  • 1. Data: 2011-01-03 11:00:44
    Temat: prad budowlany..
    Od: "Grana" <g...@w...home.pl>

    Witam,
    budynek gospodarczy z pradem budowlanym - budowa zakonczona odbiorem.
    Czy jest mozliwosc zmiany pradu na inna taryfe aby ominac prad budowlany
    (koszty stale itp.) ?
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2011-01-03 11:08:26
    Temat: Re: prad budowlany..
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Grana" <g...@w...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > budynek gospodarczy z pradem budowlanym - budowa zakonczona odbiorem.
    > Czy jest mozliwosc zmiany pradu na inna taryfe aby ominac prad budowlany

    Jasne. Wybierasz sobie taryfe.

    pozdr
    p.

  • 3. Data: 2011-01-03 11:39:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > budynek gospodarczy z pradem budowlanym - budowa zakonczona odbiorem.
    > Czy jest mozliwosc zmiany pradu na inna taryfe aby ominac prad budowlany

    Zadzwoń do swojego Zzakładu Energetycznego
    Co kraj to obyczaj i nikt Tobie tutaj dokładnie nie powie.,Np uu mnie wcale
    nie miąłem pradu tzw. budowlanego. Zrobili przyłacze i od razu podpisałem
    umowe na taryfę W11 a tylko mury domu stały.,
    Bodajże robercik- us juz ma dom gotowy a ciagle taryfe "budowlan" bo jego
    ZE ma inne zwyczaje.
    Dzwoń do swojego ZE i dowiesz się najlepiej

    Krzysiek

  • 4. Data: 2011-01-03 11:43:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Sty, 12:39, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Dzwoń do swojego ZE i dowiesz się najlepiej

    A najlepiej niech sie przejdzie - rozmowy sa nagrywane i zaden
    pracownik nie przekaze w trakcie jej trwania zadnych informacji, ktore
    beda dzialaly na strate ZE :) Mi pani w "okienku" dala cynk, ze
    wystarczy stan surowy zamkniety i podlaczona jedna zarowka na jednym
    bezpieczniku w srodku i prawie tak tez to zalatwilem (dla pewnosci
    zeby wyslali nieczepiajacego sie pracownika, przez znajomego elektryka
    zalatwilem to 0,7'mka w skrzynce :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2011-01-03 12:17:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    On 3 Sty, 12:39, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >bezpieczniku w srodku i prawie tak tez to zalatwilem (dla pewnosci
    >zeby wyslali nieczepiajacego sie pracownika, przez znajomego elektryka

    Czyli jak widać co kraj to obyczaj. U mnie wystarczyło ze pokazałem że
    jestem zameldowany na nieruchomości do której doprowadzili prad i podpisali
    umowe na W11
    Zameldowany byłem juz jak były same fundamenty więc problemu nie było.
    Postawili skrzynke z licznikiem i zabezpieczeniami i podpisałem umowe na
    W11. Nawet kabla od skrzynki do rozdzielni jeszcze nie miałem- podpinałem
    przedłuzacz pod zabezpieczenia w skrzynce i tak korzystałem z pradu przez
    kilka miesięcy.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-01-03 13:28:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > W11. Nawet kabla od skrzynki do rozdzielni jeszcze nie miałem-
    > podpinałem przedłuzacz pod zabezpieczenia w skrzynce i tak korzystałem z

    Sprawa u mnie rozbija się o numer domu... Numeru domu nie nadadzą w
    gminie, jeśli nie przedstawię mapki powykonawczej, tej z kolei nie mam,
    bo uzupełniam dokumentację potrzebną do wykonania przyłącza
    kanalizacyjnego, tu każda sprawa ma swój bieg i...
    Czekam na decyzję ze strostwa, potem wykonuję mapkę powykonawczą, potem
    ta mapka musi zostać opieczętowana w jakimś tam wydziale i dopiero z tą
    pieczęcią mogę pójść do gminy, żeby nadali numer.

    Jak będę miał numer, to dopiero wtedy ZE podpisze ze mną umowę na prąd
    'nie-budowlany' - jeszcze z miesiąc :-/

    Z budynkiem gospodarczym pewnie nie będzie takich schodów...

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2011-01-03 13:51:41
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > pieczęcią mogę pójść do gminy, żeby nadali numer.
    >
    > Jak będę miał numer, to dopiero wtedy ZE podpisze ze mną umowę na prąd

    A o nr chodzi. U mnie nr nadali dla samej działki- wystarczyło okazac akt
    własności i wpłacić 17zł. Za 3 dni dostałem pismo z nadanym nr
    nieruchomosci. I majac ten nr sie zameldowalem, mając zameldowanie
    podpisali ze mna umowe na W11 a nie drogi budowlany;)

  • 8. Data: 2011-01-03 14:42:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > nieruchomosci. I majac ten nr sie zameldowalem, mając zameldowanie
    > podpisali ze mna umowe na W11 a nie drogi budowlany;)

    No widzisz... co kraj to obyczaj, co chałupa to zwyczaj :-)))
    W gminie są nieugięci i tyle...

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2011-01-03 20:25:58
    Od: "Grana" <g...@w...home.pl>

    > No widzisz... co kraj to obyczaj, co chałupa to zwyczaj :-)))
    > W gminie są nieugięci i tyle...

    No niestety , pokazalem panu z okienka odbior - zobaczyl tylko ,ze tyczy sie
    budynku gospodarczego i zamknal temat.
    "Nie mieszkasz pan tam to masz pan prad budowlany i nic z tym nie zrobimy -
    musisz mieszkac czyli budynek musi byc po czesci mieszkalny/ wtedy zmienimy
    na taryfe mieszkalna "

    rece opadaja.Czy naprawde trzeba jechac na pradzie budowlanym.... ?

  • 10. Data: 2011-01-03 21:02:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > mam, bo uzupełniam dokumentację potrzebną do wykonania przyłącza
    > kanalizacyjnego, tu każda sprawa ma swój bieg i...

    a zapytaj sie może o podstawę prawną tych wymagań?

    Bo wg mojego rozeznania to numer nadaje sie nawet pustej działce.

    Nadanie numeru porządkowego na nieruchomość

    I. PODSTAWA PRAWNA
    1. Art. 47a ustawy z dnia 17.05.1989 r. prawo geodezyjne i kartograficzne
    (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 240. poz. 2027 ze zmianami.)
    "Do zadań gminy należy: ustalanie numerów porządkowych nieruchomości
    zabudowanych oraz nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę zgodnie z
    miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego",
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w
    sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz.U. z 2004 r. Nr 243, poz.
    2432).
    3. Ustawa z dnia 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego -
    k.p.a. (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 98., poz. 1071 ze zmianami.),

    II. WNIOSKODAWCA
    Wnioskodawcą może być osoba posiadająca tytuł prawny do nieruchomości (akt
    notarialny, odpis z księgi wieczystej ), posiadacz samoistny lub inny
    użytkownik nieruchomości na podstawie umów zawartych z właścicielem np.
    dzierżawca, najemca.
    2. Strona może działać przez pełnomocnika art. 32 k.p.a. Pełnomocnikiem
    strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych.
    Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub do protokołu.
    Pełnomocnictwo powinno zawierać datę udzielenia pełnomocnictwa, dokładne
    oznaczenie osoby która go udziela (imię, nazwisko, data urodzenia, miejsce
    zamieszkania), dokładne dane pełnomocnika (imię, nazwisko, data urodzenia,
    miejsce zamieszkania), określenie sprawy w jakiej jest udzielane.
    Pełnomocnictwo może być sporządzone samodzielnie lub przy wykorzystaniu
    formularza stanowiącego załącznik nr 2 do procedury.

    III. WYMAGANE DOKUMENTY
    1. Wniosek o nadanie numeru porządkowego.
    Wniosek powinien zawierać:
    - imię i nazwisko wnioskodawcy,
    - dokładny adres wnioskodawcy (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr budynku
    i lokalu, telefon)
    - informacja o sposobie zagospodarowania nieruchomości (podać czy
    nieruchomość jest zabudowana czy nie, a jeżeli tak to jakiego rodzaju obiekt
    budowlany jest na niej wzniesiony - mieszkalny, usługowy lub inny - podać
    jaki)
    - dane geodezyjne o nieruchomości będącej przedmiotem sprawy ( nr mapy, nr
    działki, nazwa ulicy)
    Wniosek może być sporządzony samodzielnie lub przy wykorzystaniu formularza
    stanowiącego - załącznik nr 1 do procedury, dostępnego na stronie
    internetowej Urzędu Miasta Czeladź oraz w Punkcie informacyjnym.
    2. Umowa dzierżawy, najmu - w przypadku dzierżawcy, najemcy.
    3. Załącznik
    Aktualna kserokopia mapy zasadniczej (do zakupienia w Starostwie Powiatowym
    w Będzinie ul. Krasickiego 17) z zaznaczeniem obiektu będącego przedmiotem
    sprawy.
    4. Pełnomocnictwo jeżeli strona działa przez pełnomocnika

    IV. MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
    1. Miejsce udostępnienia kart i wniosków:
    - punkt informacyjny Urzędu Miasta Czeladź,
    - strona internetowa Urzędu Miasta www.czeladz.pl
    - Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego.
    2. Miejsce złożenia wniosku:
    - kancelaria,
    - Punkt informacyjny Urzędu Miasta Czeladź.
    3. Miejsce faktycznego wykonywania usługi: Wydział Gospodarki
    Nieruchomościami i Nadzoru Właścicielskiego.
    4. Zawiadomienie zostanie przesłane listem zwykłym. Możliwy jest także
    osobisty odbiór zawiadomienia. Osoby zainteresowane proszone są o podanie na
    wniosku nr telefonu w celu powiadomienia, że dokument jest gotowy do
    odbioru.

    V. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
    1. Termin ustawowy: na podstawie art. 35 § 3 k.p.a. załatwienie sprawy
    wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w
    ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania - złożenia wniosku.
    2. Do ww. terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa
    dla określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów
    opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
    2. Średni termin załatwienia sprawy: 10 dni od daty złożenia wniosku.

    VI. OPŁATY
    skarbowa:
    - za wykonanie czynności urzędowej na wniosek -17,00 zł.
    - za pełnomocnictwo -17,00 zł
    na podstawie art. 1 ust.1 pkt. 1a oraz ust.2 ustawy z dnia 16 listopada 2006
    r. o opłacie skarbowej ((Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z 2006 r. ze zmianami).
    Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miasta Czeladź
    pok. Nr 013 w godzinach pracy urzędu lub bezgotówkowo na konto bankowe:
    Urząd Miasta Czeladź ING Bank Śląski Katowice O / Czeladź nr
    55105012691000000802147587.
    Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dołączyć do składanego
    wniosku.

    VII. SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
    Etap 1 - przyjęcie wniosku
    Etap 2 - sprawdzenie poprawności przyjętego wniosku
    W przypadku gdy wniosek nie czyni zadość wymaganiom opisanym w pkt III i VI
    wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w terminie 7 dni pod
    rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania .
    Etap 3 - wizja w terenie
    Etap 4 - wydanie zawiadomienia o nadaniu lub o odmowie nadania numeru
    porządkowego.

    VIII. TRYB ODWOŁAWCZY
    Nie przysługuje.