  • 181. Data: 2016-07-08 14:12:08
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 8 Jul 2016 02:33:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > zeby na bank nic nie pociagnelo i jednoczesnie grzeja atmosfere stara lodowka.

    IMHO nie udowodniłeś postawionej tezy, tylko dałeś wybrany przykład.
    Oczywiście u osoby, że starą lodówką zużycie innych sprzętów w standby
    będzie 1%, ale u osób z nową już może to być 5%.

    Przy 20 urządzeniach (a to wcale nie jest dużo) w standby zużywających po
    1W w tym trybie rocznie można zaoszczędzić stówkę. Ja wolę mieć tę stówkę
    niż jej nie mieć:)

    --
    scruffty

  • 182. Data: 2016-07-08 18:04:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Srytu tutu peczek drutu. Przed chwila zmierzylem. Dwie ladowarki do papierosow,
    projektor, telewizor, trzy ladowarki do telefonow. Wszysko podpiete pod jeden
    wtyczkowy miernik mocy. Miernik po sztuczce pokazal ze ciagnelo to wszystko wata. Bo
    bez sztuczki nie chcial wystartowac i pokazywal zero. Tak wiem zaraz napiszesz ze
    miernik niedokladny, ze swiecilo za mocno slonce i bojler sie jeszcze nie nagrzal.
    Tyle uspionych odbiornikow ciagnie za 50 groszy miesiecznie. Troche daleko do tej
    wydumanej stowy rocznie. Jak stajesz w opozycji to badz pewny swojego i potraf
    udowodnic swoje racje, to dobra zasada.