  • 1. Data: 2012-08-31 11:26:29
    Temat: tolerancje budowlane
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jak to właściwie jest?

    Budowlańcy zrobili fundamenty, nie przejmowali się zbytnio pojedynczymi
    cm, a i tak wyszły ładnie.
    Posadowili na nich pierwszą warstwę pustaków, wyszły odchyłki
    równoległości na poziomie 2mm na odcinku 10m (węższym) i 4mm na odcinku
    15m (szerszym). W zasadzie to tolerancja posadowienia dalmierza.

    Potrafili natomiast przesunąć światło drzwi o 20cm i w efekcie chyba
    wejdziemy w ścianę działową.
    To normalne, czy po prostu coś sobie pomylili?
    Jak u Was było, wszystko trzymało się wymiarów?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-31 11:35:08
    Temat: Re: tolerancje budowlane
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Jak u Was było, wszystko trzymało się wymiarów?

    No co Ty.. 20cm to przegięcie

  • 3. Data: 2012-08-31 11:47:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

> [...]

    > równoległości na poziomie 2mm na odcinku 10m (węższym) i 4mm na odcinku
    > 15m (szerszym). W zasadzie to tolerancja posadowienia dalmierza.

    No to super.

    > Potrafili natomiast przesunąć światło drzwi o 20cm i w efekcie chyba
    > wejdziemy w ścianę działową.
    > To normalne, czy po prostu coś sobie pomylili?
    > Jak u Was było, wszystko trzymało się wymiarów?

    Dawniej po wisach gdzie się budowało w stanie wskazującym przyjmowało się
    10% odchyłki jako normę i nikt się nie czepiał. Czyli jak te drzwi zamiast
    200 cm od ściany są 220 cm to jest dobrze :-)))

    A na poważnie to może się machnęli czytając projekt. Nie ma problemu niech
    przesuną. Najważniejsze, że fundamenty są dobrze wyznaczone, bo tego mógłby
    się ktoś czepić. Znam przypadek, że albo geodeta się pomylił, albo
    budowlańcy źle wykopali, ale budynek był przesunięty o prawie metr i w
    skutek tego stał za blisko działki. Sąsiad się zorientował i zablokował
    budowę. Perspektywa była taka albo dwa lata w sądach aby wywalczyć
    przesunięcie granicy, albo rozbiórka (a był już dach). Skończyło się...
    sprzedażą. Nabywca kupił okazyjnie dom w budowie myśląc że złapał okazję i
    nawet nie sprawdził czy będzie mógł tę budowę kontynuować :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-08-31 16:40:48
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    > Potrafili natomiast przesunąć światło drzwi o 20cm i w efekcie chyba
    > wejdziemy w ścianę działową.

    Daj jakieś foty i skan projektu to omówimy.
    O 2 cm to bym sie nie czepiał i o drzwi o 20 też jeżeli da się z tego
    wybrnąć.
    Gorzej jak nie dali zbrojenia albo inne rzeczy narobili..

  • 5. Data: 2012-08-31 18:36:23
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    >Potrafili natomiast przesunąć światło drzwi o 20cm i w efekcie chyba
    >wejdziemy w ścianę działową.
    >To normalne, czy po prostu coś sobie pomylili?

    zależy o co Ci chodzi z tolerancją o zdrowy rozsądek czy o normę.
    Jeżeli o normę to może DIN18202, jeżeli o zdrowy rozsądek hmm
    20cm to dużo i mało, zależey jak duży wpły ma to u Ciebie. Jeżeli
    przez to nachodzi na ściankę działową to wymagał bym poprawienia
    jeżeli bez problemu można to przełkąć i nie będzie przeszkadzać
    odpuścił bym sobie.

    Generalnie nie wiem czy w tej sytuacji, jeżeli nie poprawisz, czy nie
    musisz zgłosić tego w celu akceptacji do starostwa?

    W ogólności 20cm jest to na tyle dużo, że wydaje się to nie do końca
    normalne, musiało wynikać z pomyłki w czytaniu projektu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2012-08-31 19:02:24
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    Czesc :-)

    >Jak to właściwie jest?
    >Potrafili natomiast przesunąć światło drzwi o 20cm i w efekcie chyba
    >wejdziemy w ścianę działową.
    >To normalne, czy po prostu coś sobie pomylili?

    Na budowie czasem trzeba stosowac zasade
    ze nie ma tego zlego coby na dobre nie wyszlo.
    Te 20cm to zaden problem.

    Ale.....to jest budowa

    Dlatego budowniczych trzeba opieprzyc
    i niech to poprawią.
    Postraszyc kierownikiem budowy itp itd.

    Odpuszczanie takich detali skonczy sie na wiekszych
    fuszerkach.

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2012-08-31 22:34:27
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Odpowiem zbiorczo o tych 20cm.

    Poproszono mnie o oględziny parteru (dojechali prawie do wieńca), gdyż
    nie byłem na budowie jakiś czas (totalny brak możliwości) i o dziwo...
    poprawili.
    Nie wiem jak to zrobili, bo śladu nie ma (z jednej strony jest słup,
    więc rozebrali słupek pustaków zapewne), ale z drugiej musieli
    podmurować, a śladu za bardzo nie ma. Ciekawostka. Muszę się dokładniej
    przyjrzeć.

    Czyli jednak pomyłka była. Dobrze rozpoznaliście.
    Będę udawał że nie wiem o poprawce :) Chłopiska starają się jak mogą
    moim zdaniem.

    Zdjęcia... tylko muszę trafić za dnia, bo inaczej kaszka straszna wychodzi.

    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-09-01 07:28:34
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 31 Sie, 18:36, "Darek" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > przez to nachodzi na ściankę działową to wymagał bym poprawienia
    > jeżeli bez problemu można to przełkąć i nie będzie przeszkadzać

    Oj, tak też nie jest do końca - bo potem wyjdzie ci, że np.brakuje
    tych 20 cm żeby zmieściła się szafa, trzeba obcinać opaski od drzwi
    itp.

    mucher

  • 9. Data: 2012-09-11 21:18:52
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

[...]

    To sie machneli , choc moj prof. z uczelni opowiadal kiedys jak byl
    swiadkiem ze robotnicy zrobili wykop pod plyte dna basenu na 3,0m bo na
    rysunku bylo 300 a nikt sie nie zorientowal ze wymiary sa podane w mm :))