  • 41. Data: 2018-09-27 14:15:30
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-27 o 13:27, Marek pisze:

    > Chwila moment, dlaczego każdy zakłada że ten cieńszy wykonany w innej
    > technologii. jest _na pewno_ gorszy skoro producent deklaruje takie same
    > parametry izolacyjne?
    > Ja nie dyskutuje o tym, że której brać lepszy izolacyjnie to jest jasne.
    > Dyskusja jest o podstawy twierdzenia że ten inny cieńszy wykonany w
    > innej technologii jest na pewno gorszy. Tyle i aż tyle.

    Nie rozumiesz,
    zamiast brać 15cm lepszego, weź 20cm ... lepszego.

    Zwróci ci się po 3 latach.

    --
    Pete

  • 42. Data: 2018-09-27 14:24:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-27 o 08:16, Marek pisze:

    > No dobra a jak się nazywa  cecha  przepuszczania ciepła? Że coś jest
    > lepsze izolacyjnie od drugiego?  Bo przyczepiliscie się tej lambdy jak
    > pijany plotu a wiadomo że w domyśle chodziło o skutecznośc izolacji.
    > Chyba mogą być materiały o różnej grubości ale o tej samej
    > skuteczności izolacji?

    To się nazywa "współczynnik przewodności cieplnej" - (lambda) :)

  • 43. Data: 2018-09-27 14:24:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 18:57, Marek pisze:

    > Ale widz w tym że to nie są te same materiały, więc?

    Lambda to jest współczynnik przenikalności ciepła na jednostkę.

    Czy weźmiesz styropian, czy też wełnę mineralną i jeżeli załóżmy mają
    taka samą lambdę to aby uzyskać taki sam efekt ocieplenia musimy położyć
    dokładnie takie same grubości tych ociepleń czy to styropianu czy też wełny.

    Nie ma możliwości, aby dwa różne materiały o takim samym współczynniku
    przewodności cieplnej (lambda) zapewniały taki sam efekt ocieplenia przy
    różnych grubościach.

    Dla przykładu:

    Lambda cegły = ok. 0,8

    Lambda drewna = ok. 0,2

    Jeżeli zbudujesz ściankę z drewna o grubości powiedzmy 20cm to żeby
    uzyskać identyczną izolacyjność cieplną ścianki z cegły, musiałaby ona
    mieć 80cm grubości, czyli 4 krotnie grubsza, ponieważ cegła ma 4 krotnie
    większą przenikalność cieplną od drewna.

    Dlatego jak weźmiesz styropian niebieski o współczynniku 0,036 i
    porównasz go ze styropianem czerwonym, który ma taką samą lambdę to
    musisz położyć jednakowe grubości dla obydwu styropianów, aby uzyskać
    identyczne docieplenie.

  • 44. Data: 2018-09-27 14:28:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-27 o 11:30, Marek pisze:

    > No więc wykonawca za producentem twierdzi że są izolacyjnie tak samo
    > skuteczne (ten cieńszy grafit od grubszego białego) . Więc skoro ten
    > cieńszy jest izolacyjnie taki sam, to jest lepszy bo nie robi efektu
    > nory z okien.

    Aby można było zastąpić 20cm białego styropianu 10cm warstwą styropianu
    grafitowego i mieć taka sama izolacyjność czyli współczynnik "U" to ten
    grafitowy musiałby mieć dwa razy mniejszy współczynnik przewodności
    cieplnej "lambda".

  • 45. Data: 2018-09-27 14:30:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > jasne. Dyskusja jest o podstawy twierdzenia że ten inny cieńszy
    > wykonany w innej technologii jest na pewno gorszy. Tyle i aż tyle.

    Dlatego podaj współczynniki lambda dla obydwu styropianów. Jeżeli będą
    one jednakowe to znaczy, że wykonawca robi Cię w ch..... mówiąc, że
    zrobi cieńszym styropianem i będzie tak samo ciepło.

  • 46. Data: 2018-09-27 15:43:19
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 27 września 2018 07:28:56 UTC-5 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > grafitowego i mieć taka sama izolacyjność czyli współczynnik "U" to ten
    > grafitowy musiałby mieć dwa razy mniejszy współczynnik przewodności

    Warto nadmienic ze to jest mozliwe jednak taki styro bedzie mniej odporny
    mechanicznie.
    Czasem to ma znaczenie a czasem nie.

  • 47. Data: 2018-09-27 16:23:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 14:15:27 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Nie rozumiesz,
    > zamiast brać 15cm lepszego, weź 20cm ... lepszego.

    Czemu nie 25cm?

    > Zwróci ci się po 3 latach.

    Jakąś symulacje z OZC na poparcie tego masz?

  • 48. Data: 2018-09-27 16:26:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Sep 2018 14:15:30 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > zamiast brać 15cm lepszego, weź 20cm ... lepszego.

    Z 20cm brzydko okna wyglądają.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2018-09-27 16:44:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 16:26:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Z 20cm brzydko okna wyglądają.

    W warstwę ocieplenia możesz wysunąć
    Tylko sprawdź jakie to na dzisiaj koszty bo kilka lat temu to drogo za taki montaż
    liczyli

  • 50. Data: 2018-09-27 16:56:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-27 o 16:23, Kris pisze:

    > Czemu nie 25cm?

    > Jakąś symulacje z OZC na poparcie tego masz?

    Co chcesz symulować?
    U ściany BK24 masz o 20% mniejsze przy styro 20cm.

    --
    Pete