  • 1. Data: 2010-08-24 12:13:38
    Temat: Automat do pieczenia chleba ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Znajomy kilka dni temu (a raczej jego zona) kupiła automat do
    pieczenia chleba. Są zachwyceni , bo się wrzuca gotową mieszkankę i po
    około 3 godzinach ma się gotowy pachnący chleb ...

    Nie ukrywam że obecnie co 2-3 dni idę rano do piekarni i mam także
    świeżutki chleb , ale niedługo tam gdzie się przeprowadzam nie będzie
    już piekarni , a kupowanie dzień szybciej chleba który został też
    wyprodukowany zapewne dzień wcześniej niezbyt mi się "uśmiecha" ...

    Maszynka kosztuje około 200zł.

    Zastanawiam się ile kosztuje "wyprodukowanie" jednego bochenka chleba
    (koszt prądu + składników).

    Chleb obecnie kupuję (krojony) w piekarni po 1,5zł i zastanawiam się o
    ile byłby droższy chleb zrobiony w zaciszu domowym :)

    Mieszanki chlebowe nie są wcale tak tanie ...

    Czy ktoś liczył ile w warunkach domowych kosztuje "wytworzenie"
    bochenka chleba przy wykorzystaniu automatu do pieczenia chleba ?

    Dzięki !

  • 2. Data: 2010-08-24 12:15:43
    Temat: Re: Automat do pieczenia chleba ...
    Od: Theli <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-24 14:13, /// Kaszpir /// pisze:

    > Chleb obecnie kupuję (krojony) w piekarni po 1,5zł i zastanawiam się o
    > ile byłby droższy chleb zrobiony w zaciszu domowym :)
    >
    > Mieszanki chlebowe nie są wcale tak tanie ...

    Mieszanki nie, ale sama mąka jest tania i chleb wychodzi taniej niż z
    piekarni. A gotowe mieszanki nie mają przecież w sobie nic innego niż
    mąkę ;)

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl

  • 3. Data: 2010-08-24 12:26:05
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mieszanki nie, ale sama mąka jest tania i chleb wychodzi taniej niż z
    > piekarni. A gotowe mieszanki nie mają przecież w sobie nic innego niż mąkę
    > ;)

    Nie patrz na cenę. Jeśli kupisz mąkę tanio, poniżej 1 zł, to najdrożej
    wyjdzie Cię prąd.
    Możesz spróbować zrobić chleb w piekarniku. To prawie to samo, tylko trzeba
    się umęczyć przy zarabianiu ciasta.
    Kolejny etap to zakup robota do ciasta i pieczenie w piekarniku.
    Ja zaczynałem od http://chleb.info.pl/

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-08-24 12:41:01
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie patrz na cenę. Jeśli kupisz mąkę tanio, poniżej 1 zł, to najdrożej
    > wyjdzie Cię prąd.

    Chodziło mi o kalkulację.
    Chodzi o ile drożej wyjdzie zrobienie chleba z mieszanki (koszt
    mieszanki + prądu).

    Chleb po prostu kupowałem w kilku sklepach i wybrałem "ten" co mi
    pasował smakiem.

    Chleb robiłby się w nocy w "taryfie nocnej" aby rano był ...

    Po prostu tam gdzie w niedalekiej przyszłości ;) będe mieszkał nie ma
    w bliskiej odległości sklepu aby kupować świezy chleb , a kupowanie
    chleba dzień wcześniej nie uśmiecha mi sie (po prostu chleb będzie
    miał już prawie 2 dni ..)

    Raczej myślałem o mieszankach , bo chce dodać wody , mieszanki ,
    włączyć i ... zapomnieć ...
    To znaczy wieczorem przygotować , ustawić timer i rano wyjąć chleb ...

    Boję się jedynie że po przeliczeniu wszystkiego (koszt prądu , koszt
    mieszanek) koszt "wyprodukowania" jednego chleba będzie kilka razy
    droższy niż chleb z piekarni ...

  • 5. Data: 2010-08-24 12:50:08
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 24-08-10 14:13, /// Kaszpir /// wrote:
    > Znajomy kilka dni temu (a raczej jego zona) kupiła automat do
    > pieczenia chleba. Są zachwyceni , bo się wrzuca gotową mieszkankę i po
    > około 3 godzinach ma się gotowy pachnący chleb ...

    No to znajomi albo wygodni, albo mało wiedzą, bo mieszanki to jak
    mieszanki - najlepszy chleb samemu zrobisz.

> [...]
    >
    > Czy ktoś liczył ile w warunkach domowych kosztuje "wytworzenie"
    > bochenka chleba przy wykorzystaniu automatu do pieczenia chleba ?

    Temat przerabiany na tej grupie parokrotnie. Sprawdź archiwum, ceny
    prądu i żywności tak bardzo się nie pozmieniały.

    Cena i tak zależy, z czego będziesz robił ten chleb - czy na wodzie,
    mleku, czy piwie, jakie drożdże dodasz - świeże czy suszone, jakiej mąki
    użyjesz - tesco korzystny rak czy jakiejś lepszej itp itp.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 6. Data: 2010-08-24 12:53:20
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 24-08-10 14:41, /// Kaszpir /// wrote:
    > Boję się jedynie że po przeliczeniu wszystkiego (koszt prądu , koszt
    > mieszanek) koszt "wyprodukowania" jednego chleba będzie kilka razy
    > droższy niż chleb z piekarni ...

    Piekarnia też używa prądu i mąki, prawda? Więc dlaczego w domu miałbyś
    mieć drożej?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 7. Data: 2010-08-24 12:58:04
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-08-24 14:53, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Piekarnia też używa prądu i mąki, prawda? Więc dlaczego w domu miałbyś
    > mieć drożej?

    lol

    bo przy produkcji 1000 sztuk chlebków koszt wyprodukowania jednego jest
    niższy niż przy produkcji domowej, gdyby tak nie było to pieklibysmy w
    domu zawsze.

    dla czego koszt jest niższy ? bo mąka tańsza, bo mieszadła bardziej
    ekonomiczne etc etc

  • 8. Data: 2010-08-24 13:21:18
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 24-08-10 14:58, boxfish wrote:

> [...]
    > domu zawsze.
    >
    > dla czego koszt jest niższy ? bo mąka tańsza, bo mieszadła bardziej

    Surowce masz ciutkę tańsze w piekarni z powodu efektu skali, ale musisz
    płacić czynsz za pomieszczenie, pensje pracownikom itp.

    Możesz pokazać konkretny przykład czegoś żywnościowego, co jest
    _kilka_razy_droższe_ przygotowane w domu od kupionegoz fabryki?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 9. Data: 2010-08-24 13:27:09
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl>
    napisał w wiadomości news:i50h0e$kgc$1@news.onet.pl...
    > Możesz pokazać konkretny przykład czegoś żywnościowego, co jest
    > _kilka_razy_droższe_ przygotowane w domu od kupionegoz fabryki?

    Coca Cola

  • 10. Data: 2010-08-24 13:55:45
    Od: Qrczak <q...@o...pl>

    Dnia 2010-08-24 14:13, niebożę /// Kaszpir /// wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
    >
    > Czy ktoś liczył ile w warunkach domowych kosztuje "wytworzenie"
    > bochenka chleba przy wykorzystaniu automatu do pieczenia chleba ?

    Jest coś, czego nie przeliczasz na złotówki?

    Qra