  • 21. Data: 2012-07-05 12:59:45
    Temat: Re: czym przykleić kabel głośnikowy do ściany
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-02 23:13, jk pisze:

    > Za pierwszym razem kabel czyściłem watką
    > przed klejeniem,

    Sama watka nic nie da, chyba, że jest nasączona np. izopropanolem.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 22. Data: 2012-07-05 13:00:48
    Od: quent <x...@x...com>

    Warto mieć np. do odtłuszczania czegokolwiek przed klejeniem
    http://allegro.pl/lispol-izopropanol-kontakt-ipa-100
    ml-oliwiarka-i2462309489.html

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 23. Data: 2012-07-05 13:12:52
    Od: wolim <n...@p...tu>

    > właśnie nie kleiłem na zakurzoną, co więcej klej trzyma tynku bardzo
    > mocno, to kabel się odkleja.

    A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 24. Data: 2012-07-05 16:55:35
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-05 11:12:52 +0000, wolim <n...@p...tu> said:

    > A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?

    W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2012-07-05 17:34:05
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

    Po co ma odkurzać ścianę. Ściany kleje się trzymają. Porowata jest i klej
    wsiąka w ścianę. Kleje z natury nie trzymają się przewodów. Przewody mają
    izolację z PCV. PCV daje się kleić tylko dedykowanymi klejami. Takimi co mają
    w składzie rozpuszczalnik rozpuszczający PCV. Albo klejami kontaktowymi. Tylko
    że kontaktowe nie kleją się do ścian.

  • 26. Data: 2012-07-05 19:16:42
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-07-05 15:34:05 +0000, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> said:

    > Po co ma odkurzać ścianę.

    To miało być pytanie? Kogutku - nie zapominaj, że gdy wpadasz w trans
    pisania, to tracisz na czytelności i jakości.
    Jęli to było pytanie, to po to, że wątek jest o kurzu:

    - Jak kleiłeś na zakurzoną ścianę,
    - właśnie nie kleiłem na zakurzoną
    - A to nie można tego kleju tak położyć, żeby przewód się w nim zatopił?
    - W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?

    Jak widzisz - w kwestii kurzu pojawia się zatopienie kabla w kleju.
    Magiczne?

    A jeśłi to nie było pytanie, to nie wiem.

    > Ściany kleje się trzymają

    A szczególnym przypadku. W ogólnym - powierzchni, do któych się kleją.

    > . Porowata jest i klej
    > wsiąka w ścianę.

    O ile jest porowata i o ile klej wsiąka w ścianę.

  • 27. Data: 2012-07-05 22:37:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 lipca 2012 16:55:35 UTC+2 użytkownik Bydlę napisał:

    > W jaki sposób ma to odkurzyć ścianę?
    A czytałeś w czym problem?
    Ułatwie Tobie:
    "co więcej klej trzyma tynku bardzo mocno, to kabel się odkleja."

  • 28. Data: 2012-07-05 23:32:31
    Od: jk <j...@g...com>

    On 5 Lip, 17:34, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > w składzie rozpuszczalnik rozpuszczający PCV. Albo klejami kontaktowymi. Tylko

    Dzięki, to chyba wyjaśnia temat "nietrzymania" u kabla. Spróbuję w
    takim razie dawać więcej kleju, tak żeby zatopić przewód, jak
    sugerował wolim. Sądzisz, że to może być rozwiązanie?

  • 29. Data: 2012-07-05 23:34:14
    Od: jk <j...@g...com>

    On 3 Lip, 11:18, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
    > A dlaczego uparłeś się na klej? To objemki już nie mogą być? Ładnie,
    > estetycznie. Ba! Można kupić najcieńszą rynienkę montażową (albo rurkę)-
    > przymocować ją do ściany- a w niej przewód Chyba jeszcze bardziej estetyczne
    > rozwiązanie.

    No tak, tylko wracamy do punktu: jak przymocować obejmkę/rynienkę do
    sufitu? Jak pisałem nie wchodzi w grę wbijanie gwoździ i próbuję
    uniknąć wiercenia (żelbet).

  • 30. Data: 2012-07-06 01:04:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 14:53:12 -0700 (PDT), jk napisał(a):

    > Witam,
    >
    > potrzebuję przykleić kabel głośnikowy tak, żeby biegł po ścianie i po
    > suficie (podłoga odpada z wiadomych względów).
    >
    > Czym to cholerstwo przykleić tak, żeby trzymało.

    Tak sobie z ubawieniem obserwuję ten wątek, w którym nikomu do głowy nawet
    na moment nie przychodzi, że najlepszy i najcudowniejszy klej NIE MA
    ZNACZENIA dla trwałości umocowania kabla, kiedy "najsłabszym ogniwem" w
    tym układzie mechanicznym jest niewspomniana przez nikogo farba (aspekt jej
    przyczepności do podłoża), którą jest pokryta ściana. Bo już o braku
    przyczepności zatłuszczonej powierzchni kabla do wspomnianego cudownego
    kleju już nawet nie wspominam 333-)