  • 11. Data: 2022-08-31 17:21:31
    Temat: Re: Zasilanie kotła gazowego ciepłą wodą
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 16:32, dolczak pisze:

    > Wszystko zależy od rodzaju kotła. Np taki kondensacyjny jak dostanie
    > zbyt ciepłą wodę na wejściu to szlak trafi kondensację...

    To akurat jest mały problem bo przy grzaniu cwu i tak jest na granicy
    kondensacji, ale jak ma za ciepłą wodę na wejściu i za dużą moc to
    doprowadzi wodę do temp wyłączenia i piec to robi natychmiast. Potem ma
    okres wybiegowy pomp i dopiero po tym podejmuje próbę ponownego grzania.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-08-31 17:32:12
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 31 August 2022 at 17:21:35 UTC+2, Janusz wrote:

> [...]
    > doprowadzi wodę do temp wyłączenia i piec to robi natychmiast. Potem ma
    > okres wybiegowy pomp i dopiero po tym podejmuje próbę ponownego grzania.

    jak się woda zagotuje to automatyka zadziala zwłocznie i rozerwie nagrzewnicę
    bo zawór zwrotny jest jednodrożny

    Na szczęście nie miałem kryzy na dopływie zimnej wody z rurociągu i woda w bojlerze
    elektrycznym się gotowała ale parę wywalało do instalacji i tylko dlatego nie
    rozerwało bojlera 100 l i nie wyburzyło pol.owy domu
    a para waliła z instalacji przez okno jak z komina parowozu przez 15 minut

    Teraz instalacja zimnej wody ma zwrotną kryzę , czyli ciśnienie rozerwie bojler w
    domu, bo zawór bezpieczenstwa to lipa gdy woda się już zaczęła gotować, bo ciśnienie
    pary jest bardzo wysokie.

  • 13. Data: 2022-08-31 17:36:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 31 sierpnia 2022 o 17:21:35 UTC+2 Janusz napisał(a):

    >... ale jak ma za ciepłą wodę na wejściu i za dużą moc to
    > doprowadzi wodę do temp wyłączenia i piec to robi natychmiast. Potem ma
    > okres wybiegowy pomp i dopiero po tym podejmuje próbę ponownego grzania.

    ale to przepływowy 2 funkcyjny, na grzaniu CWU nie ma żadnych pomp raczej... tylko
    czujnik przepływu

  • 14. Data: 2022-08-31 19:02:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2022 o 13:52 WS <L...@c...pl> pisze:

> [...]
    > Jeśli temp. wody na wejściu będzie zbyt duża (np. większa od ustawionej
    > na kotle), to nie mam pojęcia. Jeśli się odpali to da zbyt gorącą...,

    Jak na wejściu będzie miał więcej niż zadana to się palnik nie włączy. To
    jest normalny stan kotła.

    TG

  • 15. Data: 2022-08-31 19:32:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 31 sierpnia 2022 o 19:02:18 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Jak na wejściu będzie miał więcej niż zadana to się palnik nie włączy. To
    > jest normalny stan kotła.
    A czy 2 funkcyjny kociol ma czujnik temp. wody wejsciowej (zimnej) do CWU? Ja miałem
    tylko przepływowe "junkersy", to proste żadnego czujnika temp. nie miały... odpalał
    je przepływ wody.

  • 16. Data: 2022-08-31 20:20:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 17:36, WS pisze:

    > ale to przepływowy 2 funkcyjny, na grzaniu CWU nie ma żadnych pomp raczej... tylko
    czujnik przepływu
    A to ok, to sie nie wyłączy tylko wodę zagotuje.

    --
    Janusz

  • 17. Data: 2022-08-31 20:22:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-31 o 19:32, WS pisze:

    > A czy 2 funkcyjny kociol ma czujnik temp. wody wejsciowej (zimnej) do CWU? Ja
    miałem tylko przepływowe "junkersy", to proste żadnego czujnika temp. nie miały...
    odpalał je przepływ wody.
    Teraz mają, nie na wodzie cwu tylko na CO bo grzeją przez wymiennik wodą
    kotłową, jak będzie za wysoka z wymiennika to się wyłączy.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2022-08-31 21:59:46
    Od: Uzytkownik <adres@serwer>

    W dniu 31.08.2022 o 13:16, Lisciasty pisze:

    > No ale pytanie było jedno i proste, co zrobi kocioł gazowy jak dostanie
    > ciepłą wodę zamiast zimnej :>
    >
    > L.

    Co zrobi samochód jak mu zatankujesz olej rzepakowy?

    Zaraz pewnie zaczniesz pytać czy benzynowy, elektryczny czy też diesel?

    Pytanie tego samego typu.

    Jaki model kotła? Chyba od tego należało zacząć pytanie.

    Kotły mogą się zachowywać różnie. Jedne będą podgrzewały tylko tyle ile
    trzeba, a inne po prostu się przegrzeją i zablokują w trybie awaryjnym
    lub w ogóle nie załączą grzania.

  • 19. Data: 2022-08-31 22:01:22
    Od: Uzytkownik <adres@serwer>

    W dniu 31.08.2022 o 17:32, a a pisze:

> [...]
    domu, bo zawór bezpieczenstwa to lipa gdy woda się już zaczęła gotować, bo ciśnienie

    Jak zawsze piszesz pierdoły.

  • 20. Data: 2022-08-31 22:04:44
    Od: Uzytkownik <adres@serwer>

    W dniu 31.08.2022 o 17:36, WS pisze:

    > ale to przepływowy 2 funkcyjny, na grzaniu CWU nie ma żadnych pomp raczej... tylko
    czujnik przepływu

    Większość kotłów 2-funkcyjnych ma wbudowany wymiennik płytowy i podczas
    podgrzewania ciepłej wody, wewnętrzna pompa obiegowa CO w tych kotłach
    pracuje, wymuszając przepływ wody kotłowej poprzez tenże wymiennik płytowy.

    Ale są kotły, które nie posiadają takiego wymiennika płytowego, a główny
    wymiennik jest biwalentny czyli podgrzewa zarówno CO jak i CWU i wtedy
    pompa obiegowa CO nie pracuje podczas podgrzewania CWU.