  • 51. Data: 2011-11-17 07:44:57
    Temat: Re: Zimno w mieszkaniu z wielkiej płyty - pomysł dogrzania
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"
    > No to podłącz sobie elektryczny termowentylator i płać za swoje wydumane
    > luksusy.

    Rzeczywiście w kraju źle się dzieje, skoro wydumanym luksusem jest normalna
    temperatura w pokoju ;)

    smerf

  • 52. Data: 2011-11-17 07:45:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2011 08:39, Smerf pisze:

    > Nie, lepiej od razu wmowić sobie a co gorsza żonie i dziecku, że optymalna
    > temperatura to 18st. i siewdzieć w wypacykowanym domku w zimnie.

    Może nie tyle "optymalna" ile prawidłowa. Optimum zależy od
    pomieszczenia, np. w samej łazience powinno być nieco cieplej.

    I co rozumiesz przez "wypacykowany" i jaki to ma związek z 18C? Od
    takiej temperatury się dom wg. ciebie "pacykuje"? ;->

    > Jeżeli kogoś nie stać na ogrzanie domu, to niech się nie bierze za jego
    > budowę i tyle.

    Wiesz, mnie stać nawet na 30C, ale dla mnie nie jest to powód by
    ustawiać letnią temperaturę w zimowe dni. To nie tylko nieekonomiczne
    ale i niezdrowe, co do niektórych nie dociera bo mają jakieś finansowe
    kompleksy i jedyne, co im przychodzi do głowy to kwestia finansowa a
    reszta to "propaganda".

    > Swoją drogą założyciel wątku ma rzeczywiscie kłopot, płaci za
    > komfortkilkukrotnie więcej aniżeli powinien w dodatku nie móc go dostać.

    Ale za to nie musi się martwić o pozwolenie na budowę, budowę, remonty
    itepe - coś za coś.

  • 53. Data: 2011-11-17 07:50:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2011 08:44, Smerf pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa"
    >
    > Rzeczywiście w kraju źle się dzieje, skoro wydumanym luksusem jest normalna
    > temperatura w pokoju ;)

    Normalna zimą jest do 20C. On chce mieć dużo więcej.

  • 54. Data: 2011-11-17 08:23:29
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Normalna zimą jest do 20C. On chce mieć dużo więcej.

    Że tak bezczelnie zapytam...
    A Ty kolego... jaką masz temperaturę w pomieszczeniu z którego
    wypisujesz na pl.misc.budowanie?

    Czy też te słabe 20 stC kosztuje Cię całe 50 zł/m2 rocznie? Czy może
    masz trochę taniej i nieco wyższą temperaturę...? :-P

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 55. Data: 2011-11-17 10:25:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2011 09:23, Robert G pisze:

    > Że tak bezczelnie zapytam...
    > A Ty kolego... jaką masz temperaturę w pomieszczeniu z którego
    > wypisujesz na pl.misc.budowanie?

    W robocie - nie wiem, bo choć klimatyzacja jest ustawiona na grzanie i
    na 19C, to się nie włącza.

    W domu jak wracam z roboty mam w ostatnie dni (w zależności od
    nasłonecznienia) od 16 do 21C (jak mnie nie ma "grzeje" tylko lodówka, a
    rano już nie dokładam do kominka).

    > Czy też te słabe 20 stC kosztuje Cię całe 50 zł/m2 rocznie? Czy może
    > masz trochę taniej i nieco wyższą temperaturę...? :-P

    Nie wiem, ile w sumie wyjdzie, ale póki co idzie mi luźno i płytko
    załadowana taczka porąbanego drewna na mniej-więcej 2-3 dni.

    I co? Zdałem?

  • 56. Data: 2011-11-17 10:43:29
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-17 11:25, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem, ile w sumie wyjdzie, ale póki co idzie mi luźno i płytko
    > załadowana taczka porąbanego drewna na mniej-więcej 2-3 dni.

    Przy 16 stopniach nie da się wysiedzieć, chyba że w grubym swetrze i z
    termoforem na plecach. Zresztą przy temperaturze poniżej 20 stopni
    raczej też się krótkim rękawku nie pomieszka.

    Ja mam w domu 22 stopnie i jest to dla mnie temperatura optymalna. Mogę
    się spokojnie wykąpać i wyjść spod prysznica w samych gaciach i iść do
    drugiego pokoju, żeby się ubrać. Śpię w samych gaciach, nie uznaję
    piżam. Nie muszę się ubierać w swetry, nie noszę kapci, nie przyjeżdżam
    z roboty z myślą, że muszę szybko napalić w kominku, bo mi sople lodu
    będą zwisać z nosa. I to jest właśnie wygoda. Owszem, za wygodę trzeba
    płacić, ale stać mnie jeszcze na to, żeby na rok wydać te 300 złotych
    więcej na węgiel i mieć komfort. A rocznie spalam 2,5 tony węgla. Teraz
    palę czeskim ekogroszkiem i chyba wyjdzie jeszcze taniej.

    Nie choruję często - jakieś przeziębienie zdarza mi się może raz w roku.
    Zresztą moje dzieci podobnie.

  • 57. Data: 2011-11-17 10:47:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Nov 16, 12:41 pm, Maciek <m...@n...pl> wrote:
    > W dniu 2011-11-16 11:59, Marek P. pisze:> Skąd wiesz?
    >
    > Bo tak jest :-)

    > Widać przyzwyczaiłeś ją do wyższej temperatury. Termoregulacja jej się
    > przestawiła na niższy próg ;-)

    > Jak wyjedziesz do Egiptu, to też przez jakiś czas będziesz odczuwał
    > dyskomfort. Normy olewam. Predyspozycje, to można rozpatrywać w
    > kontekście gatunku, który jest w stanie przetrwać w dużo niższych
    > temperaturach (i nie piszę tu o 18 st), a reszta to kwestia przyzwyczajeń.

    Nie potwierdzam takiej nadinterpretacji. W pracy mam klime i siedze
    dosyc blisko. Mam te 18 stopni i marzne juz od dobrych 2 lat. Jak z
    roboty wracam to w mieszkaniu tez mam chlodno. Dopiero jak wracam do
    swojego domu (raz na tydzien) i tam jest te 22-23 stopnie to jest mi
    akurat.

    I te dwa lata chlodu nie przestawily mi termoregulatora.

  • 58. Data: 2011-11-17 10:55:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2011 11:43, wolim pisze:

    > Przy 16 stopniach nie da się wysiedzieć, chyba że w grubym swetrze i z
    > termoforem na plecach. Zresztą przy temperaturze poniżej 20 stopni
    > raczej też się krótkim rękawku nie pomieszka.

    Jest zima. Zimą nie chodzi się w krótkim rękawku.

> [...]
    > drugiego pokoju, żeby się ubrać. Śpię w samych gaciach, nie uznaję
    > piżam. Nie muszę się ubierać w swetry, nie noszę kapci, nie przyjeżdżam

    Czyli masz odruchy odzieżowe człowieka z ciepłych krajów ;)

    > z roboty z myślą, że muszę szybko napalić w kominku, bo mi sople lodu
    > będą zwisać z nosa. I to jest właśnie wygoda. Owszem, za wygodę trzeba

    Sople lodu przy 16C? ;->

    > płacić, ale stać mnie jeszcze na to, żeby na rok wydać te 300 złotych
    > więcej na węgiel i mieć komfort.

    Jeszcze. Będzie wesoło, jak zaczną liczyć zużycie CO2 od prywatnych
    ludzi ;->

  • 59. Data: 2011-11-17 11:02:41
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-17 11:55, Andrzej Lawa pisze:

    > Jest zima. Zimą nie chodzi się w krótkim rękawku.

    A więc jednak. Czyli jest Ci ciepło, ale zakładasz sweter?
    A powiedz jeszcze - jaka norma mówi o tym, że w zimie nie chodzi się w
    krótkim rękawku?
    Ja chodzę tak, jak jest mi wygodnie, a nie tak, jak ludzie mówią, że
    powinno się chodzić.

    > Czyli masz odruchy odzieżowe człowieka z ciepłych krajów ;)

    Nie. W domu chodzę w krótkim rękawku ale na dwór się ubieram.

    > Sople lodu przy 16C? ;->

    To taka przenośnia.

    > Jeszcze. Będzie wesoło, jak zaczną liczyć zużycie CO2 od prywatnych
    > ludzi ;->

    Spokojnie. Ja nie zużywam CO2, chyba że w wodzie mineralnej. Co prawda,
    mój piec go nieco produkuje, ale zapewniam Cię, że CO2 jest także
    produktem spalania gazu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 60. Data: 2011-11-17 11:23:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.11.2011 12:02, wolim pisze:

    > A więc jednak. Czyli jest Ci ciepło, ale zakładasz sweter?

    Nie, jest mi ciepło, bo się prawidłowo ubieram.

    > A powiedz jeszcze - jaka norma mówi o tym, że w zimie nie chodzi się w
    > krótkim rękawku?

    Temperatura.

    > Ja chodzę tak, jak jest mi wygodnie, a nie tak, jak ludzie mówią, że
    > powinno się chodzić.

    No to nie marudź, że ci zimno albo drogo.

    > Nie. W domu chodzę w krótkim rękawku

    Czyli masz.

    > ale na dwór się ubieram.

    Nie domagasz się dogrzewania podwórka? Wow.

    [ciach]

    > Spokojnie. Ja nie zużywam CO2, chyba że w wodzie mineralnej.

    Skrót myślowy: "zużycie limitu CO2".

    > Co prawda,
    > mój piec go nieco produkuje,

    Całkiem sporo.

    > ale zapewniam Cię, że CO2 jest także
    > produktem spalania gazu.

    Co tylko oznacza, że "komfortowi" z gazem zapłacą jeszcze więcej.