  • 1. Data: 2010-11-30 12:07:42
    Temat: Jak podejść z kotła do komina - jak podłączyć
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Podpowiedzcie jak rozwiązać coś takiego.
    Na ścianie mam powieszony (będzie powieszony) kocioł Vaillant ecoTEC 186, a
    pod nim zasobnik.
    Odległość od ściany do osi przewodu spalinowego (podłączenia w kotle) to 125
    cm.
    Chciałem podłączyć to do szachtu kominowego który jest w ścianie obok kotła
    (prostopadła do ściany na której wisi kocioł), no ale tam oś przewodu
    kominowego nie jest oddalona 125 cm od ściany na której wisi kocioł, tylko
    185 cm. Brakuje więc 6 cm.
    1. Kolanka podporowego w kominie nie obrócę bo musiał bym podkuć trójnik,
    poza tym podłączenie nie będzie równoległe do kotła, a to może brzydko
    wyglądać? A może tak zrobić, może obrócić to kolanko podporowe w trójniku?

    2. Może powiesić kocioł oddalony od ściany na jakieś ramie dystansowej?

    Możecie coś podpowiedzieć? Może sami mieliście takie problemy?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-12-02 11:07:08
    Temat: Re: Jak podejść z kotła do komina - jak podłączyć
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewodu kominowego nie jest oddalona 125 cm od ściany na której wisi
    > kocioł, tylko 185 cm. Brakuje więc 6 cm.

    No to sześć czy sześćdziesiąt, bo jeżeli sześć to małe pole kombinacji i ja
    wolałbym prowadzić rurę skosem, jeżeli sześćdziesiąt to można dociąć rurę
    tyle ile trzeba.