  • 1. Data: 2011-09-16 07:18:01
    Temat: alternatywna izol.pozioma ściany fund.
    Od: szary <n...@x...pl>

    Może nie do końca alternatywna. Nie znam tematu ale chcę właśnie coś się
    dowiedzieć.

    Klasycznie: folia lub 2x papa termozgrzewaln. tak?
    Są także takie rzeczy jak bloczki szkła spienionego (j-j bodaj dał takie,
    coś 8k zł) - lambda niezła ale ta cena.
    Płyty fundamentowej nie rozważam.

    Skoro "ciągnie" od fundamentów to czemu zwyczajnie nie dać np. 5 warst
    jakiejś grubej folii aby wyszło tak z 5mm tej warstwy po ściśnięciu. Jakis
    półśrodek między szkłem spienionym a lepszą izolacją (niż ,ile 1-2mm? papy).
    Czy budynek będzie pływał na takiej izolacji, jakie są przeszkody?

  • 2. Data: 2011-09-16 07:18:32
    Temat: Re: alternatywna izol.pozioma ściany fund.
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > półśrodek między szkłem spienionym a lepszą izolacją (niż ,ile 1-2mm? papy).
    > Czy budynek będzie pływał na takiej izolacji, jakie są przeszkody?

    mylisz chyba izolacje :-) Papa/folia to izolacja przeciw wodzie, szkło spienione to
    izolacja termiczna -nie da sie jednego drugim zastapić :-)

    b.

  • 3. Data: 2011-09-16 07:32:12
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    >
    > mylisz chyba izolacje :-) Papa/folia to izolacja przeciw wodzie, szkło
    > spienione to izolacja termiczna -nie da sie jednego drugim zastapić :-)

    A to przepraszam. Tak, mylę. Pokładałem nadzieję, że pełni tez minimalna
    rolę izolacji termicznej.
    W takim razie czy jest tańsza alternatywa dla szkła? ..np [tańsze] cieńsze
    szkło :)

  • 4. Data: 2011-09-16 09:14:20
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > W takim razie czy jest tańsza alternatywa dla szkła? ..np [tańsze] cieńsze
    > szkło :)

    izolacje termiczną od strony gruntu robi sie w pełnej wysokosci pod płyta
    fundamentową, lub nad chudziakiem w tradycyjnym fundamencie. Oczywiscie tradycyjny
    fundament w budynku energooszczednym nie wyda bo wszystkie sciany parteru (równiez
    wewnętrzne) będą przesyłać ciepło do ziemi. Nalezy zwrócic uwage ze sciany z silki
    bedą ciepła przewodzic wiecej z betonu komórkowego.
    Mozna sie ratować w tej sytuacji tym szkłem, ale zdecydowanie lepiej wypada płyta. A
    to szkło ile kosztuje? Może warto, ale domyslam sie ze cena mała nie jest.

    b.

  • 5. Data: 2011-09-16 11:54:11
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

> [...]
    > lepiej wypada płyta. A to szkło ile kosztuje? Może warto, ale domyslam sie

    BK 24, ława + bloczki, pionowo ocieplam 8-10cm xps, podłogówka 20
    j-j napisał (2008r?) cos 8 tysiaków (pisałem)

  • 6. Data: 2011-09-16 11:57:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > BK 24, ława + bloczki, pionowo ocieplam 8-10cm xps, podłogówka 20
    > j-j napisał (2008r?) cos 8 tysiaków (pisałem)

    eeeee?

  • 7. Data: 2011-09-16 13:41:05
    Od: szary <n...@x...pl>

    Budyń wrote:

    > Użytkownik "szary" <n...@x...pl> napisał w wiadomości
    >

    > eeeee?

    za wiersz/jeden poziom w ścianie fundamentowej.
    A zresztą, znalazłem:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?146761-M%C
    3%B3j-dom-
    pasywny-%28-%29-w-praktyce-ju%C5%BC-go-u%C5%BCytkuj%
    C4%99
    gdzies tam niżej pisze o kosztach.

  • 8. Data: 2011-09-16 14:20:45
    Od: szary <n...@x...pl>

    szary wrote:

    Chyba przypadkiem znalazłem co chciałem:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?113625-Iso
    mur-likwidacja-mostka-
    cieplnego&highlight=izolacja+%C5%9Bciany+fundamentow
    ej