  • 31. Data: 2011-11-16 11:33:37
    Temat: Re: Zimno w mieszkaniu z wielkiej płyty - pomysł dogrzania
    Od: "A.U." <a...@g...com>

    > Tylko skoro gościu pisze że teraz ma grzejniki odkręcone non stop i ma 21stC
    > to co będzie jak na zewnatrz zrobi się minus 10st C

    Jak jest -10 to kaloryfery mam gorące teraz, przy 0stopni sa ciepłe -
    jakies komputerowe sterowanie temperaturą wody w grzejnikach

    uciu

  • 32. Data: 2011-11-16 11:41:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-16 11:59, Marek P. pisze:
    > Skąd wiesz?
    Bo tak jest :-)

    > Np. moja córka przy ok 20 st ma zimny kark i jest marudna.
    Widać przyzwyczaiłeś ją do wyższej temperatury. Termoregulacja jej się
    przestawiła na niższy próg ;-)

    > I nie powołuj się na jakies normy i lekarzy bo zdania wśród nich są
    > podzielone. Każdy ma jakies predyspozycje i temperatura komfortowa jest
    > sprawą bardzo indywidualną
    Jak wyjedziesz do Egiptu, to też przez jakiś czas będziesz odczuwał
    dyskomfort. Normy olewam. Predyspozycje, to można rozpatrywać w
    kontekście gatunku, który jest w stanie przetrwać w dużo niższych
    temperaturach (i nie piszę tu o 18 st), a reszta to kwestia przyzwyczajeń.

    Maciek

  • 33. Data: 2011-11-16 11:56:11
    Od: "A.U." <a...@g...com>

    > Na pewnio o 100st myślał. :) Nie wpadajmy w skrajności.
    > Ja np odczówam róznice pomiedzy 21 a 22st, które to są dla mnie optymalne.

    w całym mieszkaniu wystarcza mi 21 ale tam gdzie dziecko mam kąpać ,
    gdzie przebieram, gdzie się bawi chciałbym mieć ze 23stopnie i szukam
    sposobu by ta temperature podnieść.

    Jedyne co boli to to, że mam dopłaty a i tak jest zimno.
    Rozumie zależność płace -> mam ale u mnie tak nie ma.

    Te samo osiedle, mieszkanie znajomych - kaloryferów nie odkręcali do
    dziś w tym sezonie a mają w domu ok 24stopnie i otwierają okna bo im
    za ciepło - blok ten sam, na tej samej ulicy, tyle że ocieplony -> u
    mnie jest ścianka betonowa grubości 15cm + tynk u nich ścianka
    15,styro15 + tynk.

    uciu

  • 34. Data: 2011-11-16 11:56:20
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > kontekście gatunku, który jest w stanie przetrwać w dużo niższych
    > temperaturach (i nie piszę tu o 18 st), a reszta to kwestia

    Jak wyjeżdżam do Egiptu to musze się przyzwyczaić. We własnym domu nie
    muszę.
    Nie twierdze, że się nie da. Ale po co?
    W imię czego mam się przyzwyczajać do 18st jak mi przy 22st jest dobrze?
    W imię niższych rachunków? To u mnie ma niższy priorytet niż komfort
    mieszkania. Najwyżej nie kupię markowych ubrań.
    W imię idei? Nie widze tu żadnych sensownych idei. W wielka moc efektu
    cieplarnianego też nie wierzę.
    Wielu ludziom jest dobrze przy wyższej temperaturze i wielu ludzi lubiących
    niższą temperature zmienia nawyki jak nie musza płacic za ogrzewanie :).
    Kwestia priorytetów.

  • 35. Data: 2011-11-16 12:59:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 11:46, Marek P. pisze:

    > Dlaczego? Dlaczego bez sensu jest czucie się komfortowo w 22st?
    > Zauważ, że w pracy masz koszulę, garnitur czy coś tam. Ja lubię w domu
    > siedzieć w koszulce.

    No to podłącz sobie elektryczny termowentylator i płać za swoje wydumane
    luksusy.

  • 36. Data: 2011-11-16 13:01:01
    Temat: Re: Zimno w mieszkaniu z wielkiej p?yty - pomys? dogrzania
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 12:16, Jacek pisze:
    > Nie jest bez sensu czucie się komfortowo we własnym domu.
    > Ale chodząc po urzędach i niektórych sklepach, a także w szkołach widzę,
    > że ludzie grzeją na max i pracują przy 25 stopniach.

    Wiesz, bo panienka z np. urzędu skarbowego musi siedzieć w 'seksownej'
    koszulince z dekoltem do pępka, więc jej przy 20C zimno...

  • 37. Data: 2011-11-16 13:02:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2011 12:26, Robert G pisze:

    > Tak masz rację, tylko nie w tym problem.
    > Chodzi o to, że skoro ktoś płaci - wcale nie mało - za ogrzewanie, to
    > chyba już w ramach tej - niemałej - opłaty powinien mieć dostarczoną
    > usługę - tu ogrzewanie - mieszczące się w jakichś standardach.

    I dostaje - norma przewiduje temperaturę nie niższą niż 18C.

  • 38. Data: 2011-11-16 13:17:16
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > i płać za swoje wydumane luksusy.

    I tak też puki mnie stac robię. Może dla Ciebie to są wydumane luksusy dla
    mnie i dla mnie podobnych komfortowe ciepło w domu to standard.

  • 39. Data: 2011-11-16 13:27:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-11-16 12:56, A.U. pisze:
    > w całym mieszkaniu wystarcza mi 21 ale tam gdzie dziecko mam kąpać ,
    > gdzie przebieram, gdzie się bawi chciałbym mieć ze 23stopnie i szukam
    > sposobu by ta temperature podnieść.
    Jeżeli robisz to tylko ze względu na dziecko, to dam Ci jedną radę: zrób
    sobie drugie, przejdzie Ci ;-)

    Maciek

  • 40. Data: 2011-11-16 13:40:52
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > I dostaje - norma przewiduje temperaturę nie niższą niż 18C.

    Ale na której ścianie? Zewnętrznej, czy wewnętrznej nad kaloryferem? :-)))
    Rozumiem, że w danym pomieszczeniu na określonej wysokości nie może być
    punktu o temperaturze niższej niż 18 stC... ??? Czy jak...
    Zapewniam Cię, że w mrozy na zewnątrz chociaż na środku pokoju będzie
    mierzona temp 18 stC, to już na ścianie może być całe 15... i wtedy co?
    norma niespełniona... !.

    pozdr
    Robert G.