  • 61. Data: 2009-04-22 07:51:32
    Temat: Re: do elektryków - liczba gniazdek "w jednej gałęzi"
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:gsle3b$obo$1@inews.gazeta.pl...

    > To ja, ale to przecież nie był początek tematu inteligentnego sterowania.
    > Ten był kilka postów wyżej, o:

    No ale ja "vs bezprzewodowo" sie wcialem, czyli do "przewodowo", a nie do
    "automatyki".

    Dobra, chyba wystarczy juz tego sledztwa.

  • 62. Data: 2009-04-22 18:26:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > dlatego ja poszedłem w Xcomfort Moelera i to był dobry kierunek, mam
    >
    > Jak to wyglądało kosztowo i co _w_praktyce_ osiągnąłeś?

    ok 12000...

    moge sobie dowolnie konfigurować sterowanie oświetleniem, dodawać pukty
    świetlne, czujniki ruchu, termostaty, steroiwanier do zaworów itp...

    co ciekawe montując Home Managera można zastąpić nim automatykę do
    sterowania instalacji ogrzewania i klimy.

    można instalować przyciski w dowolnym miejscu, można sterować wszystkim z
    pilotów, smsami, przez internet, można mieć wizualizację na ekranie
    komputera.

  • 63. Data: 2009-04-22 18:47:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > można instalować przyciski w dowolnym miejscu, można sterować wszystkim z
    > pilotów, smsami, przez internet, można mieć wizualizację na ekranie

    To jeszcze napisz z jakich funkcji korzystasz na codzień i czy te wszystkie
    wodotryski poza typowymi "bajerami" mają większe znaczenie użytkowe ?
    Napisz też czy planujesz dalej rozbudowywać system ?

  • 64. Data: 2009-04-22 19:14:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > co ciekawe montując Home Managera można zastąpić nim automatykę do
    > sterowania instalacji ogrzewania i klimy.

    Oj ale to drogie. W sumie poza światłem na pilota, to nie mam aż takich
    potrzeb.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 65. Data: 2009-04-22 21:18:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > To jeszcze napisz z jakich funkcji korzystasz na codzień i czy te
    > wszystkie wodotryski poza typowymi "bajerami" mają większe znaczenie
    > użytkowe ? Napisz też czy planujesz dalej rozbudowywać system ?

    na razie system jeszcze jest w stadium zerowym. Docelowo ma być zmiana scen
    świetlnych jednym wyłącznikiem, właczanie światła czujnikami ruchu.
    Symulacja obecności.

    w samym salonie w kuchnią jest ok 10 źródeł światła z tego 5 na
    ściemniaczach.

  • 66. Data: 2009-04-22 21:19:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Oj ale to drogie. W sumie poza światłem na pilota, to nie mam aż
    > takich potrzeb.

    dla samego sterowania światłem bez nadmiernej inteligencji można wywyalić HM
    i mamy ok 6000 zeta.

  • 67. Data: 2009-04-25 13:09:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 22:06:58 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Nie wszyscy inwestorzy są takimi "milonerami" ja Ty i sprawia im różnicę czy
    > wydać 800zł na przwody czy też 8000zł, bo to są takie relacje.

    Istotnie, niektórzy 'inwestorzy' robia dziadowskie oszczędności polecane im
    przez nadętego bubka jakim jesteś.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 68. Data: 2009-04-25 13:10:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 08:59:10 +0200, kris napisał(a):

    > I problem rozbija się o słowo "poprawne"
    > Janku może i Twoje pomysły odnośnie instalacji są poprawne ale też są po
    > pierwsze niepraktyczne i po drugie ekonomicznie nieuzasadnione.

    Buduje się nie na rok, a na kilkadziesiąt lat. Dobrze wykonana instalacja
    ma to do siebie, że może się rozwijać wraz z rosnącymi i zmieniającymi się
    potrzebami.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 69. Data: 2009-04-25 13:13:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 21 Apr 2009 14:33:17 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Prowadząc do każdego gniazdka w mojej kuchni osobny przewód muszę prowadzić
    > 25 przewodów 3x25mm co daje mi osłabiającą mur wiązkę grubości ręki. Bez
    > sensu.

    Istotnie, to bez sensu. Jeśli gniazdka sąsiadują ze sobą, to lepiej
    podciągnąć do niech 5x1,5 mm^2 i połączyć po jednym na fazę, przewodów już
    tylko 6 ;)

    A na serio - jako 'gniazko' rozumiem miejsce, punkt, gdzie występują
    gniazdka. Jasne, że do 4 gniazd koło siebie położonych nie ma sensu ciągnąć
    pojedynczych przewodów.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356