  • 11. Data: 2011-01-05 08:37:53
    Temat: Re: czym tanio i zdrowo pokryc podloge w domu?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "mm8" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:4d2423f7$0$2498$65785112@news.neostrada.pl...
    > Panele by mi pasowaly - tylko (i tutaj podobno) niektorzy twierdza, ze
    > masa z ktorych sa produkowane zawieraja kleje.. Jaka jest Wasze opinia?

    Zawieraja różne rzeczy - ale są nieszkodliwe. Kazda podłoga - deski, parkiet
    itp jest czymś lakierowane.
    Jak nie jestes jakis specjalnie uczulony to nic ci nie bedzie.

    >Na plus paneli przemawia fakt, ze moglbym je sam polozyc - tym sposobem
    >zaoszczedzajac.

    Zrób panele.

    b.

  • 12. Data: 2011-01-05 08:45:30
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 5 Sty, 08:54, "mm8" <m...@p...com> wrote:
> [...]
    >
    > Panele by mi pasowaly - tylko (i tutaj podobno) niektorzy twierdza, ze masa
    > z ktorych sa produkowane zawieraja kleje.. >

    Jeżeli nawet zawierała jakieś kleje przy produkcji to już dawno
    wyparowały - zostały być może jakieś śladowe ilości do wykrycia na
    bardzo czułych instrumentach. Tak czy owak ilość tych rozpuszczalników
    to i tak około (na oko) 100000 razy mniejsza niż wchłonięta przez dom
    podzczas kładzenia tradycyjnego parkietu. Myślę że klej pod klepką
    bedzie wychodził latami. Podobnie płytki ceramiczne klejone w kuchni
    śmierdzą mi po 6 latach użytkowania. Dostrzegam to szczególnie latem
    gdy wracam z urlopu i wentylacja była wyłączona (oszczędność prądu).
    Pozdr

  • 13. Data: 2011-01-05 09:12:41
    Od: "mm8" <m...@p...com>

    jak zrobic wlasciwa posadzke pod panel budujac od zera? W domu w ktorym
    teraz mieszkam zrobilem mieszkanie - malujac posadzke chlorokauczukiem
    pozniej pianka i panel ;-)) co zrobic aby panel pozniej nie skrzypial od
    piasku pod spodem? jakie rozwiazania sa najlepsze?

    dzieki pozdr.
    mm