  • 61. Data: 2013-07-25 09:33:30
    Temat: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:ksqb2k$p17$1@news.task.gda.pl...

    > Nieprawda - cofka jest i nawet rura doprowadzajaca blisko kotla
    > robi sie wyczuwalnie ciepla. Mój bojler ma opisane w manualu.

    Weź no przeczytajk dokładniej co napisałem:
    Pozwolę sobie przypomnieć:

    Z założenia te zaworki mają być szczelne i nie przepuszczać wody z
    bojlera do sieci wodociągowej, ani kropli.
    Problem polega jednak na tym, że te zaworki, które są oferowane w
    sprzedaży są tak chu...owej jakości, że po kilku miesiącach pracy
    takiego zaworka potrafi przerdzewieć sprężynka, która dociska grzybek, a
    także blaszka, o którą się zapiera ta sprężynka. Natomiast grzybek
    zaczyna latać swobodnie i przepuszczać wodę.

    Wskaż mi w którym miejscu napisałem, że te zaworki "są szczelne i nie
    porzepuszczają".
    Wyraźnie napisałem, że z założenia mają być szczelne, ale nie są ze
    względu na kiepską jakość (to tak w skrócie).
    Kogutek natomiast się sprzecza, że celowo tak się robi te zaworki
    (wierci małe dziurki i dobiera sprężynki), bo woda musi się cofać z
    bojlera do instalacji wodociągowej.

    Poza tym o jakiej bliskości kotła piszesz i jakiego kotła?
    To, że rury blisko kotła robią się ciepłe to rzecz naturalna. W końcu
    kotły są od tego, żeby grzać. :)
    Czy aby czegoś nie pomyliłeś?
    Zaś rury na doprowadzeniu bojlera, przed zaworem bezpieczeństwa mają
    prawo robić się ciepłe. To jest normalna cecha fizyczna materiałów z
    których są wykonane zaworki i rury tzw. przewodność cieplna. Słyszałeś
    coś kiedyś o przewodności cieplnej?

  • 62. Data: 2013-07-25 12:49:10
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 25 lipca 2013 09:33:30 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > prawo robić się ciepłe. To jest normalna cecha fizyczna materiałów z
    >
    > których są wykonane zaworki i rury tzw. przewodność cieplna. Słyszałeś

    To że coś napisałeś znaczy tylko tyle że sobie napisałeś. Oczywiście odnalazłeś opis
    zaworu bezpieczeństwa do bojlera. Tylko jak byś się mógł przyznać że nie masz racji.

  • 63. Data: 2013-07-26 06:31:00
    Od: "Andrzej S." <a...@g...com>

    W dniu 2013-07-25 09:33, uzytkownik pisze:

> [...]
    > prawo robić się ciepłe. To jest normalna cecha fizyczna materiałów z
    > których są wykonane zaworki i rury tzw. przewodność cieplna. Słyszałeś

    Kociol (w sensie boiler) wg. manuala ma prawo popuszczac do rury
    doprowadzajacej wode w miare termicznego rozszerzania. To ze bywa
    ciepla, to nie przewodniosc termiczna, a lekkie cofniecie wody.

    Skoro manual tak mówi, to dyskusja o lichosci zaworu jest bezzasadna.

    Ale zgodze sie, ze zawór jest lichy - coraz trudniej testowo go
    otworzyc. Cos jakby lekko zgrzyta.
    --
    A S

  • 64. Data: 2013-07-26 08:11:57
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:kssu29$m5u$1@news.task.gda.pl...

    > Kociol (w sensie boiler) wg. manuala ma prawo popuszczac do rury
    > doprowadzajacej wode w miare termicznego rozszerzania. To ze bywa
    > ciepla, to nie przewodniosc termiczna, a lekkie cofniecie wody.

    Chyba nie zrozumiałeś, ze piszemy o dwóch różnych sprawqach.
    Oczywiście, że lekkie cofanie może występować, wystarczy, że pod grzybka
    dostanie się paprok, ale to cofanie nie jest naturalną funkcją tego
    zaworu tak jak pisze Kogutek. On twierdzi, że są w grzybkach robione
    dziurki czy też tak dobierane sprężynki, aby zaworek mógł przepuszczać,
    a woda mogła się cofać.

    > Skoro manual tak mówi, to dyskusja o lichosci zaworu jest bezzasadna.

    Ile takich zaworów miałeś w rękach?
    Ile wymieniałeś?

  • 65. Data: 2013-07-26 15:53:56
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 08:11:57 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > zaworu tak jak pisze Kogutek. On twierdzi, że są w grzybkach robione
    >
    > dziurki czy też tak dobierane sprężynki, aby zaworek mógł przepuszczać,

    Sprowadzasz dyskusję do poziomu w którym jesteś fachowcem bo wymieniłeś dużo zaworów
    bezpieczeństwa w bojlerach. Z przyczyn oczywistych jest to bzdura. Przy dużej ilości
    zaworów to wprawy mogłeś nabrać a nie wiedzy. Raz zamontowany zawór jest przykręcony
    do bojlera do jego śmierci. Nie ma potrzeby wymieniania go nawet jak by się popsuł.
    Zwłaszcza że tam nie ma się co popsuć. Dostałeś pracę domową żeby znaleźć w necie
    dokumentację zaworu do bojlera. Mnie się udało bez większego problemu. Miałeś napisać
    przy jakiej różnicy ciśnień pomiędzy zbiornikiem a siecią ten zawór się zamyka. Tak
    dobrze widzisz i czytasz. Ten zawór jest normalnie otwarty i zamyka się dopiero wtedy
    kiedy wystąpi różnica ciśnień że w baniaku jest większe niż w sieci. Jak znajdziesz w
    dokumentacji jaka jest ta różnica ciśnień to pomyśl, wiem że to dla Ciebie może być
    trudne i bolesne ale się postaraj, czy w przypadku grzania wody i rozszerzania się
    wody w bojlerze przy otwartym zaworze taka różnica ciśnień może powstać. Różnica
    pomiędzy współczesnymi zaworami a zaworami z dziurką polegała na tym że współczesny
    jest cały czas otwarty a starego typu cały czas był zamknięty. Otwierał go spadek
    ciśnienia w bojlerze przy poborze wody. I dziurka była potrzebna żeby woda mogła
    cofnąć się do sieci.

  • 66. Data: 2013-07-27 10:33:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2013 15:53:56 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
    > Sprowadzasz dyskusję do poziomu w którym jesteś fachowcem bo wymieniłeś dużo
    >zaworów bezpieczeństwa w bojlerach.
    Ja wypiłem duzo piwa to zapewne jestem ekspertem od browarnictwa;)
    >Ten zawór jest normalnie otwarty i zamyka się dopiero wtedy kiedy wystąpi >różnica
    ciśnień że w baniaku jest większe niż w sieci.

    Nie chce mi się szukac ale jezekli masz rację to Plumpi musi zweryfikowac swoją
    wiedze.
    A najlepiej podajcie jakies linki to sami rozstrzygniemy jak to jest z tymi zaworami

  • 67. Data: 2013-08-07 08:46:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > zweryfikowac swoją wiedze.
    > A najlepiej podajcie jakies linki to sami rozstrzygniemy jak to jest

    ciekawe czemu kogutek nie da linka do DTRki takiego zaworka.

  • 68. Data: 2013-08-07 09:26:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > ciekawe czemu kogutek nie da linka do DTRki takiego zaworka.

    Bo kogutek wie wszystko najlepiej, choć jest tylko i wyłącznie
    teoretykiem i uważa, że reszta chołoty musi udowaniać, że kogutek ma
    rację :)
    Swoją drogą to on jest niereformowalny i szkoda czasu, aby się z nim
    dochodzić.

  • 69. Data: 2013-08-07 14:23:10
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2013 09:26:15 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > rację :)
    >
    > Swoją drogą to on jest niereformowalny i szkoda czasu, aby się z nim

    Mylisz się. Nie wiem wszystkiego najlepiej. Ale bywa że coś tam jednak wiem. I jak
    wiem to będę bronił tego jak wolności osobistej. To Ty, Dyjor i jeszcze parę osób
    wiecie wszystko. Przynajmniej tak się wam wydaje. Opis zaworu do bojlera znalazłem
    bez problemu w necie. Też możecie sobie znaleźć. Jak sami znajdziecie to może na
    dłużej zapamiętacie.

  • 70. Data: 2013-08-07 23:56:59
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > To Ty, Dyjor

    My akurat zajmujemy się tym zawodowo i bardzo dobrze wiemy jak jest
    zbudowany taki zawór oraz kiedy woda może się cofnąć przez taki zawór.
    Było to już tłumaczone kilka razy i nie mam zamiaru dalej się
    "produkować" tylko dlatego, że wymyśliłeś sobie jakieś teorie ze
    specjalnie wierconymi otworkami w zaworkach zwrotnych.
    Twoje twierdzenia są kompletną brednią.
    Ja w odróżnieniu od Ciebie, kompletnmego teoretyka, który śmiem
    twierdzić nie zamontował, ani nie wymienił takie zaworka ani zaru,
    montowałem oraz wymieaniałem takich zaworków ilość razy, której nawet
    już nie jestewm w stanie zliczyć. Nawet dzisiaj, dosłownie kilka godzin
    temu montowałem 2 szt.

    > Opis zaworu do bojlera znalazłem bez problemu w necie. Też możecie
    > sobie znaleźć.
    > Jak sami znajdziecie to może na dłużej zapamiętacie.

    Wskaż nam ten opis zaworków, w których wiercą celowo otworki po to, żeby
    woda się cofała, przez zawór zwrotny.
    Przyznaję się, nie umiem znaleźć takiego opisu.
    Udowodnij nam, że masz rację, albo skończ już z tym pisaniem bajeczek
    wkraczających w dziedziny, o których nie masz najmniejszego pojęcia.