  • 1. Data: 2010-09-05 11:42:15
    Temat: cieknacy komin - problem
    Od: "starki" <s...@n...pl>

    Witam

    Mam dwa kominy z pelnego klinkieru firmy Muhr na zaprawie do klinkieru
    Euro-Mix (na pelna fuge). Od jakiegos roku czyli od poczatku ich zrobienia
    walcze z przeciekaniem kominow. Po dluzszych i wiekszych ulewach pojawiaja sie
    mokre plamy wewnatrz budynku na scianiach z kominem. Dekarz poprawial obrobke
    (blacha miedziana), zalozyl kratki na wszystkie kominki wentylacyjne, zalozyl
    daszki na otwory kominowe, zaimpregnowal kominy srodkiem Sarsil do impregnacji
    klinkieru i po ostatnich ulewach znowu pojawily sie mokre plamy na tynkach
    wewnatrz budynku. Co najgorsze plamy pojawiaja sie z opoznieniem bo najpierw
    nasiaka drewniana jetka/krokiew i potem wilgoc przechodzi na sciany - zatem
    ciezko jest sprawdzic metoda polewania ktoredy cieknie.
    Czy sa jakies sposoby aby sparwdzic co jest przyczyna przeciekania kominow lub
    jakies srodki zapewniajace 100% pewnosc ze po ich uzyciu wina przeciekow nie
    jest klikier i fugi? Jakies inne pomysly lub sugestie?

    Pozdrawiam
    ms

  • 2. Data: 2010-09-05 14:13:57
    Temat: Re: cieknacy komin - problem
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    starki pisze:

    > Czy sa jakies sposoby aby sparwdzic co jest przyczyna przeciekania
    > kominow lub jakies srodki zapewniajace 100% pewnosc ze po ich uzyciu
    > wina przeciekow nie jest klikier i fugi? Jakies inne pomysly lub sugestie?

    Witam w klubie :o)

    Pokrycie masz z dachówki ?
    Jak krokiew nasiąka to może nie koniecznie od komina tylko gdzie indziej
    jest dziura ? Krokwie czy cokolwiek innego z drewna do konia nie powinno
    dotykać.
    Jeśli leci po kominie to może być tak, że woda dostaje się pod dachówkę
    i potem płynie po foli/papie aż do komina, tam wystarczy, że płynie po
    fudze i już jest mokra plama na ścianie będącej fragmentem komina.
    Wtedy pozostaje tylko rozebrać opierzenie i podciągnąć folię/papę jak
    najwyżej na komin.

    BR
    Igus'

  • 3. Data: 2010-09-05 20:07:19
    Od: "starki" <s...@n...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pokrycie masz z dachówki ?
    Tak, dachowka cmenetowa.

    > Jak krokiew nasiąka to może nie koniecznie od komina tylko gdzie indziej jest
    > dziura ? Krokwie czy cokolwiek innego z drewna do konia nie powinno dotykać.
    Komin jest systemowy ceramiczny izolowany welna. Sam komin nie dotyka tylko
    nadbudowa z klinkieru, ktora jest szersza niz komin systemowy.

> [...]
    > już jest mokra plama na ścianie będącej fragmentem komina.
    > Wtedy pozostaje tylko rozebrać opierzenie i podciągnąć folię/papę jak najwyżej

    To moze byc przyczyna, zasugeruje taka opcje dekarzowi.

    Pozdrawiam
    ms

  • 4. Data: 2010-09-06 21:12:23
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    starki pisze:

> [...]
    > Komin jest systemowy ceramiczny izolowany welna. Sam komin nie dotyka
    > tylko nadbudowa z klinkieru, ktora jest szersza niz komin systemowy.

    W zasadzie nie powinna dotykać bo może komin uszkodzić. Wiesz jak dach
    skrzypi kiedy wiatr taki ze 100km/h ? :o)
    Ja mam krokwie 18x8 cm czyli słuszne i wszystko fest poskręcane, ale jak
    kiedyś wiało to skrzypienie mnie w nocy obudziło.
    Jak taka krokiew zacznie się ruszać o np 2cm to taki komin popęka (o ile
    go nie rozwali).
    A wracając to myślę, że masz po prostu dziurę w foli/papie i stąd mokre
    krokwie.

    BR
    Igus'