  • 41. Data: 2012-06-20 10:26:52
    Temat: Re: Zmiana porothermu na BK
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nie tylka ja. Ja bym powiedział, że ty masz szczęście.

    Potwierdzam ma szczescie :)

    Ostatnio była u mnie moja pani kier/architekt
    wspomnialem o ociepleniu szczytow i murłat, powiedziała tak, moj syn ma
    grzyba i teraz wszystko poprawia
    bo nie miał ocieplonych szczytów :)

    nie chciałem jej złosilwie nic mowic, ale rozbawiło mnie to
    wie ale nie mowi nikomu o tym

  • 42. Data: 2012-06-20 10:27:51
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Jak zwykle pieprzysz jak potłuczony. To, że ty masz dom spieprzony w
    każdym
    > możliwym elemencie nie znaczy, że wszyscy tak mają.

    Ma większosc, niestety nie zdają sobie z tego sprawę.

  • 43. Data: 2012-06-20 10:29:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > daje czadu na wystawionych elementach przez przewodenie ale Porotherm jest
    > paskudniejszy. Porothermem nie dosyć, że ciepło leci po ceramice to
    > jeszcze wieje i nie tylko wieje tymi komorami,zamkami ale wieje całym
    > materiałem. Porotherm to poryzowana ceramika wykonana poprzez zmieszanie
    > gliny z trocinami i wypalenie. Powstają mikropory w ceramice.
    > Nawet producenci tego szajsu nie wyjaśnią jak należy z tego budować.
    > najśmieszniejsze jest to, że już w pierwszym roku jak to gówno wprowadzili
    > na rynek to już dostali medale różnych targów.

    Heh, prawda, ale porotherm ma w tym syfie taką zaletę, ze przynajmniej
    wilgoć wywieje :)
    i mniejsza szansa na grzybka

  • 44. Data: 2012-06-21 09:05:04
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > zakańczać mury. Nigdzie słowa o konwekcji w materiale, a na rusunkach

    >Tak widziałem, nie dostrzegają w ogóle problemu.

    Oni nie tyle nie dostrzegają co nie przemyśleli i teraz udają, że problemu
    nie ma.

  • 45. Data: 2012-06-21 09:09:09
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > grzyba i teraz wszystko poprawia
    > bo nie miał ocieplonych szczytów :)

    > nie chciałem jej złosilwie nic mowic, ale rozbawiło mnie to

    haha to selekcja negatywna. Patrzy na wykonywaną fuszerkę i nie widzi
    problemu, bo się na tym nie zna.
    A mimo, że trzeba naprawić drugiemu nie powie, bo zapomni albo nie skojarzy.
    Podobno są gdzieś plemiona na świecie, które nie łączą aktu seksualnego z
    posiadaniem potomstwa :-) I to tak działa w budowlance.

  • 46. Data: 2012-06-21 21:48:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-06-2012 o 09:05:04 kiki <l...@l...net> napisał(a):

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Oni nie tyle nie dostrzegają co nie przemyśleli i teraz udają, że
    > problemu nie ma.
    Czyli inwestorzy powinni ich omijać szerokim łukiem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 47. Data: 2012-06-21 21:52:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-06-2012 o 10:29:11 Amir <d...@g...pl> napisał(a):

    > Heh, prawda, ale porotherm ma w tym syfie tak? zalete, ze przynajmniej
    > wilgoae wywieje :)
    > i mniejsza szansa na grzybka
    Tak? a którędy ona się tam dostanie? w końcu od środka masz tynk i farbę,
    jak czytałem niedawno obliczyli że przez farbę i tynk usuwane jest około
    1,5%
    wilgoci z domu, to jest tyle co nic.
    Tak więc hulający wiatr w pustakach tylko je wychładza co w zimie nie jest
    zalecane :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 48. Data: 2012-06-25 23:18:35
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Dnia 17-06-2012 o 23:32:05 kiki <l...@l...net> napisał(a):

    Ja :) Ty, Adam i jeszcze paru tutaj na grupie :)
    Ale tak serio to oni o tym wiedzą (po tech i studiach) tylko to mają w d...
    w końcu oni tam mieszkać nie będą a inwestor i tak im płaci czy mu poradzą
    dobrze czy nie. To jest takie typowe olewactwo, inwestor musi się sam
    upomnieć
    to wtedy sobie przypomną jak sie powinno robić. Tylko który
    kierbud zajmuje się ociepleniem? żaden, dla niego ważne są ławy,
    zbrojenie, strop, belki
    czyli elementy konstrukcyjne żeby dom się nie zawalił a resztę ma głęboko.
    Dlatego to inwestor musi wiedzieć czego chce i tego sobie na budowie
    dopilnować, a jak nie wie to zatrudnić nadzór inwestorski i wtedy będzie
    to miał
    dopilnowane (tutaj się polecam w Bielsku i okolicach :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

    A ja się przyznam ze nie wiedzialem, dopiero kiki mnie oswiecil z
    dociepleniem. Jestem projektantem, ale nie projektuje domkow, tylko dla
    przemyslu wiec jak ktos potrzebuje hale z suwnica 25 ton albo wiecej lub
    posadowic turbine 10MW na fundamecie ramowym lub blokowym albo zbiorniki w
    oczyszczlaniach sciekow to sie polecam :)
    Jestem typowym projektantem-konstruktorem ale na domkach sie nie znam
    dlatego pilnie sluchalem co mowia moi wykonawcy i to pozniej przemysliwalem
    czy ma to sens- no i czytalem grupe bo nie uwazam ze wszystkie rozumy
    pozjadalem.
    Choc wg mnie to takie detale powinny byc pokazane w projekcie architektury,
    ale z drugiej strony ludzie (wiekszosc) patrza zeby tylko ladnie wygladalo i
    chca za projekt zaplacic jak najmniej...

    Janusz ja sie w tym lub przyszlym roku przeprowadzam do Pszczyny wiec moze
    bedzie okazja sie spotkac :)

  • 49. Data: 2012-06-25 23:23:41
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Dnia 18-06-2012 o 15:01:19 kiki <l...@l...net> napisał(a):

    > "robertr" <e...@o...pl> wrote in message
    z.googlegroups.com...

> [...]
    > najśmieszniejsze jest to, że już w pierwszym roku jak to gówno
    > wprowadzili na rynek to już dostali medale różnych targów.
    Stare powiedzenie mówi, kto smaruje ten jedzie, dosłownie i w przenośni,
    jak wejść z nowym materiałem na rynek na którym już jest ciasno?
    trzeba posmarować komu trzeba aby zdobyć medale a potem już pójdzie,
    bo jakoś nie chce mi się wierzyć w bezstronność jury, bo jakiś powalających
    właściwości te pustaki nie posiadają. Oczywiście to są tylko domysły,
    może niesłuszne ale mocno zastanawiające.

    --
    Pozdr
    JanuszK

    Pewnikiem masz racje. Ja potwerdzam slowa kikiego- dzis tez bym z Porothermu
    nie budowal- tylko z jakiegos prostego suporexu i ocieplil.

  • 50. Data: 2012-06-25 23:25:13
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    > Tez nie wierzę w te ich medale z targów. Przecież ta innowacyjność
    > wychodzi dopiero teraz.
    > Zawsze mnie zastanawiało kto i na jakiej zasadzie przyznaje im te medale
    > :-)
    > Ja też się dałem oszukać chociaż medale mnie nie ruszały. Wszyscy je
    > mieli.
    > Ostatnio tu była dyskusja o membranach Tyvek i też zauważyłem, że sami nie
    > wiedzą jak robić.

    Mnie najbardziej zastanawia najwiekszy przeboj ostatnio czyli murowanie na
    pianke Porothermu. Zwlaszcza jestem ciekaw jak to sie bedzie zachowywac na
    terenach górniczych.