  • 21. Data: 2010-01-05 16:24:29
    Temat: Re: Zbiornik na ciepłąwodę ogrzewany słońcem na dachu.
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:5588.00000206.4b420591@newsgate.onet.pl...

    > O ile sie dobrze orientuje to instalacje majace do 1,5m (albo do 3m nie jestem
    > pewien) od szczytu dachu nie podlegaja zadnym zgloszeniom. Ale tutaj niech mnie
    > poprawi ktos kto sie na przepisach zna z praktyki bo moja wiedza odnosi sie do
    > montowania wiatraczka na dachu.

    Do 3m nie wymagają pozwolenia na budowę tylko zgłoszenia. Bez żadnego zgłoszenia to
    można w sumie tylko ściany pomalować.

  • 22. Data: 2010-01-06 12:15:10
    Od: r...@p...onet.pl

    > Oczywiście, że tak i dlatego wiele sterowników kotłów gazowych i węglowych
    > ma zimplementowane programy, które systematycznie co kilka dni podgrzewają
    > wodę w zasobnikach CWU powyżej 55stC, aby zabić legionellę.

    No dobrze, ale jak w takim razie wyglada sprawa w fabrycznych panelach
    słonecznych CWU?

    Rob

  • 23. Data: 2010-01-28 13:09:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze, ale jak w takim razie wyglada sprawa w fabrycznych panelach
    > słonecznych CWU?

    Nijak się ma. Po prostu w panelach temperatury są dużo wyższe. Glikol w
    takich panelach potrafi się nagrzać do stukilkudziesięciu stC. Także i samo
    CWU może się nagrzewać bez problemu do wyższych temperatur..