    Wdzieczny za wszelkie opinie pozdrawiam
    Darek

    ps
    przed wyslaniem przeszukalem archiwum, ale uzyskane wyniki pochodzily
    z na tyle odleglej przeszlosci, ze byc moze pojawily sie na grupie
    osoby z nowymi doswiadczeniami ...

  • 2. Data: 2009-04-14 11:53:11
    Temat: Re: Dzialka z wjazdem od poludnia
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > mam duzy klopot w wyborem gotowego projektu. I wlasnie opinia tych,
    > ktorzy w takich domach mieszkaja byla by dla mnie najcenniejsza.

    Mam taką działkę (no trochę węższą) z wjazdem od południa. Dla nas
    priorytetem był podwójny garaż od ulicy. W tym momencie nie ma już co
    komboinować salon zostaje od ogrodu czyli północy, a kuchnia i hol po
    środku. Na piętrze pokoje dzieci od południowej strony, a strych (pom.
    gospodarcze) od północnej.

    > Południowcy - napiszcie jak macie zlokalizowane swoje domy i jak się w
    > związku z tym w nich czujecie?

    Obecnie mieszkam w domu na działce z wjazdem od południa, ale baz garaży
    więc układ jest taki, że salon jest od południa i zachodu i jest to IMO
    optymalne wykorzystanie słońca w domu. Jeśli chodzi o ogród to prawda - dom
    daje cień, ale za to można tam zrobić taras i uciekać przed słońcem w lecie.

    > - czy z przodu dzialki, z ogrodem schowanym za domem, ale za to
    > znajdujacym sie w cieniu tego domu?

    Zdecydowanie tak. Jak postawisz dom daleko to będziesz miał oświetlony
    ogród, ale za to z dojazdem do garażu. Dodaj do tego konieczność odśnieżania
    w zimie.

    > Wszędzie mówią o tym, że od pólnocy ze wzgledow ekonomicznych
    > praktycznie jest w ogole nie umieszczac okien, ale w tym wariancie nie
    > mialbym widoku na ogród

    Ja w nowym domu umieszczam kilka okien od północy i drzwi balkonowe. Z tą
    ekonomią to jest tak w zimie każdy chce okna od południa by wpuszczały
    słońce - darmowe ciepło, ale już w lecie każdy chce okna od północy by nie
    wpuszczały słońca - straconej energii na klimatyzację.

    Sumarycznie w naszym klimacie większa oszczędność jest z ciepła zimą niż z
    konieczności chłodzenia latem, ale nie są to takie kwoty które by miały
    decydować o tym czy warto robić okno tu czy tam. Decydować ma wygoda
    mieszkańców.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-04-14 12:45:07
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Tez mam działkę z wjazdem od Pld. Nie mieszkam jeszcze. Dla mnie
    zasadnicza sprawa bylo znalezienie odpowiedniego projektu. Reszta sama
    sie wyjasni. MOzna bez problemu znalezc takie projekty, ktore
    uwzględniaja taka "niedogodnosc".
    Szukaj projektu do tad az bedzie ci odpowiadal.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2009-04-14 13:12:04
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    d...@w...pl wrote:
> [...]
    > związku z tym w nich czujecie?
    >
    > - czy z przodu dzialki, z ogrodem schowanym za domem, ale za to

    Ze swojego krótkiego doświadczenia powiem, że ten zacieniony ogród to
    nie taki duży problem. Cień w ogrodzie jest spory, ale w zimie. Obecnie
    w południe - kiedy dom daje cień na ogród - słońce jest na tyle wysoko,
    że cień jest krótki - właściwie cały ogród jest w słońcu. Projekt
    wybrałeś niewysoki, więc cienia nie będzie tak wiele. Pod wieczór, kiedy
    zazwyczaj najwięcej czasu się spędza w ogrodzie ważniejsza jest strona
    zachodnia - to stamtąd będą padać promienie.
    Działkę masz długą - więc słońca nie braknie. A zacieniony taras w lecie
    to zbawienie.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 5. Data: 2009-04-14 13:12:35
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Południowcy - napiszcie jak macie zlokalizowane swoje domy i jak się w
    związku z tym w nich czujecie?

    Wjazd od południa, kuchnia okno narożne wschodnio-południowe, jadalnia -
    okno od południa (a raczej przeszklenie :), salon - od południa i zachodu -
    ogródek (w tym taras) od strony zachodniej, przeciez i tak do południa na
    tarasie i w ogrodzie to siedzisz pewnie tylko w niedzielę przy porannej
    kawie - chyba że jesteś rentierem albo pracujesz w domu :) Ja w każdym razie
    jak przychodzę do domu po pracy to slońce zawsze jest na swoim miejscu -
    świeci w zachodnie okna do salonu :)
    2 sypialnie też mam z zachodnimi oknami, i jedną (nie zamieszkałą) od
    wschodu.

    Adam

  • 6. Data: 2009-04-15 05:58:12
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał
    > Południowcy - napiszcie jak macie zlokalizowane swoje domy
    > i jak się w związku z tym w nich czujecie?

    Projekt Irys, od południa - wjazd do garażu, pralnia, kuchnia, wiatrołap,
    pokój. Łazienka od zachodu. Od północy 2 pokoje i salon z przeszkleniem
    4x2,3m.

    Wszystko świadomie, miejszam teraz w domku, gdzie część okien jest po
    stronie południowej i wolę jednak od północy. Widok na oświetlony słońcem
    ogród z zacienionego i chłodnego salonu/tarasu bezcenny ;)

    Nawet przy wjeździe na działkę od północy (miałem również taką możliwość,
    choć byłoby to bardziej uciążliwe) szukałbym podobnego rozwiązania.

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.

  • 7. Data: 2009-04-15 07:55:06
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > mieszkaja w domach na dzialce z wjazdem od poludnia.

    Wydaje mi sie, ze cale zagadnienie nalezy rozpoczac od
    rozpoznania, jaka jest ta droga (w sensie natezenia ruchu), i czy
    halas, smrod oraz ciekawscy przechodnie beda ci
    przeszkadzac.
    Po drugie: czy sie mozna sie od tego skutecznie
    odizolowac.
    Musisz takze wywazyc, co dla ciebie cenne (bardziej cenne):
    duzy sloneczny ogrod , duzy ogrod, cisza, spokoj.
    Te czynniki nie wykluczaja sie wzajemnie, ale rozne ich
    kombinacje pomoga ci ustalic, czy dom ma byc przy bramie,
    w srosku czy na koncu dzialki.
    Kazde z tych ustawien ma dosyc oczywiste do wymienienia
    wady i zalety.
    Dom przy bramie:
    halas, smrod,gapie, duzy, sloneczny, cichy , prywatny ogrod, malo miejsca
    zjedzone na komunikacje (droge dojazdowa do garazu)
    Dom w srodku:
    ciszej, mozna sie od drogi ogrodzic sciana zieleni, sa 2 ogrody, mozna
    je roznie urzadzic, wiecej miejsca na potrzeba na komunikacje
    Dom na koncu:
    najcichszy, ale duzo miejsca zabierze droga, ktora zima trzeba odsniezac.
    caly ogrod wystawiony na droge, ale za to maksimum slonca.

    Jak juz bedzie znana lokalizacja domu, to mozna z kolei pomyslec
    o tym, jaki on ma byc. Czy sypialnia od tylu czy od przodu, czy kuchnia
    z lewej czy z prawej itp.

    Ja akurat lubie sloneczko, wiec sypialnie planuje w narozniku poludniowo-
    wschodnim, a kuchnie - w polnocno-zachodnim (zeby sie nie nagrzewala).
    Ale jak pisalem- wszystko zalezy najpierw od usytuowania domu,
    ktore sobie wymyslisz, a potem od gustu, jak go urzadzic.

    pozdrawiam
    pluton

  • 8. Data: 2009-04-16 10:15:54
    Od: d...@w...pl

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Moze nie bylo ich za wiele, ale
    chocby z tych kilku mozna powiedziec, ze nie taki diabel straszny.
    Gdybym mial podjac decyzje tylko na ich podstawie, to postawilbym
    "Milke 1" w lustrzanym odbiciu z pracowni
    DOMUS (http://www.domus.wroc.pl/projekt1.html?id=79) z przodu mojej
    dzialki, majac ogrod za domem.
    I pewnie tak zrobie. Moze znajdziecie jeszcze chwile, zeby zerknac na
    ten projekt i wymienic jakie ma wg Was plusy i minusy? Co byscie w nim
    zmienili? ALbo dlaczego byscie go nigdy nie wybrali?
    Moje potrzeby, to dom dla czteroosobowej rodziny z potrzeba posiadania
    jednej sypialni na dole i jednego pokoju do pracy, tez raczej na dole.
    Ogrzewanie - ekogroszek lub cos podobnego (gazu brak).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-04-16 10:48:17
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 12:15, d...@w...pl wrote:
> [...]
    > jednej sypialni na dole i jednego pokoju do pracy, tez raczej na dole.
    > Ogrzewanie - ekogroszek lub cos podobnego (gazu brak).

    Ja widzę taki problem że garaż na 1 samochód (i to taki wąski) to
    pomyłka i przeżytek...
    ;-)

  • 10. Data: 2009-04-16 11:37:43
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Krzemo napisał(a):

    > Ja widzę taki problem że garaż na 1 samochód (i to taki wąski) to
    > pomyłka i przeżytek...

    No to mozna poszerzyc caly dom o jakis metr - bedzie wiekszy saloon,
    wieksza kuchnia i szerszy garaz.
    Mnie osobiscie nie podoba sie wiatrolap w srodku ale ja to zboczony na
    tym punkcie jestem po doswiadczeniach "przedpokojow" w blokach i
    korytarza/wiatrolapu u rodzicow. Wywalilbym te scianke dzialowa, za to
    przeniosl wiatrolap na zewnatrz zabudowujac juz zadaszony w projekcie
    "niedokonczony" ganek w rogu pomiedzy bryla budynku a garazu.
    A poza tym, to calkiem ladny projekt jest :)