  • 1. Data: 2011-08-05 18:55:13
    Temat: Zbrojenie podciągów
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    mam pytanie odnośnie zbrojenia podciągów a dokładniej długiego podciągu
    nad salonem.

    W projekcie jest 6 prętów fi20 ( 4 góra i 2 dół ) a mam kilka prętów
    fi25 i tu pytanie:

    Czy moge zrobić ten podciąg z 4 prętów fi25 (2 góra i 2 dół) ? Zastapi
    to wytrzymałość 6xfi20 ?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-08-05 19:26:28
    Temat: Re: Zbrojenie podciągów
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i tu pytanie:
    >
    > Czy moge zrobić ten podciąg z 4 prętów fi25 (2 góra i 2 dół) ? Zastapi to

    4 fi 20=12,56 cm2 a 2 fi25 to 9,82cm2 wiec jak widac nie da rady- ale mozesz
    dac dolem 2fi20 i 2fi25 lub 3fi25 bo to 14,73cm2.

  • 3. Data: 2011-08-05 19:43:25
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > i tu pytanie:
    >
    > Czy moge zrobić ten podciąg z 4 prętów fi25 (2 góra i 2 dół) ? Zastapi to

    Jesteś pewien że dołem masz 2 a górą 4 a nie odwrotnie?
    Ja miałem w projekcie fi18 i zmieniłem je na fi16 bo takie były dostępne.
    Przy zachowaniu conajmnej tego samego przekroju tj. dołożyłem z tego co
    pamiętam 2 szt.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2011-08-05 21:32:58
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-08-05 20:55, ark_fx pisze:
> [...]
    > fi25 i tu pytanie:
    >
    > Czy moge zrobić ten podciąg z 4 prętów fi25 (2 góra i 2 dół) ? Zastapi

    W tą stronę zmiana jest niekorzystna. Lepiej dać więcej cieńszych prętów
    niż na odwrót (przy tym samym sumarycznym polu przekroju)

    M.

  • 5. Data: 2011-08-06 07:26:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-08-2011 o 20:55:13 ark_fx <a...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > mam pytanie odnośnie zbrojenia podciągów a dokładniej długiego podciągu
    > nad salonem.
    >
    > W projekcie jest 6 prętów fi20 ( 4 góra i 2 dół )
    Wątpię podciąg to belka pracująca na zginanie i musimieć więcej
    zbrojenia dołem niż górą, sprawdźdokładnie w projekcie albo spytaj
    projektanta.
    Bo inaczej ci się strop do salonu zawali.

    a mam kilka prętów
    > fi25 i tu pytanie:
    >
    > Czy moge zrobić ten podciąg z 4 prętów fi25 (2 góra i 2 dół) ? Zastapi
    > to wytrzymałość 6xfi20 ?
    Suma przekrojów prętów powinna być taka sama lub wieksza, oczywiście
    stali o tej samej wytrzymałości.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-08-06 14:31:40
    Od: "adi" <a...@g...com>

    moze najpierw napisz jaka jest rozpiętość podciągu i co on przenosi

  • 7. Data: 2011-08-06 19:14:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-08-2011 o 16:31:40 adi <a...@g...com> napisał(a):

    > moze najpierw napisz jaka jest rozpiętość podciągu i co on przenosi

    Ja? patrz komu odpowiadasz.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-08-07 14:18:56
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Właśnie wrócił z wyceny projekt, sprawdziłem i faktycznie górą 2xfi20
    ale mało tego dołem idzie 6xfi20.

    Podciąg ma długość 540cm i trzyma strop nad łączonym
    kuchnio-jadalnio-salonem. ( przez środek )

    Mam 8 prętów zbrojeniowych fi25 o długości 10 metrów, jak je najlepiej
    wykorzystać ?

  • 9. Data: 2011-08-07 15:00:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ark_fx napisał:

    > Właśnie wrócił z wyceny projekt, sprawdziłem i faktycznie górą 2xfi20
    > ale mało tego dołem idzie 6xfi20.

    Czyli się zgadza z ilością Twoich prętów fi 25. Nie widzę problemu,
    wsadź te pręty, które masz w takiej ilości jak w projekcie i finito...

    Chyba, że chcesz zaoszczędzić pręty, to kup takie jak w projekcie, a te
    zostaw na 'lepszą okazję' :-))).

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-08-07 16:26:01
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    robercik-us napisał(a):

> [...]
    > wsadź te pręty, które masz w takiej ilości jak w projekcie i finito...
    >
    > Chyba, że chcesz zaoszczędzić pręty, to kup takie jak w projekcie, a te

    Ditto!
    ;)
    --
    zbigi i stopka zastepcza