  • 1. Data: 2010-07-28 06:24:17
    Temat: czym kleic styropian na elewacji
    Od: "MK" <x...@o...eu>

    Pianka czy zwyklym?
    Gosc ze sklepu powiedzial ze piankowy lepszy choc wyjdzie troche drozej (ok
    500PLN). Jako argument podal mi tylko ze juz po dwoch godzinach mozna
    kolkowac (choc z drugiej strony mowil tez ze do 2 pietra nie trzeba
    kolkowac) czy tez obrabiac styropian. I to wszystko. Jak dla mnie to troche
    malo bo wydaje mi sie ze ekipa nie polozy styropianu w dzien wiec nie ma
    problemu z czasem.
    Przy zwyklym wiem ze sie klei 5 plackow + ramka. Z pianka tez tak jest? Z
    technicznego punktu widzenia na ile istotna jest ramka? Jesli jej nie bedzie
    to np. wichura moze oderwac mi styropian?
    Styropian mam niefrezowany 15cm
    Czym wypelniac szczeliny?

    Na co w ogole zwracac uwage?
    Ekipa wpada za tydzien i chcialbym wiedziec wiecej czego oczekiwac ;)

  • 2. Data: 2010-07-28 06:45:31
    Temat: Re: czym kleic styropian na elewacji
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 28.07.2010 08:24, MK pisze:
> [...]
    > Czym wypelniac szczeliny?
    >
    > Na co w ogole zwracac uwage?
    > Ekipa wpada za tydzien i chcialbym wiedziec wiecej czego oczekiwac ;)

    Dla Ciebie jako inwestora chyba jedynymi kryteriami mogą być cena, oraz
    fakt że pianka sama w sobie jest niezłym materiałem izolacyjnym, można
    nią na bieżąco uzupełniać ubytki. To chyba właściwie tyle jeżeli chodzi
    o inwestora.

    Zapytaj ekipę czym woli robić.

    O "ramce" to poczytaj sobie posty kiki'ego, było dziesiątki razy.

    tu masz jeszcze parę info:
    http://www.youtube.com/watch?v=ayJtYI9b99E

  • 3. Data: 2010-07-28 07:25:42
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 28 Lip, 08:24, "MK" <x...@o...eu> wrote:
> [...]
    > Czym wypelniac szczeliny?
    >
    > Na co w ogole zwracac uwage?
    > Ekipa wpada za tydzien i chcialbym wiedziec wiecej czego oczekiwac ;)

    Było już kilka dyskusji na temat pianki i kleju cementowego i z tego
    co ja pamiętam to jednak zazwyczaj wygrywał zwykły klej cementowy. Po
    przyłożeniu płyty i dociśnięciu płyta trzyma się całkiem nieźle, mozna
    nawet kleic na suficie, a z pianką ten numer moze sie nie udać.
    Szkoda że nie wziąłeś styropiany z frezem a szpary możesz(musisz)
    uzupełniać pianką.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2010-07-28 07:55:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "MK" <x...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > troche
    > malo bo wydaje mi sie ze ekipa nie polozy styropianu w dzien wiec nie ma

    ja bede robił pianką. No ale bede robił sam, wiec zależy mi zeby było mniej
    roboty. Na razie nie wiem czy kołkować -wolałbym nie, ale tradycjonaliści
    mnie straszą :-)

    b.

  • 5. Data: 2010-07-28 08:56:16
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    >

    > ja bede robił pianką. No ale bede robił sam, wiec zależy mi zeby było
    > mniej roboty. Na razie nie wiem czy kołkować -wolałbym nie, ale

    Ja kołkowałem tylko pierwszą dolną warstwę oraz wokół okien i drzwi na
    wypadek podwiewania wiatru. Styropian klejony był na obrzeżach oraz po kilka
    placków w środku przez co wiatr nie ma możliwości wnikać pod poszycie
    styropianu i tworzyć tam niebezpieczne nadciśnienie które mogłoby spowodować
    odpychanie płyty od ściany. Dom przeszedł juz spore wichury, z sąsiedniego
    budynku gospodarczego u sąsiada potrafiło zwiać kilkanaście dachówek a u
    mnie nic się nie dzieje więc po co dziurawić niepotrzebnie ściany? Można
    oczywiście w kazda dziurę przed włożeniem kołka wtrysnąć trochę pianki ale
    uważam że kołkowanie małego domu to po prostu zbytek no chyba że dom był
    otynkowany to kołki nalezy dać bo odparzony tynk odpadnie wraz z klejem i
    płytą.

    Marek

  • 6. Data: 2010-07-28 19:02:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "MK" <x...@o...eu> wrote in message news:i2oia9$532$1@news.onet.pl...
> [...]
    > bedzie
    > to np. wichura moze oderwac mi styropian?

    Ja o tym pisałem setki razy. Styropian pełni rolę izolatora pod warunkiem,
    że nie jest podwiewany.
    Styropian ma być przyklejony szczelnie, a nie na żadne placki.
    Niech nie czarują, że się od dołu uszczelni i i góry. Nic się nie uszczelni
    i będziesz miał zimne murłaty, wieńce, nadproża mimo 20cm styropianu w
    kropki.

    Klej na pianę. Zobacz sobie filmy na YOUTUBE ! Klei się pianą na ramkę i raz
    poprzeczna kreska. Podłoże gruntujesz tylko.

  • 7. Data: 2010-07-28 19:05:49
    Od: M <M...@o...pl>

    marko1a pisze:
    > kilkanaście dachówek a u mnie nic się nie dzieje więc po co dziurawić
    > niepotrzebnie ściany? Można oczywiście w kazda dziurę przed włożeniem

    Zwłaszcza, jeśli ściana jest z ceramiki (np. porotherm). Raz im się
    dobrze trafi, raz źle :-)

    M.

  • 8. Data: 2010-07-28 19:10:42
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > ja bede robił pianką. No ale bede robił sam, wiec zależy mi zeby było
    > mniej roboty. Na razie nie wiem czy kołkować -wolałbym nie, ale
    > tradycjonaliści mnie straszą :-)

    Nie kołkować. Dasz dodatkowo pasek pionowy tej piany i będzie dobrze.
    Ja kołkowanego nie mam. Momo placków jakoś nie odpada 3 lata.
    Daj tylko listwy startowe, solidnie umocowane, że jak zaczniesz kleić to ci
    sie bedzie podpierać.

  • 9. Data: 2010-07-28 19:40:51
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik kiki napisał:

> [...]
    > Niech nie czarują, że się od dołu uszczelni i i góry. Nic się nie
    > uszczelni i będziesz miał zimne murłaty, wieńce, nadproża mimo 20cm
    Sorki, ale skąd ma się tam wziąć wiatr ? Od dołu listwa startowa, w
    narożnikach narożniki, wszystko zaciągnięte kleje, na to tynk, u góry
    podbitka, więc pytanie skąd tam wiatr ?
    pzdr.
    rafał

  • 10. Data: 2010-07-28 20:43:30
    Od: M <M...@o...pl>

    rrr pisze:

    > Sorki, ale skąd ma się tam wziąć wiatr ? Od dołu listwa startowa, w
    > narożnikach narożniki, wszystko zaciągnięte kleje, na to tynk, u góry
    > podbitka, więc pytanie skąd tam wiatr ?

    :-)
    To taki skrót myślowy Kikiego. Chodzi o konwekcję (poruszanie się
    powietrza w szparach pomiędzy płytami a ścianą). Ściana dwuwarstwowa
    może mieć spore gradienty temperatury (zobacz sobie jakie jest
    porównanie współczynnika przewodzenia ciepła dla betonu zbrojonego -
    wieniec i np. ceramiki). Powietrze będzie ogrzewało się na wieńcach i
    szczelinami dolatywało do miejsca gorzej docieplone - tam będzie ulegało
    schłodzeniu i będzie wracało do ciepłego wieńca. To właśnie nazywa Kiki
    wiatrem :-)

    M.