  • 51. Data: 2012-06-26 03:02:54
    Temat: Re: Zmiana porothermu na BK
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> wrote in message
    news:jsakvv$hr6$1@inews.gazeta.pl...

    > Mnie najbardziej zastanawia najwiekszy przeboj ostatnio czyli murowanie na
    > pianke Porothermu. Zwlaszcza jestem ciekaw jak to sie bedzie zachowywac na
    > terenach górniczych.

    To chyba jakaś głupota do kwadratu. Zamiast uszczelniać spoiny to oni robią
    komin w ścianie.
    Głównym paskudztwem porotermu są pory, który nie ma jak zatkać.

    Pamiętaj, że przy obrabianiu okien z zewnątrzzawsze pęknie na styku
    okno/styropian. Nie ma siły. I już wiatr napiera, wręcz napiera na wnękę
    okienną i włazi pod ocieplenie i tamtędy w tą ceramike poryzowaną. Z
    Porothermu nie ma jak dobrze wymurować domu. Żadne pilnowanie nic nie daje.
    nawet jakby prawidłowo wszystko zabezpieczyć to i tak powstanie gdzieś komin
    wewnątrz muru.

    Już pierwszy problem zaczyna się jak ktoś muruje fundament z bloczków 24cm i
    stawia na to Porotherm 30 z kapinosem. To już jest stracony. Już koniec.
    Wielu tak właśnie stawia na 24cm dale 30 albo 38 z nadwisem.
    Teraz popękania na styku okien i ocieplenia, drzwi zewnętrznych,
    balkonowych, szczyty i już kilka kominów jest.
    Nawet strop nie zapobiega wianiu. Bo od dołu włazi leci murem, wyłazi
    porothermem pod izolacją styropianową i znowu włazi w nur plus dodaje się
    jeszcze przewiew od kondugnacji.

  • 52. Data: 2012-06-26 10:07:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 23:18:35 Przemek <olowek5-to tez.wp.pl>
    <niepotrzebne@to> napisał(a):

    > Janusz ja sie w tym lub przyszlym roku przeprowadzam do Pszczyny wiec
    > moze
    > bedzie okazja sie spotkac
    Ok, nie ma sprawy :)

    PS Nie pisz w stopce, tylko pod postem, zbędne rzeczy wyrzucaj.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2012-06-26 10:11:38
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 23:23:41 Przemek <olowek5-to tez.wp.pl>
    <niepotrzebne@to> napisał(a):

    > Pewnikiem masz racje. Ja potwerdzam slowa kikiego- dzis tez bym z
    > Porothermu
    > nie budowal- tylko z jakiegos prostego suporexu i ocieplil.
    Ocieplić i tak trzeba, ściany 1W są dwa razy zimniejsze od typowych 2W.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 54. Data: 2012-06-26 10:16:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 23:25:13 Przemek <olowek5-to tez.wp.pl>
    <niepotrzebne@to> napisał(a):

> [...]
    > na
    > pianke Porothermu. Zwlaszcza jestem ciekaw jak to sie bedzie zachowywac
    Pewnie jeszcze gorzej niż zwykła ściana. Pytanie jaką wytrzymałość ma ta
    pianka,
    czy taką jak zaprawa czy jak pianka/klej do styro, jeżeli to drugie to
    marnie to widzę,
    taki mur się będzie zachowywał jak kupka pustaków.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 55. Data: 2012-06-26 12:07:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    <niepotrzebne@to> napisał(a):

> [...]
    marnie to widzę,
    taki mur się będzie zachowywał jak kupka pustaków.

    Rozmawiałem z jednym pracownikiem na Pol Slaskiej z budownictwa. Mowil ze
    robili kiedys badania scian murowanych zwyklych z cegly na spoiny jak trzeba
    oraz scian murowanych chyba z BK na cienkie spoiny. Wyszlo im ze na scinanie
    sciana zwykla ma 10x (dziesiec razy) wieksza wytrzymalosc niz ta na cienkie
    spoiny.

  • 56. Data: 2012-06-26 12:11:12
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    <niepotrzebne@to> napisał(a):

> [...]
    > nie budowal- tylko z jakiegos prostego suporexu i ocieplil.
    Ocieplić i tak trzeba, ściany 1W są dwa razy zimniejsze od typowych 2W.

    Masz racje - ja chcialem polozyc nacisk z swej wypowiedzi na ten suporex (
    ocieplenie musi byc). Choc widze jak ludzie buduja albo raczej kupuja domki
    jednowarstwowe z Ytonga 44cm bo to daje jak dobrze pamietam U=0,29 czyli tuz
    ponizej tego co maximum jest w przepisach. A pozniej beda sie dziwic ze
    placa majatek za ogrzewanie

  • 57. Data: 2012-06-26 13:37:02
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jsc1s6$ccl$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > domki jednowarstwowe z Ytonga 44cm bo to daje jak dobrze pamietam U=0,29
    > czyli tuz ponizej tego co maximum jest w przepisach. A pozniej beda sie

    No niestety muszę się włączyć.
    Zapewne żaden z Was nie ma muru z ytonga bo nic o nim nie wiecie (na
    marginesie ciekawe jest że często właśnie opiniodawcy o ytongu nic nie
    wiedzą).
    Sciana juz 36,5cm z ytonga ma nawet U=0,25 a co dopiero 44cm - którego nie
    ma więc kolejny raz nic nie wiecie.
    Natomiast jesli chodzi o zaprawę to jest kilkanaście razy mocniejsza niż sam
    ytong i wiąże wyjątkowo mocno (wiem bo znam parametry i wiem bo sam to mam.
    To jest jak ze spawaniem w którym spaw bywa mocniejszy niż sam materiał.
    A wasze wypowiedzi są jak kazania księdza o wychowaniu dzieci - o czym g...
    ma pojęcie (no chyba że ma :-).
    Ot tak dla ścisłości.

    Rafał

  • 58. Data: 2012-06-26 14:15:53
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > To jest jak ze spawaniem w którym spaw bywa mocniejszy niż sam materiał.
    > A wasze wypowiedzi są jak kazania księdza o wychowaniu dzieci - o czym

    Jak napisalem "jak dobrze pamietam" wiec nie okreslalem dokladnie- mialem na
    mysli to ze bardzo czesto ludzie kupuja domy gdzie sciana jest
    jednowarstwowa i U ma tylk tyle zeby bylo ciut ponizej dopuszczalnego
    maxymalnego U.
    Chlopie nie mow mi ze sciana murowana na cienka spoine ma wspolczynnik
    odksztalcenia postaciowego ktory gra zasadnicza role przy scinaniu sciany
    (jej odkztalceniu) w jej plaszczynie taki sam albo wiekszy niz sciana tej
    samej grubosci murowana tradycyjnie z cegiel na zaprawie bo powiem ze to ty
    nic nie wiesz.

    Sam widzialem sciany (bedace wypelnieniem konstrukcji zelbetowej
    slupowo-ryglowej) ktore zaczely pekac po minimalnym osiadanu konstrukcji
    zelbetowej gdzie jakby to wymurowali ze scinay tradycyjnej to w zyciu by tak
    nie poscianlo pustakow lub zaprawy.

    Ot tak dla scislosci

  • 59. Data: 2012-06-26 18:46:41
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > wiedzą).
    > Sciana juz 36,5cm z ytonga ma nawet U=0,25 a co dopiero 44cm - którego

    Tylko, z którego ytonga, ? Ja usiłowałem użyć ytong i wyszło, że bym musiał
    mieć ten odporniejszy na ściskanie ale zero oszczędności termicznych.
    Porotherm wydał się mocniejszy z klasy 15 i tylko z tego powodu użyłem
    Porothermu. Nigdy bym tego gówna nie uzył i bym tak przeprojektował dom
    teraz żeby zmniejszyć naciski i wybudować jednak z ytonga. I tak bym dał na
    to jeszcze styropian.
    Przy ytongu spada znacznie fuszerkowatość.

  • 60. Data: 2012-06-26 18:49:25
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]
    > na mysli to ze bardzo czesto ludzie kupuja domy gdzie sciana jest
    > jednowarstwowa i U ma tylk tyle zeby bylo ciut ponizej dopuszczalnego

    YTONG YTONGOWI nie równy. Mały domek z najcieplejszego będzie super jako
    jednowarstwowy ale przeważnie się nie da tak zaprojektować ciut większego
    domku i trzeba użyć mocniejszy ytong, który ani się nie opłaca ani nie
    izoluje.