  • 41. Data: 2020-02-20 20:07:52
    Temat: Re: dobre wieści dla prosumentów
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.02.2020 o 17:25, Myjk pisze:
    > Thu, 20 Feb 2020 16:29:13 +0100, Baczek

    > Bo trzeba przyznać, że wydawanie dokumentów na czas bezterminowej ważności
    > to był jakiś absurd. W przedmiotowej sprawie jest jednak określony termin.

    No właśnie, dziś jest 15lat. Za kilka tygodni może będzie 25 lat, a za
    kilka lat? Może się namyślą i dadzą rok lub dwa?

  • 42. Data: 2020-02-22 23:27:15
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.02.2020 23:17, Adam Sz. wrote:
    > Wyższy opust (85%) bez względu na moc instalacji i rozprawienie się z negatywnym
    dla prosumentów bilansowaniem międzyfazowym ma poprawić rozporządzenie, które ma
    wejść w życie jeszcze w tym kwartale:

    > https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/102475
    /prosumenci-dostana-wyzsze-opusty

    > No to sobie dorzucę wtedy te 8 paneli jeszcze na altanę i będę płacił tauronowi
    tylko opłaty handlowe po 15 pln / 2 m-ce yeah :)
    > pozdr.

    Całe życie nas ruchali to teraz my im damy :-)
    To prędzej czy później rozwali im się to eldorado strzyżenia ludzi. Coś
    pewnie się wymyśli w tym wieku i już elektrownie nie będą tak doiły z
    nas kasy.

  • 43. Data: 2020-02-23 09:47:54
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 22 lutego 2020 23:27:17 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:
> [...]
    /prosumenci-dostana-wyzsze-opusty

    tylko opłaty handlowe po 15 pln / 2 m-ce yeah :)

    > Całe życie nas ruchali to teraz my im damy :-)

    u nas na dolnym ślasku to od energetyki kupujemy prąd, a tenteges to w innych
    agencjach :)

    b.

  • 44. Data: 2020-02-23 10:25:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.02.2020 23:27, KIKI wrote:
    > Całe życie nas ruchali to teraz my im damy:-)

    Mówisz? :-)

    "Hiszpański rząd systematycznie zniechęca swoich obywateli do produkcji
    energii ze źródeł odnawialnych. Po serii cięć w dopłatach do sprzedaży
    zielonej energii, nałożeniu retrospektywnych podatków oraz praktycznemu
    zablokowaniu dostępu do sieci dla większych instalacji OZE, teraz Madryt
    postanowił opodatkować energię produkowaną na własny użytek, a
    nieskonsumowane nadwyżki energii właściciele podłączonych do sieci
    instalacji OZE o mocy do 100 kW będą musieli oddać zakładom
    energetycznym za darmo."

    https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/18548/
    hiszpania-wprowadza-podatek-od-slonca

    Hiszpanie są po prostu kilka kroków przed nami.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2020-02-23 10:42:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 10:25:25 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > https://www.gramwzielone.pl/energia-sloneczna/18548/
    hiszpania-wprowadza-podatek-od-slonca
    > Hiszpanie są po prostu kilka kroków przed nami.

    z punktu widzenie oze to jest bez sensu, ale technologicznie koniecznosc. Instalacje
    oze rozpieprzają systemy elektroenergetyczne. Jak nie ma atomówek do wsparcia systemu
    to system sie rozpada. A nie ma.

    b.

  • 46. Data: 2020-02-23 11:42:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > nieskonsumowane nadwyżki energii właściciele podłączonych do sieci
    > instalacji OZE o mocy do 100 kW będą musieli oddać zakładom

    Hiszpanie na tym polu mają za sobą długoletnie doświadczenie. Już kilka
    wieków temu był tam taki jeden, co zasłynął walką z wiatrakami.

    Jarek

    --
    Don Kichot z Manczy, jak się snadnie
    Przekona ten, co rusza głową

  • 47. Data: 2020-02-23 12:04:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    > punktu widzenie oze to jest >bez sensu, ale >technologicznie koniecznosc.
    >Instalacje oze rozpieprzają >systemy elektroenergetyczne.

    Tak jest w Australi
    OZE spowodowało gwałtowny wzrost cen prądu
    Co prawda gdzieś w sąsiedniej dyskusji gość twierdzi że to nieprawda, powołuje się na
    giełdowe ceny energii itp ale jak poprosiłem o skan ich faktur za prąd teraz i sprzed
    kilku lat to nie wrzucił
    Bo nie ma bo elektroniczne dostaje?
    Chyba dosłownie tak napisał.

  • 48. Data: 2020-02-23 15:32:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 23 lutego 2020 12:04:39 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Tak jest w Australi
    > OZE spowodowało gwałtowny wzrost cen prądu

    Brandzlujecie się tą Australią w kółko, a to jest skrajny
    przypadek, chyba nie ma gorszego na świecie. Już Brytole mają lepiej,
    bo mają połączenie z kontynentem, marne 500MW co prawda ale zawsze.
    Chyba że już coś dobudowali.
    OZE niczego nie rozpieprza, co najwyżej wymusza modernizację starych trupów
    i wprowadzanie innych rozwiązań.

    L.

  • 49. Data: 2020-03-13 19:35:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.02.2020 10:25, Mateusz Bogusz wrote:

    > Hiszpanie są po prostu kilka kroków przed nami.

    To są tylko podrygi przed śmiercią. Nie da się cofnąć postępu technicznego.

  • 50. Data: 2020-03-13 19:39:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.02.2020 15:32, Lisciasty wrote:

    > OZE niczego nie rozpieprza, co najwyżej wymusza modernizację starych trupów
    > i wprowadzanie innych rozwiązań.

    Zgadza się. Energetyka musi zrozumieć, że czas się kończy. Brakuje tylko
    taniego akumulatora.

    Microsoft też myślał, że cały świat zawojuje i nadal bedzie swoje
    windowsy sprzedawał po $100 i bez prawa odsprzedaży. Wygryzły go
    komórki, a PC-tów sprzedaje się o wiele mniej niż 10 lat temu.