  • 11. Data: 2010-07-28 22:13:58
    Temat: Re: czym kleic styropian na elewacji
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message
    news:i2q4pm$ch8$1@node1.news.atman.pl...

    > :-)
    > To taki skrót myślowy Kikiego. Chodzi o konwekcję (poruszanie się

    Wieje okrutnie, tak samo jak z gniazdek w ścianach źle wymurowanych z
    ceramiki poryzowanej.
    Ciąg jest tak mocny od najmniejszego pęknięcia, że cała zabawa w ocieplenie
    nie ma sensu.

    Powiem obrazowo. Kup sonie kurtkę na wyprawę w Himalaje ale zrób szparę
    między ciałem, a podszewką.
    Bedzie tak jakby kurtki nie było.

  • 12. Data: 2010-07-30 07:34:08
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik M napisał:

    > :-)
    > To taki skrót myślowy Kikiego. Chodzi o konwekcję (poruszanie się
    > powietrza w szparach pomiędzy płytami a ścianą). Ściana dwuwarstwowa
    > może mieć spore gradienty temperatury (zobacz sobie jakie jest
    > porównanie współczynnika przewodzenia ciepła dla betonu zbrojonego -
    > wieniec i np. ceramiki). Powietrze będzie ogrzewało się na wieńcach i
    > szczelinami dolatywało do miejsca gorzej docieplone - tam będzie ulegało
    > schłodzeniu i będzie wracało do ciepłego wieńca. To właśnie nazywa Kiki
> [...]

    Okej to mi coś rozjaśnia, aczkolwiek nowy problem, czy duże znaczenie ma
    przewodność cieplna wieńca jak również ścian ? Przecież właśnie i to i
    to jest od zewnątrz ocieplone styro, a do wewnątrz ogrzewane CO,
    równocześnie rozmawiamy zjawisku trwającym w czasie, więc zasadniczo
    temperatura ścian i wieńca wg mnie może być taka sama. Chyba, że mój tok
    myślenia jest błędny, to wtedy proszę o sprostowanie.

    pozdrawiam
    rafał

  • 13. Data: 2010-07-30 11:11:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote in message
    > Chyba, że mój tok myślenia jest błędny, to wtedy proszę o sprostowanie.
    Jest błędny, bo będzie za styropianem przeciąg. Jak przystawisz do szczelin
    kartkę papieru to będzie nią miotało.
    Izolacja ma zens jak utrzymuje nieruchome powietrze w bąblach spienionego
    styropianu, a jak za nim zrobisz ciąg to styropian nie będzie nic ocieplał.
    Umieść go metr od ściany, taki sam efekt.

  • 14. Data: 2010-07-30 11:18:14
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

> [...]
    > spienionego styropianu, a jak za nim zrobisz ciąg to styropian nie
    > będzie nic ocieplał.
    > Umieść go metr od ściany, taki sam efekt.

    Racja,
    ale prędkość (wielkość) cyrkulacji jest zależna od wielkości tego
    odstępu, i będzie różna dla różnych grubości szczeliny, tak że przykład
    z metrem jest nietrafiony. I pytanie do jakich szczelin mam przyłożyć
    kartkę jeśli styropian jest "zatynkowany", umieszczony na listwie
    startowej itp. ?

    pzdr.
    rafał

  • 15. Data: 2010-07-30 11:39:04
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    . I pytanie do jakich szczelin mam przyłożyć
    > kartkę jeśli styropian jest "zatynkowany", umieszczony na listwie
    > startowej itp. ?

    To tynkowanie pęknie na styku jak pękają płyty KG na łączeniacvh. Wystarczy
    żeby wiało.
    Nie filozofuj i słuchaj co mówię.
    Szczególnie dolne, górne płyty i dookoła okien powinny być przyklejone
    wyjątkowo szczelnie.
    Styropian powinien być też uszczelniony od ramy okiennej klejem z tuby, z
    kartusza jak to nazywają.
    Głębiej opianowane wszystko
    Nie pozwól żeby dojechali styropianem do okna i tak zostawili. Ma być
    przyklejone ale czymś elastycznym, jakimś klejem soudala FIX. On nie zjada
    styro.

    Weź klej piankowy TYTAN z Allegro za 19zł. Zrób ramkę, jedną kreskę poziomo
    i jedną pionowo ale nie więcej, bo zacznie wysadzać.
    Jak szybko będziesz kleił sąsiednie płyty to masz szanse, że ci się
    posklejają ich krawędzie styku przy ścianie.
    Na końcu opianuj wszelkie szczeliny z przodu i zobacz przy murłątach,
    oknach, drzwiach, od dołu.
    Wpuść tam tego kleju gdzie trzeba żeby sie przytulił do krokwii i wszystko
    uszczelnił.

    Ja mam u siebie wszystko zrobione nie tak jak byc powinno. Wszystko źle.
    Najchętniej bym rozebrał całe piętro do gołej więźby, oberwał styropian z
    elewacji i zrobił od nowa.

    Aha żeby styropian zachodził co najmniej na połowę ramy okien.

  • 16. Data: 2010-07-30 11:42:34
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "rrr" <r...@o...rrr.pl> wrote in message

    Ściany oczyść i zagruntuj dzień wcześniej.