  • 1. Data: 2010-08-25 09:17:10
    Temat: Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Od: "gucio" <d...@o...pl>

    Ostatnio obserwuje się tendencję do podłączania zmywarek do instalacji
    ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest
    tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).
    Wysłucham za i przeciw.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-08-25 09:43:04
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gucio" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest
    > tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).

    Poczytaj w instrukcji zmywarki jakie podłączenie dopuszcza producent
    Ja mam podłączone do ciepłej wody(zmywarka Elektrolux) i nic niepokojacego
    nie zauważyłem

  • 3. Data: 2010-08-25 10:00:56
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jeśli ciepła woda jest płatna od m3 to ponoć się nie opłaca podłączać do ciepłej.
    Do suszenia (wymiennik) im zimniejsza woda tym lepiej.

    -----

  • 4. Data: 2010-08-25 10:30:35
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "gucio" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest
    > tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).

    W przeciwieństwie do prania zmywanie nie jest krytyczne temperaturowo.
    Ciepła woda jest lepsza.

  • 5. Data: 2010-08-25 14:07:53
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podł?czyć?
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "gucio" <d...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest
    >tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).

    Niektore zmywarki maja odzysk ciepla z brudnej wody wylewanej do rur,
    wiec wjakis posob mozna zneutralizwoac ubytek energii
    (o ile dla ciebie 1kwh za mycie to tak duzo)
    Osobiscie cieplej wody bym nie uzywal do czegos innego niz tylko
    prania i mycia sie, albowiem wodociagi podgrzewaja
    wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
    W praktyce woda taka moze byc zanieczyszczona i wodociagi
    nie zalecaja jej do celow spozywczych. Do czajnika lejesz goracą wode czy
    zimna?

  • 6. Data: 2010-08-25 14:55:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2010 11:17:10 +0200, gucio napisał(a):

> [...]
    > ciepłej wody. Ma służyć to oszczędności (podgrzanie wody w ciepłowni jest
    > tańsze niż podgrzanie wody za pomocą grzałek na prąd).

    Zdecydowane "za". Mam podłączoną do ciepłej wody.

  • 7. Data: 2010-08-25 14:58:54
    Od: mk <d...@t...pl>

    Przesmiewca pisze:
    albowiem wodociagi podgrzewaja
    > wode przez kotly, nad ktorymi nie maja kontroli w elektrocieplowniach.
    Albowiem w kranie nie zobaczysz wody od kotła. Ciepła woda w
    instalacjach cwu jest ogrzewana przez wymiennik.

  • 8. Data: 2010-08-25 14:59:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Zdecydowane "za". Mam podłączoną do ciepłej wody.

    Ur_synów czy Dolne_szycie?

  • 9. Data: 2010-08-25 15:22:12
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dokładnie na odwrót.
    Pralkę miałem na ciepłą wodę i prała jak szatan.

    -----

  • 10. Data: 2010-08-25 15:25:46
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> wrote in message
    > Dokładnie na odwrót.
    > Pralkę miałem na ciepłą wodę i prała jak szatan.

    Widzę, że nie znasz się na praniu. Mogła tak prać, o ile do prania
    wstępnego używała chłodnej wody. Pranie w gorącej wodzie natychmiast
    powoduje utrwalenie się niektórych zabrudzeń. Po to tez się wiele rzeczy
    moczy przed praniem. Szkoda, że w nowych pralkach nie ma programu
    "zamaczanie" jak w mojej pierwszej pralce produkcji NRD.