  • 11. Data: 2010-12-18 21:07:01
    Temat: Re: brodzik i wanna bez syfonu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    news:ieicem$bm6$1@inews.gazeta.pl...

    > ok to czemu jak zatkam korek w wannie to nie smierdzi?

    Źle wentylowana kanalizacja może powodowac wysysanie wody z syfonu, wtedy
    śmierdzi. nie bulgoce ci aby woda w wannie/umywalce jak spuszczasz wodę w
    kiblu?

    J.

  • 12. Data: 2010-12-18 21:11:24
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    własnie bulgota :)
    to co jest źle

  • 13. Data: 2010-12-18 21:12:17
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    jest tak że czasem wcale
    ale np od 2 dni na maxa wali

  • 14. Data: 2010-12-18 23:49:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > własnie bulgota :)
    > to co jest źle

    Bulgoce od zawsze, czy kiedyś było dobrze i się skiepściło?

    Jeśli było dobrze, to w wylocie wentylacji pewnie masz w tej chwili ptasie
    gniazdo.

    Jeśli bulgoce zawsze, to jest źle zrobiona/zaprojektowana kanalizacja. Co
    zrobić? Teraz to już trochę po ptokach, ale zawsze można gdzieś na końcu
    odgałęzienia powstawiać napowietrzacze. Tu już by był potrzebny jakiś
    schematyczny rysunek z rozrysowaną kanalizacją, żeby coś zaproponować.

    J.

  • 15. Data: 2010-12-19 10:46:29
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    bulgota od niedawna
    a wczesniej czasami
    a gniazda na 100% nie ma

  • 16. Data: 2010-12-19 11:49:25
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > bulgota od niedawna
    > a wczesniej czasami
    > a gniazda na 100% nie ma

    To mogło się też przytkać odgałęzienie prowadzące do tych przyborów.

    J.

  • 17. Data: 2010-12-19 13:34:26
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ale czym zatkać? przecież tam samo powietrze

  • 18. Data: 2010-12-19 20:15:24
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > ale czym zatkać? przecież tam samo powietrze

    Mówię o odgałęzieniu prowadzącym od np. wanny do pionu. Mogło się przytkać
    choćby włosami posklejanymi tłuszczami i resztkami mydła, a zwężony odpływ
    powoduje, że płynąca weń woda niby [rzechodzi, ale "ciągnie" za sobą to, co
    powinno zostać w syfonie. To dość typowy objaw źle zaprojektowanej
    kanalizacji ze zbyt długimi odgałęzieniami od pionu, które nie mają
    odpowiedniego spadku i/lub nie są prawidłowo napowietrzane. Lekarstwem na to
    mogą być odpowiednio zainstalowane napowietrzacze.

    J.

  • 19. Data: 2010-12-20 12:42:52
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    napowietrzacze?
    gdzie i jak
    bo moge jedna płytke wyjąc i jestem pod wanną?

  • 20. Data: 2010-12-20 13:07:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 20 Gru, 13:42, "Rafa " <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > napowietrzacze?
    > gdzie i jak
    > bo moge jedna p ytke wyj c i jestem pod wann ?

    Gdzie i jak - to nie takie proste, trzebaby znać schemat twojej
    instalacji hydraulicznej, ale generalnie napowietrzacz powinien być na
    końcu takiego problematycznego odgałęzienia. Lokalizacja pod wanną
    byłaby właściwa, ale może to być trudne do zrobienia, bowiem trzebaby
    w miejsce istniejącego podłączenia syfonu do kanalizy wrzucić trójnik
    i na bocznej odnodze zamontować mnapowietrzacz.

    Dlatego też, przerabiając podobny problem u siebie (ponad 3m pozioma
    rura w zasadzie bez spadku prowadząca do wanny i umywalki),
    napowietrzacz wstawiłem nie na końcu odgałęzienia pod wanną, ale metr
    bliżej pionu pod umywalką, bo mi było o wieeeele prościej. I
    wystarczyło, problemy się skończyły.

    J.