  • 41. Data: 2017-03-27 00:37:29
    Temat: Re: czy wiesz że.....
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-03-26 o 23:20, Budyń pisze:

    > nie wiem jak tam ciul, ale tak normalnie to tylko kwestia dT i m. Dla
    > CO potrzeba tony wody, dla CWU jakis 200l. To nie są wielkosci
    > których sie nie da zastosowac.

    A ktoś pisał, że nie da się zastosować?

    > ogrzewacze przeplywowe dzialaja w czasie poboru, a ten nie chce sie
    > dostosowac to godzin obowiązywania niskiej taryfy. No i nie ma
    > zadnej oszczednosci, dziwne nie jest. Dlatego przepływowe tu sie nie
    > nadają.

    Problem jest taki, że tańsza taryfa nie chce się dostosować do setki
    innych urządzeń i czynności, które są zależne od prądu. To co się
    zaoszczędzi na tańszej taryfie w nocy, pójdzie w piach na 2 razy wyższej
    cenie za prąd w ciągu dnia.

    > czego nie rozumiesz? ze sprawnosci wynika ilosc energii którą wciaga
    > budynek ktora powstala ze spalenia 3ton węgla.

    Nie rozumiem co tu do rzeczy ma jakiś znajomek.
    Napisałeś to tak, że wychodzi, że czym większa sprawność kotła tym gorzej.

  • 42. Data: 2017-03-27 01:13:30
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > to o czym napisales jest mozliwe tylko w przypadku jak rzadowi uda sie wprowadzic
    tania taryfe tylko do ogrzewania. Morawiecki kiedys zaproponowal kilowatogodzine w
    okolicach dwudziestu groszy w takiej taryfie, i odgrazal sie ze na koniec tego roku
    powinna juz byc.

    No ale Budyń całkiem dobrze pisze. Ja w taniej taryfie o ile pamiętam
    mam też coś koło 27 gr/kWh. Nie trzeba tu jakiejś szklanej kuli i
    Morawieckiego. Jak spadnie do 20 gr na pewno marudzić nie będę, ale nie
    pierdzielcie, że teraz płacicie po 67 gr, bo około 63 gr mam, ale w
    dziennej, najdroższej taryfie. Od godz. 22-6 i 13-15 w ciągu dnia mam 27 gr.

    Pzdr
    Kżyho

  • 43. Data: 2017-03-27 01:30:54
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To nie tak ze przez urzadzenia pracujace w pierwszej taryfie oszczednosci pojda w
    pizdu. Przy dwoch taryfach trzeba zalozyc jakis rezim korzystania z urzadzen. Pralka
    i zmywarka w taniej taryfie. Urzadzenia ktore caly czas pobieraja prad przy dwoch
    taryfach pobiora za podobnie albo troszke mniej niz przy jednej taryfie. Z urzadzen o
    duzej mocy zostaje czajnik ( zakladam ze do gotowania jedzenia uzywa sie gazu), ale
    on pracuje bardzo krotko i nie podbije bardzo rachunkow przez drozsza taryfe. Poza
    tym sa jakies taryfy z tanim pradem od piatku wieczor do poniedzialku rano i w swieta
    rozne. Popatrzylem co mam teraz wlaczone. 8 ledowek srednio po 8watow razem z 60
    watow. Projektor 100W, glosniki 15W, piec 20W. Lodowki nie licze bo ona na miesiac za
    jakies siedem zlotych zuzywa. Przez piec godzin w drozszej taryfie wyjdzie 10 groszy
    drozej. Ale jak zestawic to z podgrzewaniem wody przez 10 godzin codziennie grzalka
    np 10kW po trzydziesci groszy zamiast po 60 groszy to oszczednosci beda wymierne bo
    wyniosa ze 30 zlotych dziennie minus tyle co trzeba zaplacic wiecej za grzanie wody
    na herbate czajnikiem elektrycznym.

  • 44. Data: 2017-03-27 01:32:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 01:13, Kżyho pisze:
    > ale nie pierdzielcie, że teraz płacicie po 67 gr

    Znaczy co? Sam siebie oszukuję i płacę więcej, niż mam na rachunku?
    Podałem dokładne rozliczenia.

    Może sam przelicz swój rachunek i pochwal się nim tutaj.

    --
    MN

  • 45. Data: 2017-03-27 01:35:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > po trzydziesci groszy zamiast po 60 groszy

    Jak Ci to wyszło?
    Różnica między taryfą G11 i G12 wynosi 7 gr. Nie 30.

    --
    MN

  • 46. Data: 2017-03-27 01:54:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niedawno zalozylem temat z tanim pradem od Morawieckiego i tam pojawily sie
    informacje o cenie pradu w drugiej taryfie w okolicach trzydziestu groszy za
    kilowatogodzine. Ktos wyskoczyl z dwudziestoma groszami ale to bez oplat za przesyly
    i inne chuje muje bylo. Ok 60 groszy za kilowatogodzine place przy jednej taryfie. To
    przy dwoch taryfach ta pierwsza bedzie troche drozsza niz w jednej taryfie.

  • 47. Data: 2017-03-27 02:47:47
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 01:35, Marcin N pisze:

    > Jak Ci to wyszło?
    > Różnica między taryfą G11 i G12 wynosi 7 gr. Nie 30.

    Ja nie wiem, jak Ty patrzysz w te cenniki, ale już któraś osoba Ci
    pisze, że różnice są spore.

    Jak masz taryfę równą przez cały czas, to u mnie to było o ile dobrze
    pamiętam coś koło 52 gr/kWh.

    Przy dwutaryfówce masz 63 gr/kWh w godzinach "drogich" (6-13, 15-22)
    oraz 27 gr/kWh w godzinach "tanich" (22-6, 13-15).

    Jak sobie policzysz, to nawet jak masz urządzenie, które by non-stop
    cały czas pobierało prąd, to wyjdzie taniej w dwutaryfówce. Dlatego nie
    raz się dziwię, że ktoś korzysta ze stałej, jednej taryfy. No ale to
    dużo zależy od sposobu życia i korzystania z prądu. U mnie różne
    zmywarki, pralki itp. chodzą głównie w tanich godzinach. Nawet jak ktoś
    sypia wcześnie, to obecna elektronika pozwala sobie zaprogramować np.
    pralkę żeby wystartowała i wyprała jeszcze w taniej taryfę, czy tym
    bardziej zmywarkę.

    Kżyho

  • 48. Data: 2017-03-27 03:29:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wcale nie musi caly czas pracowac. Wystarczy ze tyle samo czasu bedzie pracowalo w
    taniej co w drogiej i tez wyjdzie troche taniej.

  • 49. Data: 2017-03-27 07:25:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 09:57:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Do kompletu przydałaby sie pompa ciepła -adam (albo kto inny), umiesz ocenić ile
    cię kosztuje energia w zł/kWh?

    Jasne. Na podstawie 2014/2015:

    SUMA: 5993.67 kWh (tania: 4717.87 kWh, droga: 1275.80 kWh)
    KOSZT: 2274.69 PLN (tania: 1500.28 PLN, droga: 774.41 PLN)
    SREDNIA / DZIEN: 16.42 kWh (tania: 12.93 kWh, droga: 3.50 kWh)
    SREDNI KOSZT / DZIEN: 6.23 PLN (tania: 4.11 PLN, droga: 2.12 PLN)
    PROCENTOWE ZUZYCIE: tania: 78.71% / droga: 21.29%

    Sredni COP niecale 3,5, energii wyszlo ok 20 tys kWh (zgodnie z
    obliczeniami - CO na dom ok 15-16 tys kWh i 4-5 tys kWh CWU).

    Czyli 2274 / 20000 = 0,113 PLN / kWh
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2017-03-27 07:27:23
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 11:18:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Ozłociłbym Cię, gdybyś znalazł sposób, żebym mógł zejść poniżej 60 gr za
    > 1 kWh w Trójmieście.

    Nie wiem jak w trojmiescie ale ja na Slasku place ok 0,32 pln brutto za
    kWh z wszystkimi oplatami i podatkami. Sasiadka zawarla wlasnie nowa umowe,
    ma jeszcze taniej i to w G12W :)

    --
    Adam Sz.