  • 1. Data: 2010-11-30 14:00:15
    Temat: do J. Werbinskiego
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej,

    W sprawie pomieszkiwania na terenach ogrodkow:

    http://tinyurl.com/3yxzy4o

    Ciekawe jak skonczy sie sprawa - nakaz wyprowadzenia sie, nakaz
    rozbiorki domow? To ja wole moj kredycik - przynajmniej spie
    spokojnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2010-11-30 14:42:14
    Temat: Re: do J. Werbinskiego
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    h.googlegroups.com...
    > Hej,
    >
    > W sprawie pomieszkiwania na terenach ogrodkow:
    >
    > http://tinyurl.com/3yxzy4o

    Ten link potwierdza moja teze.

    > Ciekawe jak skonczy sie sprawa - nakaz wyprowadzenia sie, nakaz
    > rozbiorki domow? To ja wole moj kredycik - przynajmniej spie
    > spokojnie ;)
    > pozdr.

    Ja bym spal spokojniej mieszkajac na dzialce i obracajac 300 000 zl.
    Zakladajac nawet tylko REALNA stope zwrotu 5%, czyli tyle samo co w dlugim
    terminie REALNIE (jak ktos nie rozumie tego slowa, to niech milczy) drozeja
    nieruchomosci. Otóz nawet w takiej sytuacji wolalbym pomieszkac kilka lat na
    dzialce, bo nieruchomosci beda lecialy na pysk co roku, jak to sie dzieje od
    2 lat.

    PS 300 000 zl z realna stopa 5% daje PODWOJENIE KAPITALU po 15 latach. Czyli
    po 15 latach mamy domek za darmo i zachowana wartosc 300 tys, a sasiad obok
    ma dom pod hipoteka i jeszcze 15 lat niewolniczego kredytu we frankach,
    które kupuje po 5 zl i realnie splaca dwa takie domy majac tylko jeden.

    PS' Z 300 000 uzyskujac realny zwrot 5% mamy 1250 zl miesiecznie, które
    wystarczy na oplacenie mieszkania bez ponoszenia ryzyka i jeszcze pare
    stówek zostaje.

    PS" Na poludniu Hiszpanii, kilkaset metrów od morza cena m2 jest nizsza niz
    w sredniej wielkosci polskim miescie. Cos sie chyba przegrzalo...

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 3. Data: 2010-11-30 14:59:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci
> [...]
    > frankach, które kupuje po 5 zl i realnie splaca dwa takie domy majac tylko

    Sasiad juz 15lat mieszka w normalnych warunkach w domu a Ty te 15 lat
    koczowales na dzialce. Ale masz za to podwojone 300tys;))
    Tylek mozesz Sobie wiec stuzlotówkami wycierac, przeciez do niczego Tobie
    one niepotrzebne bo wydawac ich nie zamierzasz tylko ew. inwestowac

    > PS" Na poludniu Hiszpanii, kilkaset metrów od morza cena m2 jest nizsza
    > niz w sredniej wielkosci polskim miescie. Cos sie chyba przegrzalo...

    Daj linka...

  • 4. Data: 2010-11-30 15:16:12
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Tylek mozesz Sobie wiec stuzlotówkami wycierac, przeciez do niczego Tobie
    > one niepotrzebne bo wydawac ich nie zamierzasz tylko ew. inwestowac

    Hmm??? Co?
    Sasiad musi o 6 rano zapierdzielac na chleb i odsetki, a ten dzialkowicz
    zyje sobie z kapitalu.

    > Daj linka...

    Bedziesz szukal dziury w calym? Ze nie nad morzem itp? Moje info mam z
    innego zródla.
    Z linków to znalazlem np to. Ceny metra kwadratowego siegly 2500 euro, teraz
    w Valencji sa nizsze niz w Zarach, w Maladze podobne jak w naszych miastach
    wojewódzkich:
    http://www.euroresidentes.com/Property/price_houses_
    spain.htm

  • 5. Data: 2010-11-30 19:34:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > drozeja nieruchomosci. Otóz nawet w takiej sytuacji wolalbym pomieszkac
    > kilka lat na dzialce, bo nieruchomosci beda lecialy na pysk co roku, jak

    Na pysk...
    Jakos maly ten pysk... Poza tym one nie leca na pysk a wracaja do normalnego
    poziomu po nieuzasadnionym boomie mieszkaniowym, znaczy proces byl odwrotny
    jak piszesz, bo na pysk to rosly a taniej nie jest jak przed 3 - 4 laty.
    Skutki takiej diagnozy moga niestety moga Cie zaskoczyc, ale jaka diagnoza
    takie wnioski...

> [...]
    > frankach, które kupuje po 5 zl i realnie splaca dwa takie domy majac tylko

    Ja pierdziu. Czytajac poczatek watku ma sie wrazenie, ze dowie sie czegos
    ciekawego od czlowieka wladajacego specjalistycznymi pojeciami niestety po
    to, by nadac range pisanego beznadziejnego tekstu. Dla czego beznadziejnego?
    Bo gdyby tak poczekac ze 100 lat, w koncu coz to jest wobec wiecznosci to
    moznaby kupic cala Afryke. No i ciekawe skad miec te 300 000 na podwojenie
    przez 15 lat? Ale nie pytam, bo odpowiedz po raz kolejny przerosnie moje
    wyobrazenie o zyciu zawartym w nauce o gospodarce.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-11-30 19:45:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.11.2010 15:42, Jan Werbinski pisze:

    > Ten link potwierdza moja teze.

    Którą? Że slumsy są fajne?

    > Ja bym spal spokojniej mieszkajac na dzialce

    A śpij sobie i pod mostem.

    > i obracajac 300 000 zl.

    A gdzie byś nimi obracał, hmm?

    I lepsze pytanie: skąd byś je wziął?

    Z kredytu? Żaden bank nie da takiej kasy mieszkańcowi slumsów
    działkowych - brak zabezpieczenia przede wszystkim. A jak nie z kredytu
    i te 300 tysięcy już człowiek ma (np. na dom czy mieszkanie), to co
    pitolisz o spłacaniu i frankach?

    [ciach]

    > PS" Na poludniu Hiszpanii, kilkaset metrów od morza cena m2 jest nizsza
    > niz w sredniej wielkosci polskim miescie. Cos sie chyba przegrzalo...

    A gdzie konkretnie? I jaki mają tam teren, uzbrojenie terenu,
    infrastrukturę, dojazd do miejsc pracy, lekarza, sklepów itepe?

  • 7. Data: 2010-11-30 21:04:03
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 15:42, Jan Werbinski pisze:

    > PS 300 000 zl z realna stopa 5% daje PODWOJENIE KAPITALU po 15 latach.

    O jakiej stopie mówisz? Stopa wolna od ryzyka nie wynosi 5%.

    Jeśli twierdzisz inaczej to podaj wolną od ryzyka inwestycję na której
    masz 5% w skali roku. Taką, w którą można włożyć równowartość domu -
    czyli 1-1,5mln zł.

    Stawki WIBOR masz tutaj.
    http://wibor.money.pl/

    M.

  • 8. Data: 2010-11-30 21:06:11
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-30 16:16, Jan Werbinski pisze:
    > Hmm??? Co?
    > Sasiad musi o 6 rano zapierdzielac na chleb i odsetki, a ten dzialkowicz
    > zyje sobie z kapitalu.

    ROTFL. 300 kPLN to kapitał?

    Śmieszny jesteś.

    M.

  • 9. Data: 2010-11-30 21:47:49
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Lis, 15:42, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    > Ja bym spal spokojniej mieszkajac na dzialce i obracajac 300 000 zl.

    Ale nie rozumiesz, ze jak ktos mialby te 300 tys, to wogole nie musi
    brac tego kredytu ? :D

    [...]
> [...]
    > ma dom pod hipoteka i jeszcze 15 lat niewolniczego kredytu we frankach,
    > które kupuje po 5 zl i realnie splaca dwa takie domy majac tylko jeden.

    Ale co za glupie porownanie dajesz - jakby sasiad mial 300 tys to by
    nie bral kredytu nie?:) Albo by wzial, a posiadane 300 tys
    zainwestowal tak samo jak Ty. I po trzydziestu latach mialby splacony
    kredyt, 30 lat mieszkania w swoim pieknym domu i jeszcze 300 tys w
    gotowce ;) A Ty mialbys to samo, tylko cwierc zycia przekoczowane
    nielegalnie na ogrodkach dzialowych.. :)

    > PS' Z 300 000 uzyskujac realny zwrot 5% mamy 1250 zl miesiecznie, które
    > wystarczy na oplacenie mieszkania bez ponoszenia ryzyka i jeszcze pare
    > stówek zostaje.

    Idealna kwota na splate raty kredytu na 300 tys :-) Mamy piekny dom,
    zabezpieczenie w wys. 300 tys na koncie, a raty splacaja nam sie same.
    Bank bez zadnego problemu da kazdemu kredyt w wys. 300 tys pod np.
    zabezpieczenie tych 300 tys na jakims koncie oszczednosciowym :)

    > PS" Na poludniu Hiszpanii, kilkaset metrów od morza cena m2 jest nizsza niz
    > w sredniej wielkosci polskim miescie. Cos sie chyba przegrzalo...

    Ale piszesz o ziemi w centrach miast. Tam ceny sa z kosmosu. Ja
    kupilem pol hektarowa dzialke za 12 pln / m2 w miescie 50 tys
    mieszkancow - w prawie jego centrum, w 2007. Obecnie cena oscyluje w
    granicy 80 pln / m2, choc realnie dostalbym pewnie kolo 50, gdybym
    chcial sprzedac. Pokaz mi ziemie na poludniu Hiszpanii w tej cenie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-11-30 22:39:33
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:
> [...]
    >
    > PS' Z 300 000 uzyskujac realny zwrot 5% mamy 1250 zl miesiecznie, które
    > wystarczy na oplacenie mieszkania bez ponoszenia ryzyka i jeszcze pare

    A za co wybudował dom na tej działce ? jeśli ma 300kzł to tyle
    oszczędziła na samej działce czy na działce i budowie ?

    pzdr
    rafał