  • 31. Data: 2013-01-03 21:20:52
    Temat: Re: agregat pradotworczy do domu
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    news:kc4kup$aq1$2@dont-email.me...

    > to wstaw UPSa i bedzie się samo przełączało

    Tak, ale zaraz napisze ze ma trzy pompki w instalacji CO,
    piec z podajnikiem dmuchawą, elektronika itp itd.

    IMHO, ups jest dobry, ale potrzebuje cos takiego
    http://allegro.pl/awaryjny-zasilacz-s-500w-akumulato
    r-zelowy-84ah-i2901402583.html

    pozdrawiam
    Adams

  • 32. Data: 2013-01-03 21:47:33
    Od: a...@w...pl

    a nie lepiej takie cos http://allegro.pl/awaryjny-zasilacz-przetwornica-ups
    -sinus1000w-24v-i2901402612.html i do tego akumulator zapasowy?

  • 33. Data: 2013-01-03 22:01:02
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    Czesc ;-)
    >a nie lepiej takie cos
    >http://allegro.pl/awaryjny-zasilacz-przetwornica-up
    s-sinus1000w-24v-i2901402612.html i
    >do tego akumulator zapasowy?

    Moze i dobry ale to zestaw pod 24V - podlaczasz dwa akumulatory po 12V -
    masz to opisane w tabelce.

    Jak jestes deko biegly to taki zestaw zrobisz sam.
    http://allegro.pl/awaryjny-zasilacz-ups-pelny-sinus-
    do-pompy-c-o-i2900312127.html

    pozdrawiam
    Adams

  • 34. Data: 2013-01-03 22:14:18
    Od: a...@w...pl

    myslalem ze jak da sie mocniejszy i wiekszy to dluzsza bedzie jego praca

  • 35. Data: 2013-01-03 22:26:59
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

  • 36. Data: 2013-01-04 09:12:06
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz" <n...@g...pl> napisal w wiadomosci
    Czesc ;-)
    > Pewien strazak zeby sie w akcji wykazac sam je "inicjowal",
    > A te lepkie paluchy powinny byc tez potraktowane jak ów strazak.

    Deko mylisz pojecia, strazakiem inicjujacym pozar byl ow moj znajomy
    wystarczylo w trakcie budowy zmienic projekt, zrobic wpis w ksiazce
    i byloby po sprawie, a to ze gasil pozar uzywajac benzyny to osobna sprawa.

    > To nie tak, ze znajomy "zalatwil". On zostal zwyczajnie wyruchany z kasy.
    > I to tak doskonale, bo w jego swiadomosci ma zapisane, ze zalatwil
    > i z tego pewnie jest b. dumny.
    >
    > Patologia zyskala miano zaradnosci.

    Tak samo mozna sie czepiac lepiej babc i lekarzy. :-)
    Mozna sie kopac z koniem tylko po co ?

    Patologia i budowa te sprawy wyjatkowo mocno
    w Polsce sa powiazane,
    pytanie jest tylko takie kto pierwszy powie sprawdzam.

    Jesli nikt to konczy sie to tragedia bo snieg
    napadal zima ( MTK Katowice),jesli ktos sobie zada trud
    to konczy sie zabronienie uzytkowania zaraz po wydanej zgodzie
    (autostrady, lotniska i mozna by tak bez konca wymieniac )

    A tak zupelnie z innej beczki czy A4 mozna dojechac
    do Tarnowa ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 37. Data: 2013-01-04 09:46:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > mysle ze jesli jest w domu dwojka dzieci malych to nawet przy braku
    > pradu przez 2 godz to jakies zasilanie jest przydatne

    Po co? Pytam poważnie, bo nic mi do głowy nie przychodzi.

    Z dzieciństwa za komuny pamiętam liczne kilkugodzinne wyłączenia prądu i
    jakoś nic mi do głowy złego nie przychodzi - trzeba tylko wiedzieć gdzie
    jest latarka.

    Bywało, że np. grywaliśmy w gry z rodzicami przy lampie naftowej, pamiętam
    kąpiel przy świeczce. W dzisiejszych czasach jeśli chodzi o oświetlenie to
    wystarczy latarka z wbudowanym akumulatorem i masz kilka godzin mocnego
    światła.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 38. Data: 2013-01-04 09:56:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2013 09:46, Ergie pisze:

    > Po co? Pytam poważnie, bo nic mi do głowy nie przychodzi.

    A wodę jak zagrzejesz, jak kuchnię masz elektryczną?

    Jak szybko jakieś jedzenie podgrzejesz bez przypalania inaczej jak w
    mikrofali?

    > Z dzieciństwa za komuny pamiętam liczne kilkugodzinne wyłączenia prądu i
    > jakoś nic mi do głowy złego nie przychodzi - trzeba tylko wiedzieć gdzie
    > jest latarka.

    "Panie dzieju, a za moich czasów to w ogóle prądu nie było, ani bieżącej
    wody, a ludzie żyli!"

  • 39. Data: 2013-01-04 11:04:01
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 09:46:05 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > wystarczy latarka z wbudowanym akumulatorem i masz kilka godzin mocnego

    Kpisz sobie? Przecież wg obecnych norm nie mogłeś przeżyć:
    -Samochody nie miały pasów bezpieczeństwa ani zagłówków, no i żadnych airbagów!!! Na
    tylnym siedzeniu było wesoło a nie niebezpiecznie.

    -Łóżeczka i zabawki były kolorowe i z pewnością polakierowane lakierami ołowiowymi
    lub innym śmiertelnie groźnym gównem.

    -Niebezpieczne były puszki i drzwi samochodów. Butelki od lekarstw i środków
    czyszczących były niezabezpieczone.

    -Można było jeździć na rowerze BEZ KASKU.

    -Wodę piło się z węża ogrodowego lub innych źródeł a nie ze sterylnych butelek PET.

    -Budowaliśmy szałasy. Ci, którzy mieszkali w pobliżu szosy na wzgórzu, ustanawiali
    rekordy prędkości, stwierdzając w połowie drogi, że rower z hamulcem był dla starych
    chyba za drogi... Ale po nabraniu pewnej wprawy i kilku wypadkach... panowaliśmy i
    nad tym /przeważnie/!

    -Można się było bawić do upojenia, pod warunkiem powrotu do domu przed nocą. Nie było
    komórek... I nikt nie wiedział, gdzie jesteśmy i co robimy!!! NIEPRAWDOPODOBNE!!!

    -Szkoła trwała do południa i obiad jadło się w domu.

    -Wcinaliśmy słodycze i pączki, piliśmy oranżadę z prawdziwym cukrem i nie mieliśmy
    problemów z nadwagą, bo ciągle BYLIŚMY NA DWORZE, BYLIŚMY AKTYWNI!

    -Piliśmy całą paczką oranżadę z jednej butli i nikt z tego powodu nie umarł.

    -Mieliśmy poobcierane kolana, łokcie... złamane kości, czasem wybite zęby, ale nigdy,
    NIGDY, nie podawano nikogo z tego powodu do sądu! NIKT NIE BYŁ WINIEN, TYLKO MY SAMI!

    -Nie mieliśmy Playstations,Nintendo64, X-Boxes, gier wideo, 99 kanałów w TV, DVD i
    wideo, Dolby Surround, komórek, komputerów ani chatroomów w internecie... LECZ
    MIELIŚMY PRZYJACIÓŁ!!

    -Mogliśmy wpadać do kolegów pieszo lub na rowerze, zapukać i zabrać ich na podwórko
    lub bawić się u nich, nie zastanawiając się, czy to wypada.

    -Graliśmy w piłę na jedną bramę a jeśli kogoś nie wybrano do drużyny, to się wypłakał
    i już! Nie był to koniec świata ani trauma.

    -Niektórzy nie byli dobrzy w budzie i czasem musieli powtarzać rok. Nikogo nie
    wysyłano do psychologa. Nikt nie był hiperaktywny ani dyslektykiem- po prostu
    powtarzał rok i to była jego SZANSA.

    Całość ze zdjęciami i komentarzami (jedna z wielu stron z tym tekstem):
    http://babciabezmohera.blox.pl/2012/06/Nie-na-temat.
    html

    --
    ZZ@private

  • 40. Data: 2013-01-04 13:33:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >-Można się było bawić do upojenia, pod warunkiem powrotu do domu przed
    >nocą. Nie było komórek... I nikt nie wiedział, gdzie >jesteśmy i co
    >robimy!!! NIEPRAWDOPODOBNE!!!

    Zapomniałeś napisać, że największą karą była kara siedzenia w domu a
    dzisiaj jest to najlepsza z nagród, bo to okazja do pogrania na komputerze.

    Chodziło się nad rzekę palić ogniska, piec ziemniaki, strzelać z puszek.
    Wszystkie chodniki wymalowane były w różne gry od skoczków po wyścigi
    kolarskie (kapsle). Nikt nie malował po ścianach (bo nie było wtedy sprejów
    :) )

    W każdą zimę, między dwoma zgarnialiśmy śnieg w bandy, wieczorem przychodził
    cieć, podłączał węża do kranu w piwnicy gospodarczej i wylewał nam taflę
    wody. Nikt nie narzekał że marnujemy wodę, bo to nie na marne było. Niemal
    przez całą zimę całe osiedle miało darmową ślizgawkę, odbywały się regularne
    mecze hokejowe, często z gościnnymi występami prawdziwych hokeistów
    pierwszoligowych jak Samolej, Chrobak, Hajnos itd.

    Do fryzjera jak cię matka zaprowadziła i wróciłeś z włosami krótszymi niż
    10cm, to na osiedlu nie pokazywałeś się przez 2 miesiące aż włosy nie
    odrosły. Do szkoły chodziło się przez jakiś czas w beretce a i tak dało się
    usłyszeć "ogolony ostrzyżony łapie myszy za ogony". Nie wspomnę o totalnej
    wpadce, gdy komuś było widać uszy. To była już totalna kompromitacja.
    Dzisiaj ogolisz pałę na zero i na osiedlu jesteś swój i masz szacun.

    Na sanki albo na ślizgawkę na buty wychodziło się rano i wracało przed
    kolacją.
    Na narty jeździłem sam. Bilet PKS 1,50zł, podjeżdżał specjalny autobus z
    bagażnikiem na narty (taki stary ogórek) a wyciąg orczykowy 50gr za 1 wyjazd
    (Ludzie zarabiali wtedy po około 1300zł/m-c)