  • 51. Data: 2018-09-27 17:33:32
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 16:56:47 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Co chcesz symulować?
    > U ściany BK24 masz o 20% mniejsze przy styro 20cm.
    Ktoś tu kiedyś z OZC wyniki wrzucał i wychodziło ze zwiększenie grubości styro na
    ścianach z 15 na 20cm dawało oszczędności na lepszą flaszkę rocznie
    Więc zwrot trochę dłuższy niż 3 lata

  • 52. Data: 2018-09-27 20:41:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.09.2018 o 17:33, Kris pisze:
    > Ktoś tu kiedyś z OZC wyniki wrzucał i wychodziło ze zwiększenie grubości styro na
    ścianach z 15 na 20cm dawało oszczędności na lepszą flaszkę rocznie
    > Więc zwrot trochę dłuższy niż 3 lata

    To samo pisali 10 lat temu, gdy ktoś się pytał po co aż 15cm. 10cm
    będzie w sam raz. To może niech 10cm zrobi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2018-09-27 20:56:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 16:21, Marek pisze:
    > Generalnie mój czas też się liczy, stąd pytanie czy ktoś kiedyś
    > zdecydował się na taki model rozliczania i czy czasem tego nie c żałował.

    Ja tak cały dom zbudowałem :-D Ale pracuje 15 min od domu i mogłem sobie
    pozwolić żeby co drugi dzień przyjechać w środku dnia albo pojechać do
    pracy na 10.

    Czy drugi raz bym zrobił tak samo? Gdybym miał podobną możliwość to tak.
    Ale to co zyskałem, to to że gdybym takiej możliwości nie miał, to i tak
    czułbym się teraz znacznie pewniej powierzając to wykonawcy. Bo budując
    dom "samemu" uczysz się bardzo wiele na temat materiałów, ich jakości,
    wyliczania potrzebnej ilości i czasu na wykonanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2018-09-27 21:03:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 17:28, Marek pisze:
    > No już nie tak bardzo łatwo ze mną. Wykonawca najpierw zawołał 130/m2 z
    > jego materiałem (40/m sama robocizna). Później zaproponował przejście na
    > ty.  Na zakończenie negocjacji wyraziłem wątpliwość że o wiele taniej na
    > oko mi wychodzi z własnym materiałem i jeszcze muszę się zastanowic nad
    > tym. Jeszcze c tego dnia zadzwonił i zaproponował 115/m z jego
    > materiałem ale tynkiem innej firmy niż ja pierwotnie zakładałem.

    Jak widać jednak łatwo. Zszedł z jakości materiału, a chyba nie o to Ci
    chodziło? Czy on będzie kładł akrylowy tynk czy si-si, to roboty będzie
    miał tyle samo, a Ty jakości nie dostaniesz tej samej. Z cieńszym
    styropianem pracuje się i łatwiej i szybciej - wiem bo sam ocieplałem
    dom. To też mógłbyś mieć na uwadze, słuchając rad wykonawcy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2018-09-27 21:41:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 17:33:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ktoś tu kiedyś z OZC wyniki wrzucał i wychodziło ze zwiększenie grubości styro
    > na ścianach z 15 na 20cm dawało oszczędności na lepszą flaszkę rocznie
    > Więc zwrot trochę dłuższy niż 3 lata

    U mnie jest 700kWh różnicy, to jest nieco więcej niż flaszka.
    Poza tym izolacja działa też latem, a o tym jakoś większość zapomina.

    L.

  • 56. Data: 2018-09-27 21:53:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 27 Sep 2018 12:41:42 -0700, Lisciasty wrote:
    > Poza tym izolacja działa też latem, a o tym jakoś większość zapomina.

    Przy otwartym oknie niewiele ta izolacja warta. Latem do głównie
    potrzebna jest duża bezwładność budynku, który dzięki temu jest w stanie
    uśrednić temperatury dzień/noc.

    Mateusz

  • 57. Data: 2018-09-27 21:56:50
    Od: l...@g...com

    W lecie często jest za zimno w styropianowym termosiku.

  • 58. Data: 2018-09-27 23:20:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-09-27 o 16:26, Marek pisze:

    > Z 20cm brzydko okna wyglądają.

    Dom budujesz dla siebie, aby wygodnie i oszczędnie mieszkać czy dla
    sąsiada, żeby podziwiał?

  • 59. Data: 2018-09-28 07:25:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 23:20:22 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Dom budujesz dla siebie, aby wygodnie i oszczędnie mieszkać czy dla
    > sąsiada, żeby podziwiał?

    No ale on ma racje - jest jakas granica miedzy parametrami a wyglądem. I to jest
    sprawa indywidualna.
    Czy BK24cm+20styro to juz źle to nie wiem. Gdyby dac okna w warstwie ocieplenia to
    wygląd zostałby fajny a powstałby wygodne wewnętrzne parapety, mnie by pasowało. Ale
    ktos moze nie chciec parapetów :)

    b.

  • 60. Data: 2018-09-28 07:33:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2018 20:41:18 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    ścianach z 15 na 20cm dawało oszczędności na lepszą flaszkę rocznie

    > To samo pisali 10 lat temu, gdy ktoś się pytał po co aż 15cm. 10cm
    > będzie w sam raz. To może niech 10cm zrobi?

    Albo 25cm
    Za 10 lat napiszesz "To samo pisali 10 lat temu, gdy ktoś się pytał po co aż 20cm"