  • 1. Data: 2012-08-31 08:20:27
    Temat: co dalej z tarasem
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Tak to wyglada
    https://plus.google.com/u/0/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5780934880938624162

    Wyszedł z tego balkon bardziej niż taras. Pod płytą betonową są dwa spore
    pomieszczenia gospodarcze. Będę do nich robił drzwi ale nie będą one
    szczelne raczej.
    Całość jest zupełnie odseparowana od domu - beton był lany do elewacji ze
    styro.

    Wczoraj usłyszałem od sąsiada, (który z racji wieku wiele widział ale ma tę
    niefajną cechę, że czasem wymyśla problemy, których nie ma) że jeśli nie
    ocieplę tej płyty betonowej od spodu to beton po którejś zimie zacznie mi
    się odspajać od zbrojenia. Brzmi to trochę dziwnie jak na mój gust. Co Wy
    na to?

    Nie miałem zamiaru ocieplać tego wcale. Jednak przykleję chyba do ścian
    zewnętrznych jakiś cienki styrodur aby to wyrównać i położyć tynk mozaikowy.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2012-08-31 08:56:45
    Temat: Re: co dalej z tarasem
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2012 08:20:27 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > się odspajać od zbrojenia. Brzmi to trochę dziwnie jak na mój gust. Co Wy

    Nie wiem, czy zbrojenie bedzie odspajac, ale jesli od gory bedzie wsiakac
    woda (a zawsze troche wniknie), a od dolu bedzie mroz, to moze pekac.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 3. Data: 2012-08-31 09:00:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 sierpnia 2012 08:48:12 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Nie wiem, czy zbrojenie bedzie odspajac, ale jesli od gory bedzie wsiakac
    >
    > woda (a zawsze troche wniknie), a od dolu bedzie mroz, to moze pekac.
    Od góry tez będzie mróz.
    A wszelkiej masci słupy, kolumny, fundamenty ogrosdzeń itp. Tez są na otwartym
    terenie, tez wsiaka w nie woda i równiez działa na nie mróz. I stoja dziesiątki lat.
    Wydumany problem trochę.
    Tu problemem może bytc jedynie to że woda będzie przeciekac przez beton do
    pomieszczeń pod tarasem. Chociaz jak beton dobrze zawibrowany to nie przecieka.
    Znajomy kilka tygodni temu wylał strop, bardzo dokładnie wibrowali itp. Teraz nawet
    podczas największych deszczów strop nie przecieka.

  • 4. Data: 2012-08-31 09:07:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Znajomy kilka tygodni temu wylał strop, bardzo dokładnie wibrowali itp.
    > Teraz nawet
    > podczas największych deszczów strop nie przecieka.

    Taras od góry będę smarował na pewno jakimś Dietermanem/Weberem aby beton
    nie nasiąkał wodą. Zrobię to w październiku.

  • 5. Data: 2012-08-31 09:13:31
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2012-08-31 08:20, quent pisze:
> [...]
    > nie ocieplę tej płyty betonowej od spodu to beton po którejś zimie
    > zacznie mi się odspajać od zbrojenia. Brzmi to trochę dziwnie jak na mój

    Nie za bardzo rozumiem, co to miałoby ocieplenie tylko od spodu.
    Jeśli płyta ma nie przemarzać, to trzeba ocieplić ze wszystkich
    stron. Kolega z postu niżej słusznie sugeruje, że należałoby
    płytę zabezpieczyć z góry przed wnikaniem wody (ale to chyba
    oczywiste). U mnie kilka zim stał taras ogrodowy lany samodzielnie
    (nie z gruszki) tyle, że na ocieplonych ścianach (pod spodem mam
    zimną piwnicę z wejściem od wewnątrz). Nic się nie działo. przed
    wykończeniem powierzchni wyrównałem, na to poszedł lepik i papa
    termozgrzewalna. Nie ma żadnych objawów tego, o czym mówi twój
    sąsiad a stoi toto już minimum 6-7 lat.

    pozdr
    art

  • 6. Data: 2012-08-31 09:18:13
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Nie ma żadnych objawów tego, o czym mówi twój
    > sąsiad a stoi toto już minimum 6-7 lat.

    Mnie też się wydało dziwne ale wolałem podpytać na grupie.
    Sąsiad jest fajny gość ale taki trochę "Wujek Dobra Rada".
    Wspominał coś o balkonach które nieocieplone od dołu (dlaczego tylko do
    dołu - nie wiem) po latach tak się zachowują.

  • 7. Data: 2012-08-31 09:47:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 Aug 2012 00:00:52 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Od góry tez będzie mróz.

    Ale od gory swieci slonce, snieg i lod sie topia, a potem w nocy calosc
    zamarza. Rozwiazaniem jest porzadne zabezpieczenie przed woda.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-08-31 10:18:19
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > nie ocieplę tej płyty betonowej od spodu to beton po którejś zimie
    > zacznie mi się odspajać od zbrojenia. Brzmi to trochę dziwnie jak na mój

    Spytaj sąsiada, czy ten sam problem występuje w przypadku mostów i
    innych konstrukcji z gołego betonu. Ja nie widziałem, żeby ktoś je
    styropianem obklejał.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2012-08-31 10:24:11
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    > Tak to wyglada
    > https://plus.google.com/u/0/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5780934880938624162
    No ladnie wyszlo ;-)

> [...]
    > mi się odspajać od zbrojenia. Brzmi to trochę dziwnie jak na mój gust. Co

    Nie MA TAKIEJ MOZLIWOSCI powiedz sasiadowi.
    Bzdury gada.
    Np. stoja budowy w stanie surowym dziesiatkami lat i nic sie nie
    odspaja, stoja domy popadajace w ruine gdzie nic sie nie odspaja.

    Ale z sasiadem czasem dobrze zyc ale na odleglosc.

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-08-31 11:06:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 sierpnia 2012 09:39:20 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Ale od gory swieci slonce, snieg i lod sie topia, a potem w nocy calosc
    >
    > zamarza.

    I w czym to szkodzi

    >Rozwiazaniem jest porzadne zabezpieczenie przed woda.

    Zabezpieczenie przed woda ok ale tylko po to aby woda nizej nie przeciekała