  • 11. Data: 2010-01-04 16:56:37
    Temat: Re: Zbiornik na ciepłąwodę ogrzewany słońcem na dachu.
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:hhtclr$6ma$1@newsread1.aster.pl...

    > Myślisz, że tam woda nagrzeje się do aż 55 stopni?

    A Ty jak myślisz ?
    Skoro temperatura powietrza w cienu przekracza 40stC :)

  • 12. Data: 2010-01-04 17:39:38
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > wskaźnik śmiertelności wśród ludzi, dochodzący nawet do 20% i tym jest
    > wyższy im osoba jest starsza.
    > Niestety woda w takim zbiorniku nie nagrzeje się powyżej 55stC, którte
    > zabija bakterie legionelli. Nadaje się ona tylko i wyłącznie do mycia
    > chodników na zewnątrz.
    > Kolektory słoneczne bez najmniejszego problemu nagrzewają powyżej tej
    > temperatury.
    > Tak więc jeżeli jest Ci drogie zdrowie Twoje i Twojej rodziny to zrezygnuj z
    > takich pomysłów i zastosuj kolektory słoneczne.

    Nie twierdzę, że nie masz racji, ale w takim razie równie dobrze te bakterie
    mogą rozwijać się w tradycyjnym bojlerze na ciepłą wodę który mam zainstalowany
    jeśli nie będę w nim nagrzewał przez pewien czas wody powyżej 55 stC.

    Rob

  • 13. Data: 2010-01-04 17:48:10
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A Ty jak myślisz ?
    > Skoro temperatura powietrza w cienu przekracza 40stC :)

    No nie wiem czy osiągnie czy nie. W cieniu zwykle temperatury oscylują w
    okolicach 30 st. Jak latem zostawi się auto na słońcu to temperatura
    powietrza osiągnie te 55 stopni. Ale czy baniak z wodą nagrzeje się do
    takiej temperatury by się zdezynfekował to po prostu nie wiem.

  • 14. Data: 2010-01-04 18:34:06
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Skoro masz zwyłky bojler a chcesz dodatkowo korzystac ze słońca to zrób tak:
    postaw baniak na dachu ale podłącz go do wody PRZED bojlerem. Wtedy masz
    zapewnioną ciepłą wodę o przyzwoitej temperaturze i oszczędność, bo bojler
    dostanie wodę podgrzaną z baniaka na dachu.
    Na okres chłodów, kiedy woda z baniaka będzie zimniejsza, niż z wodociągu
    przełączasz tak, jak było a baniak opróżniasz i czekasz na następne lato.
    Ważne aby baniak był w środku emaliowany albo przynajmniej ocynkowany, żeby
    nie korodował i nie barwił wody na rudo.
    Jacek

  • 15. Data: 2010-01-04 18:37:46
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zainstalowany
    > jeśli nie będę w nim nagrzewał przez pewien czas wody powyżej 55 stC.

    Oczywiście, że tak i dlatego wiele sterowników kotłów gazowych i węglowych
    ma zimplementowane programy, które systematycznie co kilka dni podgrzewają
    wodę w zasobnikach CWU powyżej 55stC, aby zabić legionellę.

  • 16. Data: 2010-01-04 18:49:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Monday 04 January 2010 18:39, Rob wrote:
> [...]
    > bakterie mogą rozwijać się w tradycyjnym bojlerze na ciepłą wodę który
    > mam zainstalowany jeśli nie będę w nim nagrzewał przez pewien czas wody

    I tak właśnie jest.
    Nowoczesne bojlery posiadają funkcję okresowego podgrzania do tych 55-60
    st. C. Na starszych bojlerach zaleca się nie schodzić poniżej 55st.

    Co roku dostaję od lokalnego urzędu miasta list z przykazaniem, by
    zapewnić bojlerowi temperaturę conajmniej 55 st. - właśnie ze względu na
    legionellę.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 17. Data: 2010-01-04 20:29:45
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Panowie, a co powiecie na połączenie takiego baniaka z przepływowym
    podgrzewaczem wody.

    Albo zastosowanie takiego baniaka jak solara - tak żeby oddawał ciepło przez
    jakąś wężownicę do cwu?

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 18. Data: 2010-01-04 20:53:13
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Panowie, a co powiecie na połączenie takiego baniaka z przepływowym
    > podgrzewaczem wody.

    Co niby miałby robić ten baniak oraz przepływowy ogrzewacz wody ?
    Ogrzewać atmosferę ?

    > Albo zastosowanie takiego baniaka jak solara - tak żeby oddawał ciepło
    > przez jakąś wężownicę do cwu?

    Bez sensu. Zbyt mała sprawność i zbyt niska temperatura, która zapewni tylko
    komfortowe ciepło dla legionelli.
    Jest bez senstu tym bardziej, że solary obecnie można kupić za naprawdę
    niewielkie pieniądze.

  • 19. Data: 2010-01-04 21:27:23
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > węglowych ma zimplementowane programy, które systematycznie co kilka
    > dni podgrzewają wodę w zasobnikach CWU powyżej 55stC, aby zabić

    Są takie odcinki rur w instalacji ciepłej wody, gdzie temperatura
    nigdy nie przekroczy 55C. Czy tam cały czas jest legionella?
    Adam

  • 20. Data: 2010-01-04 21:32:45
    Od: M <M...@w...pl>

    adam pisze:

    > Są takie odcinki rur w instalacji ciepłej wody, gdzie temperatura
    > nigdy nie przekroczy 55C. Czy tam cały czas jest legionella?

    Jeżeli jest tam bieżąca woda to nie. Natomiast zbiornik z wodą stojącą
    stanowi dobre warunki do rozmnażania się legionelli

    http://en.wikipedia.org/wiki/Legionellosis#Controlli
    ng_Legionella_growth

    M.