  • 51. Data: 2017-11-09 16:23:57
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: l...@g...com

    Wymienniki do wentylacji z tego co wiem nie są w 100% szczelne, no chyba, że nie wiem
    wszystkiego.

  • 52. Data: 2017-11-09 21:13:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ten który pobiera wilgotne powietrze. Co wygrałem?

    A wilgoć bierze się z dworu czy domu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2017-11-09 21:47:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wymienniki do wentylacji z tego co wiem nie są w 100% szczelne, no chyba, że nie
    wiem wszystkiego.

    Nie mylisz się. Są tak samo szczelne jak chłodnice w samochodach. Czy to
    wyjaśnia zagadnienie szczelności? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2017-11-09 21:52:42
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A ten filtr masz jakiejś standardowej wielkości? Bo moja kombinacja w
    > głowie polegała na sporym zwiększeniu powierzchni filtra (coś w tym stylu:
    >    ___
    > __/   \__
    > __     __
    >   \___/
    >
    > żeby właśnie filtr nie był jakimś mocnym hamulcem.

    LOL, poczekaj. Nie da się zjeść ciastka i mieć je jednocześnie :-D Jak
    chcesz żeby nie było oporów, to zakładasz siatkę przeciw komarom i
    chrabąszczom jako filtr. A jak chcesz filtrować PMy, to filtr musi być
    gęsty.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 55. Data: 2017-11-09 22:21:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 21:52:45 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    > chcesz żeby nie było oporów, to zakładasz siatkę przeciw komarom i
    > chrabąszczom jako filtr. A jak chcesz filtrować PMy, to filtr musi być

    Jasne że się da. Filtr kieszeniowy to się nazywa.

    L.

  • 56. Data: 2017-11-09 22:38:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-09 o 21:13, Mateusz Bogusz pisze:

    > A wilgoć bierze się z dworu czy domu?

    A Ty za quizy się wziąłeś czy jak?
    Bo wilgoć się bierze raz z domu, raz z dworu, ale nas interesuje to co
    jest nawiewane do chałupy a nie wywiewane.
    I jak na dworze jest wilgotność 70-80 procent, to takie też powietrze
    zaciąga wentylacja i cudów nie ma. No chyba, że ktoś ma zamontowany
    jeszcze osuszacz, ale to raczej rzadkość w domowych rekuperatorach.

  • 57. Data: 2017-11-09 22:52:02
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-11-09 o 12:47, Adam Sz. pisze:

    > W 99% jest podgrzewane w reku, więc wpada o dużo niższej wilgotności
    > względnej niż na zewnątrz.

    No, szczególnie latem gdy wilgotność dobija do 80-90 procent a
    temperatura do 30 stopni.

    > Pozatym chodzi o fakt, że w kanale nie ma
    > możliwości wykroplenia się tej wilgoci bo kanał ma taką samą temperaturę
    > jak powietrze.

    Tak mówi teoria, a praktyka pokazuje co innego i dla tego w niektórych
    krajach przewody wentylacji mechanicznej czyści się tak samo jak
    grawitacyjnej, tylko że raz częściej a raz rzadziej.

    > W klimatyzacji panują *zupełnie* inne warunki :-)

    Ale my piszemy cały czas o rurach/przewodach i ich czyszczeniu, a tam
    panują bardzo podobne warunki.

  • 58. Data: 2017-11-09 22:53:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 22:38:43 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > jest nawiewane do chałupy a nie wywiewane.
    > I jak na dworze jest wilgotność 70-80 procent, to takie też powietrze

    No zaciąga. I gdzie w tym jest jakiś problem? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2017-11-10 08:07:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 9 listopada 2017 22:52:05 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
> [...]

    Nie wiem jak to jest z latem, bo nie kapie mi z odciekacza
    w reku, gdzie zimą pełne wiadro wody wylewam raz na tydzień (nie chciało
    mi się jeszcze rurki do kanalizy puścić ;) Tak czy siak puszkę
    rozdzielczą mam niewysoką a dziura do niej główna fi 200 pozwala
    zajrzeć i wsadzić łapę. Parę razy zdejmowałem grubego sonodeca
    i macałem te flexy oraz samą puszkę, wilgoci nie stwierdziłem.
    Pożyjemy zobaczymy, może w przyszłym roku jak będzie czas puszczę tam
    jakiegoś małego robota z kamerką, teraz to już w zasadzie nie ma z tym
    problemu :>

    L.

  • 60. Data: 2017-11-10 08:46:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 10 listopada 2017 08:07:11 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Pożyjemy zobaczymy, może w przyszłym roku jak będzie czas puszczę tam
    > jakiegoś małego robota z kamerką, teraz to już w zasadzie nie ma z tym

    2 razy w życiu póki co wyciągałem mój wymiennik z reku do czyszczenia
    (wychodzi średnia co 2-3 lata ;) - poza tym, że niewiele brudu z niego
    wyleciało (czyli filtry dają radę) to przy czyszczeniu mam podgląd
    na poziomo położone ~5m kanałów nawiewnych i wywiewnych idących w kierunku
    domu i naocznie sprawdzając to błyszczą nowością - żadnego kurzu, brudu,
    pajęczyn, sadzy, grzybów, bakterii, wirusów, hivów NIE MA :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.