  • 11. Data: 2012-01-10 17:59:22
    Temat: Re: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-01-10 18:39, Bartek pisze:-
    > Tu nie chodziło o oszczędność, tylko lepsze parametry akustyczne :)
    > Wełna w ścianie nie powinna dotykać płyt.
    > Jeśli chodzi o oszczędności, to ja z kolei uważam, że pojedyncza warstwa
    > płyty to kiepska oszczędność. Raptem 4-5zł/m2 czyli mniej niż połowa
    > tego, co weźmie malarz za pomalowanie tej ściany. Różnica między 1 a 2
    > warstwami jest kolosalna.

    to już dużo mi pomogliście
    Dam podwójną płytę, wełnę w środek, pytanie tylko czy jest sens wepchać
    tam jeszcze (o ile będzie luz, a tyle chyba będzie) podkład wygłuszający
    do paneli (zostało mi trochę, taka zielona pianka chyba 7mm grubości -
    jeżeli chodzi o podłogę to wybrałem to co miało najlepiej wygłuszyć) -
    pytanie tylko czy to coś może pomóc, lub czy przypadkiem nie zaszkodzi
    (ale o ile nie będzie to upchane to chyba nie?)

    Lukasz

  • 12. Data: 2012-01-10 18:43:34
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 9, 9:44 am, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w
    wiadomościnews:4f0703bf$0$1189$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > Śmieszą mnie opowieści o gościach walących pięścią po ścianach. Wiem że się
    > da, nawet z kumplami robiliśmy zawody kto ile płyt przebije. Po przebiciu 3
    > płyt odpuściłem sobie z mocno obdartym naskórkiem z pięści. Ale czy ty
    > chodzisz po domu i walisz po pięściamu po ścianach?
    Tez mnie dziwia takie porownania. Ale juz zrobienie dziury przez
    krecenie sie na fotelu czy hustanie sie na stolku jest calkiem
    mozliwe.

    > A nawet gdyby co, to możesz na profilu 50mm nakręcićć dwie warstwy płyt i
    > wyjdzie ci ściana setka której łatwo nie przebijesz.
    Ale duzo latwiej ja jednak uszkodzic i wtedy trzeba namieszac gipsu,
    zasmarowac, oszlifowac i pomalowac kawalek albo calosc...

    > Ja mam w domu ściany działowe z płyt GK. Lepiej tłumią dzwięki niż podobnej
    > grubości ceramika czy ytong. Lepiej też izolują cieplnie, co ma znaczenie
    > gdy za ścianą planujesz pomieszczenie o niższej temperaturze.
    A mozesz podrzucic jakies porownanie?
    Bo jesli stawia sie sciane z 10-15cm ytonga to dosyc ciepla wychodzi.
    i nie ma problemu z gryzoniami czy grzybem za plytami...

    > W niektórych
    > miejscach ściany są z jednej strony z dwoma płytami, np. w łazienkach,
    > wiatrołapie. W łazienkach pierwsza warstwa ze zwykłych ale szpachlowana tak
    > by tylko było i na nią druga z zielonych.
    > Co do kosztów to nie ma sensu ich porównywać. Ścianę z GK stawiam sam w
    > ciągu kilku godzin i na drugi dzień po szpachlowaniu maluję.
    Tu racja, szybko jest i dosyc latwo. Ale i zniszczyc jest relatywnie
    prosto.

    > Nie potrzebuję
    > do tego betoniarki, piasku, cementu i całego tego syfu.
    Ile tego syfu?
    Troche zaprawy z tytki, wiaderko, mieszadlo i scianke postawisz. A jak
    z ytongu to i proste jest w porownaniu do stawiania scianek z pelnej
    cegly.
    Stawialem ostatnio pare scianek z cegly (5cm) i bez problemu lezy na
    nich granitowy blat i zlew. I nie boje sie ze sie przewroci. Z
    rygipsami jednak troche strach...

    > Gdy się znudzi,
    > można ją rozebrać bez większej demolki domku, nawet jak to zrobisz z głową
    > to uda się sporo profili odzyskać i ponownie zastosować.

    Tylko jak czesto sie takie cos rozbiera?
    Zreszta dosyc duzo u siebie nastawialem z odzyskanych cegiel wiec i tu
    jest pole do popisu.
    Rygipsy sa tylko prostsze i szybsze w budowie. Reszte zalet zgarnia
    cegla i ytong.
    No i to uczucie niepewnosci co tam sie za tą płytą dzieje(grzyb,
    wilgoc, robaki, myszy)?

    Rygipsy fajne. Ale wole cegly.

    Co do izolacji akustycznej sie nie wypowiadam. Obie technologie mozna
    zepsuc tak ze kota przez sciane bedzie slychac. :)

  • 13. Data: 2012-01-10 18:51:34
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Lukasz napisał:
    > - pytanie tylko czy to coś może pomóc, lub czy przypadkiem nie zaszkodzi

    Pomoże..., nie pomoże...
    Zaszkodzić nie może :-)

    Taka pianka pod panele jest... dobra pod panele i nie tłumi dźwięków,
    tylko dudnienie paneli.
    Z lekkich materiałów do wygłuszania nadaje się najlepiej wełna, a z
    ciężkich... ciężkie :-)
    Jak chcesz, żeby było całkiem cicho, to wylej monolit z betonu, albo
    wymuruj ściankę z bloczków fundamentowych.

    Do kibla jednak wystarczy ścianka z gk z włożoną w środek wełną - 5 do
    10 cm - powinno wystarczająco pierdzenie wyciszyć :-))).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 14. Data: 2012-01-10 19:24:20
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Lukasz" <w...@b...net.pl> wrote:

> [...]
    > coś może pomóc, lub czy przypadkiem nie zaszkodzi (ale o ile nie będzie to

    Olej tę piankę i wsadź tam wełnę. Podklej profile taśmą akustyczną i pamiętaj,
    że dźwięk będzie najlepiej przenosił się po elementach stałych, które będą
    "widoczne" z obu stron (dlatego ściany akustyczne buduje się z 2 warstw
    profili).

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2012-01-10 20:19:17
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Tez mnie dziwia takie porownania. Ale juz zrobienie dziury przez
    > krecenie sie na fotelu czy hustanie sie na stolku jest calkiem
    > mozliwe.

    Porównanie takie pi razy drzwi. Widzę w robocie jak wyglądają ścianki
    działowe, jak pięknie pękają łączenia, fajnie dudnią i jak reaguje na lekkie
    uderzenie właśnie krzesła obrotowego czy klamki od drzwi. Ale może tam
    jakieś inne te KG.

    > Ale duzo latwiej ja jednak uszkodzic i wtedy trzeba namieszac gipsu,
    > zasmarowac, oszlifowac i pomalowac kawalek albo calosc...

    Gdzieś porównanie widziałem, i dwuwarstowe KG wydzodziło prawie 2x drożej od
    ścianki z Ytong Interio

    > A mozesz podrzucic jakies porownanie?
    > Bo jesli stawia sie sciane z 10-15cm ytonga to dosyc ciepla wychodzi.
    > i nie ma problemu z gryzoniami czy grzybem za plytami...

    Ja nie planuję za ścianą chłodni robić, dwa pokoiki chcę roszdzielić, te
    same temperatury po obu stronach (no może 1 stopień różnicy).

> [...]
    > Stawialem ostatnio pare scianek z cegly (5cm) i bez problemu lezy na
    > nich granitowy blat i zlew. I nie boje sie ze sie przewroci. Z

    Do mieszkania wchodze dopiero, jest puste więc kurz nie straszny. Chodzi o
    postawienie lekkiej ściany z dwoma otworami drzwiowymi.
    Coś tam pewnie też powiesić będę chciał (TV, szafka jakaś). Na materiałach
    reklamowych widać, że te ścianki z racji wymiarów i wpustów też szybciutko
    się stawia.
    Rozbierać nie mam zamiaru.

    No właśnie tak samo myślę.
    Ale zapytałem, bo może błądzę ;)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2012-01-11 08:50:49
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Tu nie chodziło o oszczędność, tylko lepsze parametry akustyczne :)
    > Wełna w ścianie nie powinna dotykać płyt.

    Kto ci tak naopowiadał. Wełna _ma_ dotykać do płyty. Eliminuje to znacznie
    efek stukania jak w puste pudełko oraz skuteczność tłumienia gdyż
    stabilizuje powierzchniowo fale akustyczne docierające do powierzchni płyty.
    Powiedz mi po co inżynierowie opracowali grubości wełny odpowiadające
    przekrojom profilów? Po to aby Bartek powiedział że są w błędzie bo wełna
    nie może dotykać płyt? Płyty GK są stosowane w budownictwie od 50 lat. W
    Polsce dopiero od jakiś 20 lat na dobre zagościły.

    Marek

  • 17. Data: 2012-01-11 09:03:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak chcesz, żeby było całkiem cicho, to wylej monolit z betonu, albo
    > wymuruj ściankę z bloczków fundamentowych.

    Wkładałem przeróżne rzeczy do ścian GK. Robiłem studio telewizyjne ORF
    Burgtheater. Tam pod płyty wkładałem specjalne maty z komorami 1cm x 1cm w
    których były luźno wsypane kuleczki ołowiane. Wchodząc do takiego
    pomieszczenia człowiek czuł się trochę zagubiony że tak siakoś słabo siebie
    samego słyszy. W sali konferencyjnej Donau Kraftwerk naklejane były od
    środka zamoprzylepne maty bitumiczne. Coś jak w samochodach ale 2x grubsze i
    bardziej gąbczaste było.

    > Do kibla jednak wystarczy ścianka z gk z włożoną w środek wełną - 5 do 10
    > cm - powinno wystarczająco pierdzenie wyciszyć :-))).
    Bidet oraz kibelek są u mnie przed ścianą podwójnie krytej płytą. Dookoła
    dodatkowo także podwójnei obudowane. Dół stelaży aż do poziomu śrub
    mocujących ceramikę zalałem czymś takim: Do wiadra wsypałem kulki
    keramzytowe, dodałem trochę cementu i trochę wody. Zamieszałem i tym
    zalałem. Powstało coś jakby pumeks. Zaletą jest to że w razie czego z
    łatwością można to odkuć. Dół stelaża jest stabilniejszy, nie ma ryzyka
    pęknięcia płytki pod ceramiką. Nic nie trzeszczy, pierdzenia także nie
    słychać.

    Marek

  • 18. Data: 2012-01-11 09:23:51
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    > Gdzieś porównanie widziałem, i dwuwarstowe KG wydzodziło prawie 2x drożej
> [...]

    cenowo nie sprawdzałem, ale w ytonga nabawiłem się przy swojej budowie sporo
    (24 - 600 oraz 36,5 energo 350)
    i niestety interio to jest lipa straszna.
    Już energo czyli klasy 350 jest tak purchaty że mocowanie kołków specjalnych
    do ytonga jest lipne, a co dopiero interio.
    Miałem go w rękach, to się kruszy prawie samo.
    Więc o ile w 350-tce jeszcze drobne rzeczy obrazki itd, powiedze na kołkach
    o tyle na interio co najwyżej pluszowego
    misia i to nie za dużego.
    Ja mam obie opcje nadal otwarte na poddasze, albo płyty g-k z węłną albo
    ytong ale w wersji zdecydowanie gęściejszej.
    O akustyczności interio nawet nie wspomnę.

    Rafał

  • 19. Data: 2012-01-11 09:28:59
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]

    >Tez mnie dziwia takie porownania. Ale juz zrobienie dziury przez
    >krecenie sie na fotelu czy hustanie sie na stolku jest calkiem

    Ktoś musiałby mieć naprawdę nie teges z głową i mocno się postarać aby
    krzesłem wyrypać dziurę na wylot.
    Zwykłą ścianę też zniszczysz szorując po niej krzesłem.

    >Ale duzo latwiej ja jednak uszkodzic i wtedy trzeba namieszac gipsu,
    >zasmarowac, oszlifowac i pomalowac kawalek albo calosc...

    Zwykłą ścianę tez trzeba zasmarować, oszlifować i pomalować.

    >A mozesz podrzucic jakies porownanie?
    Mam porównanie bo mieszkając w bloku miałem część ścian działowych
    "fabrycznych" z ytonga a przy przebudowie część została postawiona z GK.
    Łazienka oddzielona była akurat ytongiem. Wszystko było słychać. Z płyt GK
    ściany już na dotyk są cieplejsze.
    Porównaj sobie współczynnik przenikania ciepła wełny a ytonga lub ceramiki.
    5cm byle jakiej wełny to minimum 10cm ytonga.

    >Bo jesli stawia sie sciane z 10-15cm ytonga to dosyc ciepla wychodzi.
    >i nie ma problemu z gryzoniami czy grzybem za plytami...

    Gryzonie i grzyby? Gdzie ty mieszkasz? W stodole?

    >Tu racja, szybko jest i dosyc latwo. Ale i zniszczyc jest relatywnie
    >prosto.

    Każdą ścianę działową zniszczysz niemal tak samo. Nikt normalny ni chodzi po
    domu i nie kopie lub wali młotkiem po ścianach.
    No chyba że jest to rodzinka którą znam co dzieciaki od najmłodszego do
    najstarszego zamiast pukać do drzwi to kopali w nie aż kiedyś wykopali
    dziurę na wylot.

    >Ile tego syfu?

    Sporo więcej

    >Troche zaprawy z tytki, wiaderko, mieszadlo i scianke postawisz. A jak
    >z ytongu to i proste jest w porownaniu do stawiania scianek z pelnej
    >cegly.

    Z Ytonga trzeba być mistrzem świata i poświęcić dużo czasu na to aby efekt
    był taki jak z płyt GK. Pion, powierzchnia itd.

    >Stawialem ostatnio pare scianek z cegly (5cm) i bez problemu lezy na
    >nich granitowy blat i zlew. I nie boje sie ze sie przewroci. Z
    >rygipsami jednak troche strach...

    A co tam opowiadasz. Mam na niskiej ściance która stoi przy meblach blat z
    pełnego drzewna. Coś jak barek.
    Ściana z profili 5cm. Przy meblach jedna płyta a od strony hokerów dwie
    płyty.
    zakończenie ściany pod blatem wygląda tak że na samej górze jest profil a na
    nim kantówka drewniana 5x5cm i na to są nakręcone płyty. Profile oraz
    kantówkę przed nakręcaniem płyt przesmarowałem klejem stolarskim
    niskorozprężnym. Całość od góry wyrównana i zamocowany blat. Ani nie drgnie.
    W łazience mam blat marmurowy a na nim umywalka ceramiczka typu kwadratowa
    miska. wszystko zawieszone na płytach GK. W dwóch pokojach mam grzejniki
    wiszące na ścianach GK. Też wiszą, tyle że tam gdzie są, w ścianie mam
    wkręcone kantówki o szerokości jak profil.

    >Tylko jak czesto sie takie cos rozbiera?

    Róznie bywa... Mam na górze takie dwa pokoje które po wyprowadzeniu się
    dzieci będą jednym pokojem. Ścianka GK jest tak lekka że stoi tam na
    wylewce. Po rozebraniu w ciągu 2 godzin nie będę miał problemów nawet z
    poziomem podłóg ani sufitu bo to jedna całość.

    A prowadzenie mediów w GK? W profilach masz często takie nacięcia. Odchylasz
    blaszki i przeciągasz co chcesz a jak nie to przewiercasz się. Obsadzenie
    puszki to sama przyjemność.

    >No i to uczucie niepewnosci co tam sie za tą płytą dzieje(grzyb,
    >wilgoc, robaki, myszy)?

    Nie mieszkam w stodole więc nie mam z tym problemów.

    Marek

  • 20. Data: 2012-01-11 09:35:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzieś porównanie widziałem, i dwuwarstowe KG wydzodziło prawie 2x drożej
    > od ścianki z Ytong Interio

    To porównanie to chyba marketingowiec Ytonga robił.
    Jedna płyta GKB 1,20x2,60 kosztuje średnio 15zł. Jak kupisz paletę na cały
    dom to i do 13zł/szt zjedziesz.
    Profile CD poniżej 10zł/4mb. Paczka 10 arkuszy wełny prasowanej 1,2x0,6
    jakieś chyba ze 30zł. Nie wiem, wałeny dawno już nie kupowałem ale profile i
    GK już tak.

    Marek