  • 21. Data: 2009-02-08 22:11:55
    Temat: Re: bobry, pszczoły, wiosny jeszcze nie widać
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 22:06:15 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > :)
    > Nigdy o tym tak nie myslem i predzej bym wymyslil,
    > ze przez te lata poznaly mnie na tyle
    > aby wiedziec, ze lepiej ze mna nie zadzierac
    > :))))))
    > z pozdrowieniami i uśmiechami
    > smal
    > sklep: http://trawki.pl/

    Jakbyś miał pszczoły, to po pierwszym sezonie byś wiedział, że dla nich
    (podobnie dla szerszeni) liczy się tylko zapach. Rozpoznają po zapachu swój
    rój, pożytki, ale i wroga; Twój zapach zaliczyły najwyraźniej do zapachu
    swego siedliska. A żebyś wiedział - każdy dom/rodzina ludzka ma swój
    odrębny zapach, który najbardziej czuje się wchodząc do obcego domu:
    pierwsze, co się czuje, to tzw zapach domu - to wspólny zapach danej
    rodziny, nieraz dający przyjemne indywidualnie odczucie, a czasem
    niekoniecznie. Tak samo odbierają zapachy pszczoły, tylko one są bardziej
    wyczulone, bo zapachy to dla nich dosłownie drogowskazy - pszczoła leci
    kierując się "smugą zapachu".
    Nje muwionc jósz o móhah ;-PPP

  • 22. Data: 2009-02-08 22:40:35
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Ikselka pisze:

> [...]
    > rój, pożytki, ale i wroga; Twój zapach zaliczyły najwyraźniej do zapachu
    :)
    Moj zapach musi im sie dobrze kojarzyc
    bo posadzilem im tuz pod ulami wiele roslinek
    na ktorych chetnie przesiaduja
    :)
    Jesli zas chodzi o pszczoly to majac taka duza pasieke za miedza
    najlepsze bylyby pszczoly rabusie , ktore zamiast latac z kwiatka na
    kwiatek okradalyby te ule w sasiedztwie
    :)
    Podobniez krzyzowki pszczol syberyjskich z jakas polska
    daja taka zlodziejska rase ale nie wiem czy jest to jakas pszczelarska bajka
    :)
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 23. Data: 2009-02-09 07:38:02
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Podobniez krzyzowki pszczol syberyjskich z jakas polska
    > daja taka zlodziejska rase ale nie wiem czy jest to jakas pszczelarska
    > bajka

    "złota amerykanka" niezwykle spokojna rasa jest własnie rabująca
    SJS

  • 24. Data: 2009-02-09 13:53:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 08:38:02 +0100, SJS napisał(a):

    > "złota amerykanka" niezwykle spokojna rasa jest własnie rabująca
    > SJS

    I pszczoła włoska.

  • 25. Data: 2009-02-09 19:16:59
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 9 Lut, 14:53, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > I pszczoła włoska.

    A scółka Majaja?

  • 26. Data: 2009-02-09 19:26:53
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    > I pszczoła włoska.

    A ja mam dużo książek, ale chyba tylko na nich się skończy...
    Nawet w dwu eglemplarzach np. "Karpatski bdżoli"...
    Porodi bdżił:
    Serednorosijski tiemni bdżoli
    Ukrainski stepowi bdżoli
    Siri girski kawkazki (gruzinski) bdżoli
    Karpatski bdżoli
    Krainski bdżoli
    Italijski bdżoli

  • 27. Data: 2009-02-09 19:51:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 11:16:59 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > A scółka Majaja?

    To zwykła Apis mellifera popculturalis, bezproduktywna :-)

  • 28. Data: 2009-02-09 20:00:31
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 9 Lut, 20:51, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

    > To zwykła Apis mellifera popculturalis, bezproduktywna :-)

    Taj niewiada, nie ma na kim sprawdzić... Truteń to truteń... :-))

  • 29. Data: 2009-02-09 20:02:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 12:00:31 -0800 (PST), Panslavista napisał(a):

    > Taj niewiada, nie ma na kim sprawdzić... Truteń to truteń... :-))

    A nie, to nie o mnie mowa ;-)
    Przecież Gucio nie bez powodu się przy niej plątał...
    :-D

  • 30. Data: 2009-02-09 20:03:04
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    > To zwykła Apis mellifera popculturalis, bezproduktywna :-)

    Taki ten truuuuuuuuuuuteń.................. Gucio!!! :-))