  • 21. Data: 2012-01-11 16:47:24
    Temat: Re: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:4f0d565e$0$1278$65785112@news.neostrada.pl...

    > Róznie bywa... Mam na górze takie dwa pokoje które po wyprowadzeniu się
    > dzieci będą jednym pokojem. Ścianka GK jest tak lekka że stoi tam na
    > wylewce. Po rozebraniu w ciągu 2 godzin nie będę miał problemów nawet z
    > poziomem podłóg ani sufitu bo to jedna całość.

    No właśnie, i teraz pytanko...
    Mam pokój z wylewką który chcę przedzielić na dwa.
    I teraz jak coraz bardziej przekonujecie do GK to tak... jakbym robił Ytonga
    musiałbym ciąć wylewkę aby kłaść na stropie.
    Czy taką ściankę GK mogę postawić na wylewce bez konsekwencji? Łączenie
    ściana-podłoga będzie schowane pod podłogą jakąś (panele/drewno) ale sufit?
    Jak pisałem ścianka 5 metrów a na końcu w kształt litery Y dwoje drzwi do
    wstawienia w tą ściankę.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2012-01-11 18:57:32
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Kto ci tak naopowiadał. Wełna _ma_ dotykać do płyty. Eliminuje to znacznie

    Nikt nie naopowiadał. Po prostu naczytałem się poradników nt. suchej zabudowy.
    Knauf, rigips czy lafarge na wszystkich przekrojach prezentuje tę szczelinę.
    Tu rozwiązanie szczególne - tzw. ściana kinowa, o najlepszych parametrach
    akustycznych:
    http://www.lafarge.pl/wps/portal/pl/4_5_B_2-scianki_
    dzialowe_Detail?WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connectl
    ib_pl/Site_pl/AllSystemDataSheet/SystemDatasheet+sci
    anki+dzialowe_1284977227438/SystemDatasheet

    Na stronie rockwool można znaleźć również parametry akustyczne (Rw) dla
    poszczególnych rozwiązań (ściana z profili U50,U75,U100, pojedyncze płytowanie,
    podwójne, płyty typu "ogień" itd).
    Prezentują także przekroje ścian - również z pustką.

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2012-01-11 20:17:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-01-2012 o 19:57:32 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    ib_pl/Site_pl/AllSystemDataSheet/SystemDatasheet+sci
    anki+dzialowe_1284977227438/SystemDatasheet

    Ale tam wełna dotyką płyty, bo musi aby tłumić falę w płycie
    a szczelina jest po to aby oddzielić akustycznie obie strony ściany i aby
    się nie przenosiło a ściana miała odpowiednią wytrzymałość są dane
    specjalne łączniki.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2012-01-12 08:41:33
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > sporo (24 - 600 oraz 36,5 energo 350)
    > i niestety interio to jest lipa straszna.
    > Już energo czyli klasy 350 jest tak purchaty że mocowanie kołków
    > specjalnych do ytonga jest lipne, a co dopiero interio.
    > Miałem go w rękach, to się kruszy prawie samo.
    > Więc o ile w 350-tce jeszcze drobne rzeczy obrazki itd, powiedze na
    > kołkach o tyle na interio co najwyżej pluszowego
    > misia i to nie za dużego.
    > Ja mam obie opcje nadal otwarte na poddasze, albo płyty g-k z węłną albo
    > ytong ale w wersji zdecydowanie gęściejszej.
    > O akustyczności interio nawet nie wspomnę.

    Sorki pomyliłem interio z multiporem w zakresie tej kruchości,
    ale generalnie wracając do sedna to izolacyjność akustyczna interio - 35dB
    a ścianki stelażowej: g-k/wełna 10/g-k - 43 dB i to ścianki na profilu 45
    gdyby zrobić 10cm porównując grubość do interio byłoby jeszcze lepiej.

    Rafał

  • 25. Data: 2012-01-12 09:43:59
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

> [...]
    > a ścianki stelażowej: g-k/wełna 10/g-k - 43 dB i to ścianki na profilu 45
    > gdyby zrobić 10cm porównując grubość do interio byłoby jeszcze lepiej.

    Zgodnie ze stroną rockwoola, ścianka na profilu U50 z wełną 50 i pojedynczym
    płytowaniem płytą zwykłą ma wskaźnik Rw równy 42.
    Przy profilu U50, wełnie 50 i płycie typu "ogień" Rw=44. Gdy profil zmienimy na
    U75, Rw=47.
    Przy podwójnym płytowaniu, wskaźnik Rw=47 dla profila U50, wełny 50 i płyty
    zwykłej oraz Rw=56!! dla profila U75, wełny 50 i płyty typu "ogień".
    Wełna Rockton.

    http://przewodnik.rockwool.pl/elementy-budynkow/scia
    nki-dzialowe-i-rozwiazania-akustyczne/izolacje-scian
    y-dzialowej-na-pojedynczej-stalowej-konstrukcji-z-ob
    ustronna-podwojna-okladzina.aspx?page=3611#pdf

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2012-01-12 10:25:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > Przy podwójnym płytowaniu, wskaźnik Rw=47 dla profila U50, wełny 50 i
    > płyty zwykłej oraz Rw=56!! dla profila U75, wełny 50 i płyty typu "ogień".

    Za podwójnie krytą U75 głośna muzyka w pomieszczeniu obok będzie stłumiona
    do poziomu szeptu.

    Marek

  • 27. Data: 2012-01-12 11:40:09
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Za podwójnie krytą U75 głośna muzyka w pomieszczeniu obok będzie
    > stłumiona do poziomu szeptu.

    Zależy jak głośna i... jakie częstotliwości będą przeważały w tej
    muzyce... :-)
    Niskich częstotliwości o dużym natężeniu taka ścianka nie zatrzyma. Tu
    potrzebna jest ciężka przegroda - mur z bloczków fundamentowych by się
    nadawał.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 28. Data: 2012-01-12 12:43:04
    Od: ptoki <s...@g...com>

    wiadomościnews:4f0d565e$0$1278$65785112@news.neostra
> [...]
    > Jak pisałem ścianka 5 metrów a na końcu w kształt litery Y dwoje drzwi do

    Ale po co ciąć wylewkę?
    Jak sie obawiasz zeby sie nie przesuwała to wystarczy pare otworow w
    podlodze i w bloczkach i prety w nie zeby calosc byla stabilniejsza (i
    tak bedzie).

  • 29. Data: 2012-01-12 13:06:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 11, 10:28 am, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:c891702c-f0e3-4065-988d-6385c15e8e27@p4g2000v
    bt.googlegroups.com...

    > Kto musia by mie naprawd nie teges z g ow i mocno si postara aby
    > krzes em wyrypa dziur na wylot.
    U mnie w pracy po roku wchodzenia i wychodzenia za stolik zrobila sie
    dziura. Nie na wylot ale papier sie obtarl i gips sie kruszy.
    W przypadku tynku z tytki (uzywam poztynk 560 kraisel-a) takie cos sie
    zrobic nie da.

    > Zwyk cian te zniszczysz szoruj c po niej krzes em.

    Chcesz powiedziec ze tynk zwykly jest tak samo wytrzymaly jak plyta
    gipsowa?

    Ja wiem ze granatem mozna zniszczyc nawet łyżke koparki...

    > Zwyk cian tez trzeba zasmarowa , oszlifowa i pomalowa .

    Ale sie tak latwo nie niszczy.

    > Mam por wnanie bo mieszkaj c w bloku mia em cz cian dzia owych
    > "fabrycznych"  z ytonga a przy przebudowie cz zosta a postawiona z GK.
    > azienka oddzielona by a akurat ytongiem. Wszystko by o s ycha . Z p yt GK
    > ciany ju na dotyk s cieplejsze.
    Zewnetrzne tez?
    Wewnetrzne beda ciutke cieplejsze w dotyku ale to takie zludzenie.
    Blacha postawiona w pokoju tez bedzie w dotyku zimniejsza.

    > Por wnaj sobie wsp czynnik przenikania ciep a we ny a ytonga lub ceramiki.
    > 5cm byle jakiej we ny to minimum 10cm ytonga.
    A reszta? nie dyskutujemy o scianie z welny a o calej przegrodzie. I
    to zrobionej dobrze jak i zrobionej zle.
    No i wata dodaje kosztu a nie jestem pewien czy podczas calej dyskusji
    to jest oczywiste.

    > Gryzonie i grzyby?  Gdzie ty mieszkasz? W stodole?

    Zycze ci zebys nigdy nie musial sie zderzyc z taka rzeczywistoscia.
    Ale i wilgoc i gryzonie sie czasem zdazaja.
    Ja osobiscie wole zwykla sciane i spokoj a nie tansza plyciana
    przegrode i potem robienie jej od nowa po przegonieniu ewentualnego
    problemu.

    > Ka d cian dzia ow zniszczysz niemal tak samo. Nikt normalny ni chodzi po
    > domu i nie kopie lub wali m otkiem po cianach.
    U mnie mozesz kopac. Ba! nawet jak robilem demolke bo tynki zmienialem
    to miejscami byly tak trwale ze mlotkiem sie ich ruszyc nie dalo.
    Miedzy innymi dlatego kupilem mlot udarowy.
    Poztynk 560 ktorego uzywam jest na tyle trwaly ze jego rozkuwanie na
    ewentualne przerobki jest dosyc trudne.
    Uwierz mi. Jest roznica miedzy tynkiem a plyta gipsowa.

    > No chyba e jest to rodzinka kt r znam co dzieciaki od najm odszego do
    > najstarszego zamiast puka do drzwi to kopali w nie a kiedy wykopali
    > dziur na wylot.

    Widzisz, czasem starczy miec pecha i niezbyt fortunnie wykrecic przy
    niesieniu stolu w dwie osoby. Nie trzeba miec patologii zeby zaliczyc
    zonka.
    Zreszta jak sobie czlowiek sprawi psa to za mlodu kiedy jeszcze glupi
    jest to potrafi nawet polowe drzwi rozdrapac a co dopiero sciane jak
    sie kapnie ze mozna...

    > Sporo wi cej

    Robilem i tynkiem z tytki i gipsem.
    Mam porownanie. Szybciej sie sprzata po tynku.
    Ilosc chlapania jest podobna.

    > Z Ytonga trzeba by mistrzem wiata i po wi ci du o czasu na to aby efekt
    > by taki jak z p yt GK. Pion, powierzchnia itd.

    Nie potwierdzam. Zreszta minimalne nierownosci zalatwi tynk. A piony
    zalatwi laserek.
    Zreszta napisalem ze ytong jest troche bardziej pracochlonny. Ale
    stawianie sciany z polmetrowych bloczkow jest relatywnie proste.
    Gdybys sie ze mna sprzeczal na temat cegla vs gk to przyznal bym ci
    racje ze stawianie sciany z cegiel na sztorc jest trudniejsze ale i
    taka stawialem i wyszla calkiem ok.

> [...]
    > p yty.
    > zako czenie ciany pod blatem wygl da tak e na samej g rze jest profil a na
    > nim kant wka drewniana 5x5cm i na to s nakr cone p yty. Profile oraz
    > kant wk przed nakr caniem p yt przesmarowa em klejem stolarskim
    > niskorozpr nym. Ca o od g ry wyr wnana i zamocowany blat. Ani nie drgnie.
    > W azience mam blat marmurowy a na nim umywalka ceramiczka typu kwadratowa
    > miska. wszystko zawieszone na p ytach GK. W dw ch pokojach mam grzejniki
    > wisz ce na cianach GK. Te wisz , tyle e tam gdzie s , w cianie mam
    > wkr cone kant wki o szeroko ci jak profil.

    Probowales na tym siadac?

    > A prowadzenie medi w w GK? W profilach masz cz sto takie naci cia. Odchylasz
    > blaszki i przeci gasz co chcesz a jak nie to przewiercasz si .  Obsadzenie
    > puszki to sama przyjemno .

    I potem ludzie placza ze im z gniazdek wieje...

    > Nie mieszkam w stodole wi c nie mam z tym problem w.

    Jak juz pisalem zycze ci zebys nie mial taki problemow ale one sie
    zdazaja i w blokach i w domach.

  • 30. Data: 2012-01-12 13:56:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >dziura. Nie na wylot ale papier sie obtarl i gips sie kruszy.
    >W przypadku tynku z tytki (uzywam poztynk 560 kraisel-a) takie cos sie
    Nie zaprzeczam, nalezy jednak bez względu na to z czego są ściany
    odpowiednio ustawiać meble.

    >Chcesz powiedziec ze tynk zwykly jest tak samo wytrzymaly jak plyta
    >gipsowa?
    Tego nie powiedziałem. Powiedziałem że trzeba się postarać aby uszkodzić.

    >Zewnetrzne tez?

    No jasne! Robiłem kiedyś dobudówkę szkieletora, taki domek na ogródkach
    wypoczynkowych w Alt Oberlaa. Na zewnątrz płyta OSB, w środku wełna i od
    środka płyta GKF. Domek był dobudówką do istniejącego pomieszczenia z
    czegoś typu max+ styro+ deski. To była późna jesień, w tej części
    szkieletora było wyraźnie cieplej.

    >Wewnetrzne beda ciutke cieplejsze w dotyku ale to takie zludzenie.
    >Blacha postawiona w pokoju tez bedzie w dotyku zimniejsza.

    To nie złudzenie tylko wynik przewodności cieplnej. Dotykając ręką, blacha
    natychmiast odbiera z niej ciepło bo jest kiepskim izolatorem ciepła. Jak
    dotkniesz płytę GK to już tego tak nie poczujesz, a wełnę to poczujesz nawet
    że jest cieplej.

    >A reszta? nie dyskutujemy o scianie z welny a o calej przegrodzie. I
    >to zrobionej dobrze jak i zrobionej zle.

    Alez oczywiście.
    Wełna Isover 75mm ma lambdę 0,037 a bloczek ytong 115mm ma współczynnik
    0,135
    Wełna jest dodatkowo obudowana obustronnie 1,25cm warstwą płyty GK która też
    stanowi dodatkowy opór cieplny.

    >No i wata dodaje kosztu a nie jestem pewien czy podczas calej dyskusji
    >to jest oczywiste.

    5-9zł za 1m2 zależnie od hurtowni i kupowanej ilości.

    >Zycze ci zebys nigdy nie musial sie zderzyc z taka rzeczywistoscia.
    >Ale i wilgoc i gryzonie sie czasem zdazaja.

    Tylki mi proszę nie mów że Ytong nic sobie z wilgoci nie robi.

    >Poztynk 560 ktorego uzywam jest na tyle trwaly ze jego rozkuwanie na
    >ewentualne przerobki jest dosyc trudne.

    Na ścianach nośnych i zewnętrznych mam tynki gipsowe Kreisel. Wiem że
    wytrzymałe i o dziwo takie jak by elastyczne w uderzeniach ale cudów to nie
    ma.

    >Widzisz, czasem starczy miec pecha i niezbyt fortunnie wykrecic przy
    >niesieniu stolu w dwie osoby. Nie trzeba miec patologii zeby zaliczyc
    >zonka.

    Na sylwestra korek strzelony w sufit zrobił w w nim ładne wgniecenie a jest
    z kreisela.
    Jak stołem obetrzesz ścianę tynkowaną to też jest zonk co nie?

    >Probowales na tym siadac?
    Nie próbowałem, ale zaręczam cię że blat nie służy do siadania, marmurowy
    mógłby pęknąć, drewnianemu nic się nie stanie a i ścianie nic a nic się nie
    stanie. Robiłem kiedyś pakamerę 3x3m dla kierownika w Effie. Wolnostojąca na
    hali buda z GK z oknami i sufitem z desek na którym w trakcie jego
    konstrukcji normalnie chodziło się.

    > I potem ludzie placza ze im z gniazdek wieje...

    Że co? Ale ty jesteś mitoman. Niby skąd ma wiać w ściance działowej? Z
    zewnętrzną się zgodzę jeżeli ktoś niechlujnie uszczelnie wełną albo kupi
    szmatę którą się da ścisnąć na grubość centymetra.

    >Jak juz pisalem zycze ci zebys nie mial taki problemow ale one sie
    >zdazaja i w blokach i w domach.

    Z gipsami miałem bardzo dużo do czynienia przez ładnych kilka lat. Niczego
    takiego od nikogo nie słyszałem.
    A jeżeli zdarza się wilgoć to nie jest to wina ściany lecz złej izolacji
    przeciwwilgociowej i zaręczam cię że wpływa niekorzystnie nawet na ceramikę
    a zwłaszcza na ytonga który pod wpływem wilgoci rozsypie się.

    Marek