  • 121. Data: 2017-11-21 09:39:13
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > jak sie nie wnosi uwag to i pretensji miec nie mozna. U nas zmieniliśmy
    > szerokosc ulicy, i chyba linię zabudowy

    Moje szczere gratulacje. Najgorzej jest chyba gdy coś się planuje, a nie
    ma kto wnosić uwag, bo nikt tam nie mieszka. Włos mi się na głowie jeży,
    gdy patrzę co się wyprawia w Warszawie na prawym brzegu Wisły w kierunku
    południowym. W guglu widać, że już prawie połowa przestrzeni została
    opanowana przez tzw. zabudowę zagonową. Niedawno było pole kapusty na
    kilometr długie i kilkadziesiąt metrów szerokie. Deweloper uzyskał zgodę,
    postawił rząd stu jednakowych domków, uliczkę i szlaba. Obok pole chrzanu
    -- i to samo, tylko domki innego kształtu. A dalej buraki, buraki i buraki.
    Do lat dwudziestych ubiegłego wieku podobne zagony były na Saskiej Kępie.
    Ale mądrzy ludzie zaprojektowali kompletne założenie urbanistyczne, które
    nie brałopod uwagę poprzednich rolniczych zaszłości.

    --
    Jarek

  • 122. Data: 2017-11-21 09:46:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Ale przecież (pod prawo budowlane) podlega nie proces pozyskiwania wody
    > (pobór) tylko wywiercenie dziury w ziemi i obudowanie tej dziury czy to
    > rurą, czy to cembrowiną.

    Zawsze myślałem, że prawo budowlane zajmuje się procesem wznoszenia
    (niektórzy używają tu słowa erekcja). A dziura to dziura, więc jakby
    przeciwieństwo. Zresztą wychowałem się w rodzinie geologów, stąd
    wiem, że sporządzanie nawet ośmiokilometrowych dziur nie budziło
    zainteresowania architektów gminnych czy innych budowlańców ogólnych.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2017-11-21 23:41:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > wracaj pan do gimnazjum, bo fizyka coś nie halo. Znaczy sie mylisz sie pan.
    > Pompa musi podnieść słup wody od poziomu lustra do wysokosci odbioru. Głębokość
    zanurzenia nie ma znaczenia bo to co pompa podnosi kompensowana jest ciśnieniem wody
    w studni.

    Ty tak na serio, będziesz rozważał tutaj brak oporów hydraulicznych na
    rurze czy spadek wydajności pompy przez zwiększenie ciśnienia na
    wirnikach i nacisk na łożyska obrotowe?

  • 124. Data: 2017-11-21 23:53:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zawsze myślałem, że prawo budowlane zajmuje się procesem wznoszenia
    > (niektórzy używają tu słowa erekcja). A dziura to dziura, więc jakby
    > przeciwieństwo.

    Zależy od perspektywy z której patrzysz. Drzewo nie rośnie tylko do góry.

  • 125. Data: 2017-11-22 06:52:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Ty tak na serio, będziesz rozważał tutaj brak oporów hydraulicznych
    > na rurze czy spadek wydajności pompy przez zwiększenie ciśnienia na
    > wirnikach i nacisk na łożyska obrotowe?

    Opory hydrauliczne w pionowej rurze są większe niż w poziomej? Bo odległość
    domu od ulicy z wodociągiem z grubsza taka sama, jak długość rury w studni.
    A średnicee rur stosuje się podobne. Pompy promieniowe (odśrodkowe), jakie
    są używane w tych zastosowaniach, nie wywierają nacisku na oś.

    --
    Jarek

  • 126. Data: 2017-11-22 08:35:39
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 listopada 2017 23:41:50 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    >
    > Ty tak na serio, będziesz rozważał tutaj brak oporów hydraulicznych na
    > rurze czy spadek wydajności pompy przez zwiększenie ciśnienia na

    wiesz co, zwykle człowiek któremu zwraca się uwagę najpierw sprawdza czy na pewno ma
    rację. Ty tego nie robisz. Wiec twoja wiedza (dla twojego przykładowego przypadku)
    każe ci kupić pompę o wysokosci podnoszenia 101m, podczas gdy wystarczy 1m. Do oporów
    hydraulicznych w ogóle nie doszliśmy, bo poważny błąd w wiedzy fizycznej jest dużo
    wczesniej.

    Tu poczytaj
    http://www.aquatechnika.com.pl/pl/Poradnik/dobor-pom
    py-lub-hydroforu/dobor-pompy-i-obliczanie-parametrow
    -hydraulicznych-pompy

    interesuje na fragment: "Wysokosc geometryczna instalacji tlocznej
    Instalacja tłoczna z pompą umiejscowioną poniżej poziomu wody w zbiorniku Hg = Hi -
    Ha"

    Ale dalej tam jest przykład obliczeniowy z ewidentnym błędem na rysunku (wiec i
    obliczenie do d...). Wskaz go.

    b.

  • 127. Data: 2017-11-22 16:41:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-21 o 07:30, Budyń pisze:

    > jak sie nie wnosi uwag to i pretensji miec nie mozna. U nas zmieniliśmy szerokosc
    ulicy, i chyba linię zabudowy

    Szczęściarz.
    U mnie zaś burmistrz odrzuca wszystkie uwagi do planów jak leci.
    Dla zasady. Bez słowa uzasadnienia. ICMPZ?

    --
    Pete

  • 128. Data: 2017-11-22 16:43:25
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > plan jest wyłożony przed uchwaleniem, to pies z kulawą nogą nie
    > przyjdzie choćby popatrzeć. A potem żal, że nie można robić rzeczy

    Czasem kupujesz działkę z już uchwalonym bzdurnym MPZP. Zmiana planu to
    kilka lat, o ile będzie chęć ze strony urzędników. Bo jak nie będzie
    chęci, to palcem nie ruszą.

    U mnie z kolei możesz pisać uwagi jak ten elaborat. Burmistrz odrzuca
    hurtem wszystko co nie po jego linii.
    A raz na 4 lata rzuci kiełbasę i spokój na kolejną kadencję.

    --
    Pete

  • 129. Data: 2017-11-22 21:46:32
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > U mnie z kolei możesz pisać uwagi jak ten elaborat. Burmistrz odrzuca
    > hurtem wszystko co nie po jego linii.
    > A raz na 4 lata rzuci kiełbasę i spokój na kolejną kadencję.

    Jakbyś pisał o mojej mieścinie...

  • 130. Data: 2017-11-23 06:34:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > A średnicee rur stosuje się podobne. Pompy promieniowe (odśrodkowe), jakie
    > są używane w tych zastosowaniach, nie wywierają nacisku na oś.

    Wy o tym samym więc odpowiem Budyniowi.