  • 41. Data: 2017-11-09 12:43:11
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-09 o 00:00, Mateusz Bogusz pisze:

    > Zastanów się przez chwilę. Upraszając są dwa kanały, nawiewny i wywiewny
    > (powietrze z obu nie ulega mieszaniu). Który Twoim zdaniem będzie
    > kanałem suchym, a który wilgotnym?

    Ten który pobiera wilgotne powietrze. Co wygrałem?

  • 42. Data: 2017-11-09 12:47:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 20:26:51 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > A jak na zewnątrz jest duża wilgoć, to jakie powietrza wpada przez
    > rekuperator?

    W 99% jest podgrzewane w reku, więc wpada o dużo niższej wilgotności
    względnej niż na zewnątrz. Pozatym chodzi o fakt, że w kanale nie ma
    możliwości wykroplenia się tej wilgoci bo kanał ma taką samą temperaturę
    jak powietrze.

    W klimatyzacji panują *zupełnie* inne warunki :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2017-11-09 15:20:46
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 10:30:32 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > W dniu 2017-11-08 o 11:53, Kżyho pisze:
    > [...]
    >
    > Hmm... ciekawe. Wczoraj późnym wieczorem z prywatnego laptopa w domu
    > odpisałem na kilka postów Mateusza Bogusza, dzisiaj w pracy na służbowym
    > tych postów nie widzę. Serwery się coś nie dogadują czy co? Ciekawe ile
    > w takim razie jeszcze innych postów nie widzę...
    >
    > W domu korzystam z news.internetia.pl, w pracy news.icm.edu.pl
    > Ktoś coś wie w tym temacie?

    mnie juz dawno wygoniło na grupy guugla

    b.

  • 44. Data: 2017-11-09 15:44:11
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 19:57, Adam Sz. pisze:

    > To ja :)
    > Tkaniny za 100 pln kupisz i na parę lat filtrów wystarczy.

    > 200m3/h - jak jest czysty - reku zużywa ok 55-60W. Jak jest brudny to
    > zużycie rośnie powyżej 100W. Wentyle EBMa stałoprądowe. Koszt samych
    > wentyli to około 1000-1500 pln.

    To rozumiem jakieś wypas wentyle są, tak?
    Bo jakieś zwykłe liniowe widziałem po 150 zł były, niby też ciche i w
    ogóle ;)

    A ten filtr masz jakiejś standardowej wielkości? Bo moja kombinacja w
    głowie polegała na sporym zwiększeniu powierzchni filtra (coś w tym stylu:
    ___
    __/ \__
    __ __
    \___/

    żeby właśnie filtr nie był jakimś mocnym hamulcem.

    Kżyho

  • 45. Data: 2017-11-09 15:44:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Nov 2017 10:30:32 +0100, Kżyho

    > Ciekawe ile
    > w takim razie jeszcze innych postów nie widzę...

    Coś musi być spsute, bo mi w Twoich paru postach nie wyświetlało treści.
    Musiałem skasować i pobrać jeszcze raz.

    > W domu korzystam z news.internetia.pl,
    > w pracy news.icm.edu.pl
    > Ktoś coś wie w tym temacie?

    Przerzuć się na news.neostrada.pl
    póki co działa jeszcze stabilnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 46. Data: 2017-11-09 15:49:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-09 o 15:20, Budyń pisze:

    > mnie juz dawno wygoniło na grupy guugla

    Właśnie wszedłem przez news.atman.pl i tak samo moich wczorajszych
    postów nie widzę.
    Czyli albo się coś nieopublikowało albo serwer internetii coś zwalony :/

    Kżyho

  • 47. Data: 2017-11-09 15:49:46
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-09 o 15:44, Myjk pisze:
    > Przerzuć się na news.neostrada.pl
    > póki co działa jeszcze stabilnie.

    Neostradowy mnie nie przyjmie, bo mam łącze od konkurencji.

    Kżyho

  • 48. Data: 2017-11-09 15:52:31
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-11-09 o 15:49, Kżyho pisze:

    > Właśnie wszedłem przez news.atman.pl i tak samo moich wczorajszych
    > postów nie widzę.
    > Czyli albo się coś nieopublikowało albo serwer internetii coś zwalony :/

    news.icm.edu.pl z news.atman.pl widzę działają OK. Bo na jednym i na
    drugim od razu wszystkie posty widoczne.
    Czyli pewnie ten Netiowy serwer jest z d*py :/

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 49. Data: 2017-11-09 15:54:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kżyho pisze:

    > Neostradowy mnie nie przyjmie, bo mam łącze od konkurencji.

    Też mam, a przyjmuje. Przyjmuje wszystko z Polski.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2017-11-09 16:17:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Nov 2017 15:49:46 +0100, Kżyho

    > Neostradowy mnie nie przyjmie, bo mam łącze od konkurencji.

    Od dawna jest już publiczny -- korzystam zeń z timobajla.

    --
    Pozdor
    Myjk