  • 1. Data: 2011-03-17 16:10:49
    Temat: czosnek - sadzenie
    Od: "Barbara K." <a...@o...pl>

    Witajcie,
    Chciałabym posadzić sobie odrobinę czosnku w przydomowym ogródku. Mam
    nadzieję, że nie porywam się z motyką na słońce :-)
    Proszę podpowiedzcie, jak to zrobić, tzn. czy muszę wybierać jakiś
    specjalny, czy wystarczy kupić główkę czosnku, rozdzielić ząbki i wsadzić do
    ziemi?
    Dotychczas dobrze szło mi tylko z dyniowatymi :-) Poza tym jestem laikiem.

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2011-03-17 17:32:10
    Temat: Re: czosnek - sadzenie
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > do ziemi?
    > Dotychczas dobrze szło mi tylko z dyniowatymi :-) Poza tym jestem laikiem.

    Witam!
    Możesz już sadzić, tylko nie kupuj chińskiego czosnku. Przy kupowaniu tej
    główki poproś o czosnek wiosenny. (bo jest też "ozimy" który sadzimy
    jesienią). Wiosenny ma mniejsze ząbki i jest trochę ostrzejszy. Uprawa
    czosnku łatwa., nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 3. Data: 2011-03-17 18:37:01
    Od: "Barbara K." <a...@o...pl>

    Użytkownik "waldek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesienią). Wiosenny ma mniejsze ząbki i jest trochę ostrzejszy. Uprawa
    > czosnku łatwa., nie wymaga żadnych specjalnych zabiegów.

    Dzięki! Podpowiedz, proszę jeszcze, czy wystarczy taki najzwyklejszy, np.
    kupiony na rynku, czy szukać raczej w sklepach ogrodniczych? (Obawiam się,
    że na rynku nawet nie będą wiedzieli, czy to odmiana wiosenna, czy ozima).

    Barbara

  • 4. Data: 2011-03-17 19:21:13
    Od: "waldek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > że na rynku nawet nie będą wiedzieli, czy to odmiana wiosenna, czy ozima).

    Witam!
    Jak uda Ci się kupić w sklepie ogrodniczym to lepiej, ale może być i z
    targu. Ja ostatnio kupiłem na targu bo w sklepach nie było. Raczej powinni
    wiedzieć co sprzedają. Lepiej kupuj ten co ma małe główki i dużo ząbków w
    główce.
    Pozdrawiam - Waldek

  • 5. Data: 2011-03-17 20:29:45
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Barbara K." <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > że na rynku nawet nie będą wiedzieli, czy to odmiana wiosenna, czy ozima).

    Jeżeli nie porażony. Doskonały jest na szczypior - zwłaszcza do mizerii.

  • 6. Data: 2011-03-17 20:54:11
    Od: "Barbara K." <a...@o...pl>

> [...]
    > wiedzieć co sprzedają. Lepiej kupuj ten co ma małe główki i dużo ząbków w

    Jeszcze raz dzięki wielkie!

    Pozdrawiam
    B.